سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
پنجره های تصفیه کننده ی هوای آلوده؛ تکنولوژی نوین

پنجره های تصفیه کننده ی هوای آلوده؛ تکنولوژی نوین

تصفیه کننده ی هوای آلوده:مردم دوست دارند در خانه‌های خود از انواع آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی در امان باشند و حالا یک فناوری جدید به ساکنان شهرهای آلوده کمک می‌کند تا از ورود آلاینده‌ها به داخل منازل جلوگیری کنند.
اگرچه مردم عادی نمی‌توانند نقش چندانی در کاهش آلودگی شهرهای بزرگ ایفا کنند، اما حداقل می‌توانند از حفظ کیفیت هوای داخل منازل مطمئن باشند.

محققان دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا و دانشگاه Tsinghua پکن، موفق به ابداع تعدادی پلیمر شده‌اند که از قابلیت جذب بخش اعظم آلاینده‌های موجود در هوا برخوردارند. انواع مشابهی از پلیمرهای یاد شده پیش از این برای تولید دستکش و لاستیک به کار گرفته شده بودند.

با افزودن این پلیمرها به شیشه منازل، عملا یک فیلتر نانوفیبری خلق می‌شود که به ساکنان شهرهای آلوده‌ای همچون نیویورک، پکن و شانگهای امکان می‌دهد تا از شر آلودگی‌های خفه‌کننده محیط زندگیشان در امان بمانند.

پلیمر یاد شده حاوی نیتروژن هم هست و برای استفاده از آن می‌توان کل ماده مذکور را بر روی شیشه اسپری کرد. با این کار یک لایه نازک فیبر روی شیشه شکل می‌گیرد که جلوی ورود نانوذرات سمی آلوده به داخل خانه‌ها را می‌گیرد.

پس از آزمایش ۱۲ ساعته این ماده بر روی پنجره خانه‌ای در شهر پکن در هوای بسیار آلوده، ۹۰ درصد از مواد مضر موجود در هوا از همین طریق جذب شد، موادی که می‌توانند موجب ابتلا به سرطان ریه و برخی بیماری‌های قلبی شوند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = سه