سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
اسکای لایت

همه چیز درباره اجرای اسکای لایت

هر کسی می خواهد نور طبیعی را در خانه خود افزایش دهد تا در مصرف برق صرفه جویی کند و از نور طبیعی بیشتری بهره ببرد؟ اجرای اسکای لایت نه تنها فضای زندگی شما را روشن می کند، بلکه موقعیت لوکس را به فضای کاری و زندگی نیز اضافه می کند. با این حال، اجرای اسکای لایت در خانه شما با تحقق انواع مختلف اسکای لایت و ارتباط با شرکت تأمین کننده ساختمان مناسب برای کار همراه است. در ادامه نکاتی که باید در مورد اجرای اسکای لایت بدانید به شما آموزش داده می شود.

اجرای اسکای لایت

• اجرای اسکای لایت تخت به شکل گنبد

هیچ کس نمی خواهد منظره آسمان یا سقف آن مسدود شود. به همین دلیل است که بسیاری از مالکان خانه از اسکای لایت های گنبدی در طراحی خانه خود استفاده می کنند، زیرا برگها و سایر بقایای فضای باز را می توانند شماهده کنند. با این حال، اگر مایل به اجرای اسکای لایت هستید، در استفاده از مواد پلاستیکی محدودیت خواهید داشت.

• موقعیت قرارگیری و اجرا

در موقعیت اجرای اسکای لایت، درست جایی که آن را نصب کرده اید، تأثیر زیادی در میزان گرمای خورشیدی به خانه شما و نوع نوری که می توانید انتظار داشته باشید، دارد. به عنوان مثال، اجرای اسکای لایت در پشت بام شمالی، یک مقدار ثابت از نور طبیعی را در طول سال به شما ارائه می دهد. اگر علاقه مند به صرفه جویی در مصرف انرژی هستید، توصیه می کنیم اسکای لایت خود را به گونه ای نصب کنید که رو به جنوب باشد.

• بهره وری انرژی

برای جلوگیری از تبدیل نورگیرهای جدید خانه خود به یک اجاق خورشیدی، بسیار حائز اهمیت است که به برخی از گزینه های صرفه جویی در استفاده از انرژی و نور اسکای لایت های عرضه شده توسط یک سازنده پنجره توجه داشته باشید. به عنوان مثال، آیا می دانستید که شیشه رنگ شده می تواند میزان انرژی گرمایی را که از طریق اسکای لایت عبور داده می شود کاهش دهد؟ همچنین شیب و موقعیت اجرای اسکای لایت می تواند میزان بهره وری از انرژی را تعیین کند.

• ونت ثابت

آیا می خواهید از طریق پنجره جدید در خانه خود یک سیستم تهویه طبیعی ایجاد کنید؟ در این صورت، شما نیاز دارید تا از یک شرکت تولید کننده محصولات ساختمانی در مورد گزینه های مختلف اسکای لایت اطلاعات کسب کنید. به طور کلی، اسکای لایت های جلوی ساختمان در برابر نشتی آسیب پذیرتر هستند و برای افزایش گردش هوا در خانه نیز مناسب تر هستند. همچنین باید یادآور شویم که اسکای لایت های هواگیر از اسکای لایت های ثابت گران تر هستند.

• استفاده از شیشه به جای پلاستیک 

اجرای اسکای لایت کف لعاب دار با شیشه گران تر از خانواده پلاستیک هستند. با این حال، بسیاری از مالکان خانه نیز با اینکه نگران خراش نیستند، از آن استقبال می کنند. در حالی که اسکای لایت های شیشه ای قادر هستند سالها نمای کاملی از بیرون را ارائه دهند، اسکای لایت های پلاستیکی تمایل به تغییر رنگ در طول زمان دارند.
• 
خطر سقوط

ما توصیه نمی کنیم که اجرای اسکای لایت را در خانه خود انجام دهید، مگر اینکه شما پروژه های مشابه بهسازی را در خانه تجربه کرده باشید. با این حال حتی اگر یک فرد متخصص در اجرا باشید، همیشه استفاده از نکات ایمنی هنگام کار روی نردبان ها مهم است. کفش یا چکمه را با کشش مناسب بپوشید. همچنین حتما از نردبانی استفاده کنید که نوع و ارتفاع مناسب کار را به شما بدهد.

