سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
سفارش شیشه سکوریت

چرا شیشه سکوریت ؛ سفارش شیشه سکوریت

چرا شیشه سکوریت مهم است ؟

  • چرا شیشه سکوریت بهتر است ؟
  • چرا شیشه سکوریت استفاده کنیم ؟
  • چرا شیشه سکوریت مد شده است ؟
  • چرا شیشه سکوریت و ….

سفارش شیشه سکوریت:در پاسخ به سوال ‘چرا شیشه سکوریت؟’ به شما پیشنهاد میکنیم متن زیر را بخوانید . شما عزیزان می توانید شیشه سکوریت مورد نیاز خود را به آسانی با مراجعه به سایت شرکت ایمن جام پیروزان سفارش دهید.

چرا شیشه سکوریت

شیشه در مقایسه با سایر کالاهای ساختمانی که برای نما استفاده می‌شود دارای مزیت های بسیاری است که یکی از آنها شفافیت و عبور دهنده نور است. قابلیت دیگر این محصول عدم خش پذیری آن می‌باشد و این مزیت در مکان‌هایی مانند اتاق های عمل ، آزمایشگاه‌ها و … بسیار ضروری است. شاید پلاستیک دارای شفافیت باشد اما مشکل این است که پلاستیک خش پذیر است و بزرگ‌ترین مشکل این کالا در رقابت با شیشه است. مشکلی که شیشه ساده دارد احتمال شکسته شدن و خطرات ناشی از آن است که می‌تواند مرگبار هم باشد که این چالش با شیشه‌های سکوریت برطرف شده است.
در صورت شکستن شیشه سکوریت، شیشه به قطعات کوچک با لبه‌های صیقلی تبدیل می‌شود که قدرت برش ندارند و خطر صدمه را کاهش می‌دهد. شیشه سکوریت برای سازه‌های بدون قاب مانند در ورودی یا هر مکانی که احتمال صدمه زدن به انسان را داشته باشد، قابل استفاده است. شیشه سکوریت قابلیت برش یا فرم دهی را ندارد و تمامی فرایندها مانند برش، سوراخ کردن یا کونیک کردن و… باید قبل از سکوریت کردن شیشه انجام گیرد.

مزایای شیشه سکوریت یا شیشه نشکن

سفارش شیشه سکوریت:در مقایسه با شیشه خام با ضخامت یکسان، شیشه سکوریت در مقابل شکستگی مقاومت قابل ملاحظه ای از خود نشان می دهد. بطوریکه مقاومت دربرابر ضربه و استحکام خمشی این شیشه ها بیش از ۵ برابر استحکام شیشه های خام (ساده) می باشد.
در صورت شکست، شیشه سکوریت به قطعات کوچک با لبه های صیقلی تبدیل می شود که قدرت برش نداشته، این امر خطر آسیب رسانی را به میزان بسیار زیادی کاهش می دهد.

موارد عمده استفاده از شیشه سکوریت یا شیشه نشکن

در مواردی که استحکام، مقاومت در برابر حرارت و ایمنی شیشه از اهمیت بالایی برخوردار باشد، از شیشه سکوریت استفاده می شود. شیشه های کنار و عقب تمامی خودرو ها از نوع سکوریت می باشند، شیشه سکوریت (نشکن) در صنعت ساختمان، خصوصاً هنگامیکه شیشه در ابعاد بزرگ و یا بدون قاب مورد استفاده قرار می گیرد کاربرد ویژه دارد، علاوه براین در وسایلی مانند اجاق گاز، بخاری و کلیه لوازمی که شیشه در برابر حرارت بالا قرار دارد، استفاده می شود.

عمده محصولات تولید شده توسط شیشه سکوریت  به شرح زیر میباشد

  • ساختمانی
  • در لوازم آشپزخانه
  • لمینیت پله
  • دکوراتیو
  • باجه های اینترنت و ATM
  • در انواع میز های تلویزیون
  • مخصوص دما بالا مناسب برای تجهیزات آزمایشگاهی

چرا شیشه سکوریت؟

شرکت ایمن جام پیروزان با بیش از 15 سال سابقه مستمر در صنعت شیشه و بهره گیری از جدید ترین تکنولوژی روز دنیا و به خدمت گرفتن مهندسین مجرب و کارکنان دلسوز همواره سعی درجلب رضایت مشتریان محترم داشته است.

روش تولید شیشه سکوریت (نشکن)

فرآیند سکوریت کردن و یا نشکن سازی شیشه به دو مرحله اصلی تقسیم می شود:
۱- در مرحله اول دمای شیشه را به حدود ۷۰۰ درجه سانتیگراد که همان دمای شیشه ای شدن (Tg) است می رسانند و چندین دقیقه شیشه را در این دما نگه داشته تا گرادیان دمایی در طول شیشه از بین رفته و دمای یکسانی در تمام شیشه ایجاد شود، کوره های مورد استفاده برای رساندن شیشه به دمای مورد نظر از نوع الکتریکی – مقاومتی هستند که از کنترل دمایی مطلوبی برخوردار می باشند. در پایان این مرحله شیشه به حالت خمیری با دمای همسان در کلیه قسمت ها تبدیل می گردد.
۲- در مرحله بعد شیشه که در فاز خمیری قرار دارد از کوره خارج شده و توسط دمنده های هوا به سرعت سرد می گردد، بطوریکه سطح شیشه سریعاً از فاز خمیری به جامد تبدیل می شود، این در حالیست که هنوز مرکز شیشه در فاز خمیری قرار دارد، در ادامه با سرد کردن بیشتر، مرکز شیشه نیز شروع به جامد شدن می کند، کم شدن دمای مرکز با انقباض هایی همراه است که باعث فشرده شدن لایه خارجی شیشه شده و در نهایت منجر به ایجاد تنشهای فشاری بر روی سطح شیشه می گردد که با بهبود خواص استحکامی شیشه سکوریت (نشکن) همراه خواهد بود. در پایان این مرحله استحکام شیشه سکوریت به بیش از ۵ برابر شیشه خام خواهد رسید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه + = 13