سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
کاربرد سیلیس در صنعت شیشه | قسمت دوم

کاربرد سیلیس در صنعت شیشه | قسمت دوم

سیلیس در صنعت رنگ سازی

کاربرد سیلیس:کسانی که در کار فرمولاسیون رنگ هستند، از پودر سنگ سیلیس بسیار ریز در حد میکرون استفاده می کنند تا ظاهر و دوامی عالی به رنگ ها و پوشش های معماری و صنعتی ببخشند. سیلیس با خلوص بالا به ویژگی های مهمی نظیر روشنایی، جذب روغن و بازتاب و قوام رنگ غنا می بخشد. در رنگ های بکار گرفته شده در ساختمانها، پرکننده های سیلیس باعث بهبود حفظ رنگ، دوام و مقاومت در برابر خاک ، کپک ، ترک خوردگی و هوا می شوند.

سیلیس | تصفیه هوشمند آویسا | محصولات | تامین تجهیزات و ملزومات

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.​

کاربرد سیلیس در لعاب کاشی و سرامیک

دی اکسید سیلیسیم، یکی از اجزای اساسی لعاب و فرمولاسیون بدنه انواع محصولات سرامیکی از جمله ظروف غذاخوری و نسوز، لوازم سرویس بهداشتی و کاشی کف و دیوار است. در بدنه سرامیک، سیلیس اسکلتی است که رسها و اجزای شار به آن می چسبند. در این صنعت سیلیس برای اصلاح انبساط حرارتی، تنظیم خشک کردن و جمع شدن و بهبود یکپارچگی و زیبایی شکل ظاهری استفاده می شود. ترکیبات سیلیس همچنین به عنوان سنگدانه اصلی وسایل نسوز و وسایل معمولی، برای ایجاد مقاومت در برابر درجه حرارت بالا استفاده می شود.

سیلیس لعاب و کاشی وسرامیک -معدن سیلیس همدان - خرید و فروش سیلیس -  09188518628

نقش سیلیس در ریخته گری

دی اکسید سیلیسیم، عنصری اساسی در صنعت ریخته گری به شمار می آید. نقطه همجوشی سیلیس (1760 درجه سانتیگراد)، قالب های پایداری را تولید می کند که با دمای تمام سیستم های آلیاژی سازگار است. خلوص شیمیایی آن همچنین به جلوگیری از فعل و انفعال با کاتالیزورها کمک می کند

سنگ سیلیس یا همان دی اکسید سیلیسیم همچنین نقشی اصلی در تولید طیف گسترده ای از فلزات آهنی و غیر آهنی دارد. در تولید فلز، شن و ماسه سیلیس به عنوان شار برای کاهش نقطه ذوب و گرانروی سرباره ها مورد استفاده قرار می گیرد تا واکنش پذیری و کارایی بیشتری داشته باشند. سیلیس توده ای، به تنهایی یا همراه با آهک برای دستیابی به نسبت مناسبی از باز / اسید مورد نظر برای تصفیه مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ سیلیس توسط صنایع فولاد و ریخته گری برای اکسید زدایی و تصفیه ذرات استفاده می شود.

دی اکسید سیلیسیم، در فیلتراسیون آب آشامیدنی و کشیدن آب چاهها و همچنین فرآوری فاضلاب استفاده می شود. در واقع اشکال یکنواخت دانه های سیلیس و توزیع این دانه ها، باعث ایجاد بستری برای فیلتراسیون کارآمد در حذف آلاینده ها در آب آشامیدنی و فاضلاب می شود

توضیح بیشتر اینکه از نظر شیمیایی این عنصر بی اثر است بنابراین چنانچه در تماس با اسیدها، آلاینده ها، مواد آلی فرار یا حلال ها قرار گیرد، تخریب و واکنشی از خود نشان نمی دهد. از سنگ سیلیس همچنین در چاههای آب عمیق استفاده می شود تا با گسترش منطقه نفوذ پذیر در اطراف صفحه چاه و جلوگیری از نفوذ ذرات ریز، کشیدن آب از آب خوان را بهبود بخشد

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.​

سیلیس و ورزش

دی اکسید سیلیسیم، حتی در ورزش و تفریحات نیز راه پیدا کرده است. این ماده برای سبزه های زمین گلف و همچنین ساخت زمین های ورزشی طبیعی یا مصنوعی استفاده می شود. در کاربردهای گلف و چمن ورزشی، سنگ سیلیس محیطی پاک  و غیر آلوده ایجاد می کند و برای ترمیم سبزیجات و تسهیل در نگهداری روزمره مانند هوادهی ریشه و لقاح استفاده می شود. شکل طبیعی دانه سیلیس و توزیع ذرات کنترل شده آن نفوذ پذیری و تراکم مورد نیاز برای زهکشی، رشد گیاه سالم و پایداری را فراهم می کند.

سیلیس در ورزش - خانه سیلیس ایران

وسایل ساخته شده از سیلیس، ضد آب و مستحکم هستند که از آن میان می توان به وسایل ورزشی نظیر چوب اسکی، توپ تنیس، وسایل کوهنوردی، کفش ورزشی، چادر صحرایی و کاپشن های ضد آب اشاره کرد. لازم به ذکر است که به دلیل مقاومت سیلیس در برابر اشعه فرابنفش خورشید، کلیه ابزارها و وسایل تهیه شده از سیلیس بسیار بادوام و ماندگار هستند.

سیلیس خوراکی

در صنایع غذایی، سیلیس به عنوان ماده افزودنی مانع از لخته شدن یا چسبیدن غذا به صورت توده ای می شود. این امر منجر به ماندگاری محصول و محافظت از آن در برابر رطوبت می شود. نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که درجه های مختلفی از سیلیس وجود دارد.
در واقع سیلیس یافت شده بعنوان یک افزودنی غذایی، همان درجه از سیلیسی نیست که تولیدکنندگان برای ساخت سیمان از آن استفاده می کنند. به هر حال باید گفت که استفاده از سیلیس بعنوان افزودنی خوراکی، در حد متعارف کاملا بی خطر است. از طرفی این ماده در ساخت روکش پلاستیکی مواد غذایی نیز کاربرد دارد، زیرا مانع از ورود میکروب ها می شود و آب را نیز از خود عبور نمی دهد. بدین ترتیب مواد غذایی تا مدتها سالم باقی می مانند.

مکمل طبیعی سیلیس الن بیوتی ( قطره خوراکی ) | قیمت & خرید | هپی طور

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = شش