در نظر گرفتن فصل اجرای اسکای لایت

تابستان به دلیل هوای خشک از نظر اجرای اسکای لایت بسیار مناسب است. با این حال، اسکای لایت ها با هدف روشنایی بیشتر را می توان در طول سال و بدون توجه به فصل نصب کرد. وقتی در مورد اجرا فکر می کنید، باید این نکته را در نظر بگیرید که اجرای اسکای لایت در کدام فصلی بیشترین مزایا را به شما می دهد. از آنجایی که احتمال بارندگی در طول تابستان کمتر است، نصب آن در این فصل مناسب تر خواهد بود.

نصب و اجرای اسکای لایت

یک پروژه آسان نیست زیرا مستلزم بریدن سقف و نصب اعضای جدید قاب بندی و همچنین نصب دیواره های سقفی و به پایان رساندن سقف در زیر اسکای لایت است. اگر مهارت نجاری خوبی داشته باشید، دستورالعمل های سازنده را دقیق دنبال کنید. در غیر این صورت، یک نجار حرفه ای استخدام کنید. دستورالعمل های ارائه شده در اینجا ایده ای راجع به کار می دهد.

۱دهانه را برش داده و قاب بزنید

توضیحات سازنده اجرای اسکای لایت را برای بریدن سوراخ در سقف خود دنبال کنید. از داخل آن را سوراخ کنید، البته این بسته به نظر شما است که می خواهید اجرای اسکای لایت وسط چراغ قوه باشد یا کمی آن طرف تر قرار گیرد. سپس بر روی پشت بام کار خود را آغاز کنید و تا دهانه را با اره مدور برش دهید. دهانه را طوری تنظیم کنید که از نظر ساختاری مطابق با ساختار ساختمان درست باشد. قبل از برش و جدا کردن آنها حتما مراقب انتهای رفرهای سقفی باشید و تیرچه های هدر را عمود بر بقیه تیرچه ها نصب کنید.

اگر نورگیر در بالای اتاق زیر شیروانی نصب شده است، شما به یک سوراخ در سقف اتاق زیر آن نیاز دارید، آن را برش داده و قاب کنید و یک شافت نوری را از طریق اتاق زیر شیروانی بکشید. توجه کنید اگر با شیوه های اساسی نجاری آشنا نیستید و یا یک اسکای لایت بزرگ نصب می کنید که به حذف بیش از یک قسمت از سقف نیاز دارد، با یک حرفه ای مشورت کنید.

۲سوراخ کردن پشت بام در اجرای اسکای لایت

با استفاده از یک ابزار و یک طاقچه، پشت بام سقف را حدود ۳ اینچ از قسمت باز کرده و در هر چهار طرف برش دهید. اسکای لایت را در جای خود قرار دهید، به گونه ای که مرکز آن بر روی دهانه قرار گیرد. سپس آن را با میخ یا پیچ به سقف وصل کنید.

۳قرار دادن نوار کاغذ در زیر لایه ها

نوارهای کاغذ بام را حدود ۸ اینچ عرض برش داده و آنها را زیر پشت بام بکشید. قطعه پایین، سپس طرفین و سپس قسمت بالا را نصب کنید. ایده ارائه شده در اینجا برای اجرای اسکای لایت این است که قطعات را به صورت سقفی با قطعاتی که از پشت بام قرار دارند، همپوشانی دهید تا آب به درون آن نفوذ نکند. برای برداشتن تمام میخ های بام که در این کار قرار دارند، از نوار کابین مسطح استفاده کنید و مواظب باشید که پشت بام آسیب نبیند.

۴نصب اسکای لایت

برای اجرای اسکای لایت به طور، یک قطعه تکی به طور منقطع در اطراف اسکای لایت پیچیده و در بالای پشت بام سقف قرار دهید. ناخن های بام یا فلشینگ را به صورت افقی و نه به صورت عمودی به پشت بام به داخل اسکای لایت سوار کنید. در مرحله بعد، قسمتهای جداگانه ای از اسکای لایت را در زیر پشت بام بکشید. از هر طرف، از پایین شروع کنید و کار را ادامه دهید. قطعات اسکای لایت باید به اندازه ۴ اینچ با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

۵قطعات جانبی اسکای لایت را نصب کنید

در اجرای اسکای لایت این قطعات طوری طراحی شده اند که محکم روی اسکای لایت قرار می گیرند و اطمینان حاصل می کنند که آب نمی تواند بین مرحله چشمک فلشینگ بالایی را با لغزیدن آن در زیر پشت بام و اتصال آن به اسکای لایت نصب کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = دوازده