سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

کاربرد شیشه دکوراتیو در طراحی داخلی

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو چیست؟ از گذشته تا به امروز، شیشه‌ها نقش مهمی در معماری بناها داشته‌اند و در سال‌های اخیر نیز دکوراتیو شیشه و ساخت شیشه‌های تزئینی بسیار متداول شده است. در یک تعریف کلی باید بگوییم که شیشه دکوراتیو یا Decorative glass  به نوعی از شیشه گفته می‌شود که برای ساخت دکوراسیون و تزئینات داخلی و یا خارجی ساختمان استفاده می‌شود.

شیشه دکوراتیو نوعی شیشه تزئینی است که با استفاده از تکنیک‌های مختلف مانند رنگ‌آمیزی و تیفانی بر روی انواع شیشه ساخته و تهیه می‌شود. امروزه هر نوع شیشه‌ای که برای زیباسازی دکوراسیون داخلی مناسب است و از آن برای ایجاد تغییر در محیط استفاده می‌شود جزء شیشه دکوراتیو به حساب می‌آید.

شیشه‌های دکوراتیو به سرعت مورد توجه عموم قرار گرفتند. فرآیند تهیه شیشه‌های دکورتیو معمولا در کارگاه‌های تولید شیشه دوجداره و با روش‌هایی مانند رنگ‌آمیزی بر روی انواع شیشه انجام می‌شود. دکوراتیو کردن شیشه برای ایجاد رنگ، طرح و شکل‌های مات و شفاف انجام می‌شود و این کار زیبایی بصری خاصی به شیشه می‌بخشد.

دکوراتیو کردن بر روی شیشه‌های مختلف ساختمانی از جمله شیشه های لمینیت، سکوریت و شیشه های دوجداره قابل انجام است. امروزه شیشه های دکوراتیو متفاوتی، متناسب با فضای داخلی و خارجی ساختمان‌ها، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تهیه و تولید می‌شوند. این نوع از شیشه ها در حال حاضر یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای تزئینی در ساختمان‌ها هستند و معمولا در طراحی نورگیرهای سقفی، درب و پنجره‌ها، فضای آشپزخانه و کابینت و موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد شیشه‌های دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

ظاهر زیبا و مدرن شیشه های دکوراتیو باعث شده است تا این شیشه در ساخت درب های شیشه‌ای، دیوارهای داخلی، پارتیشن، راه پله و محافظ مورد استفاده قرار بگیرد. به طور کلی می‌توان گفت شیشه های دکوراتیو و تزئینی در مواردی به شرح زیر کاربرد دارد.

  • طراحی دکوراسیون داخلی

شیشه‌های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی منازل مسکونی و اداری به وفور استفاده می‌شود. از این شیشه‌ها می‌توانید به عنوان تابلوهای تزئینی و هنری در طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید. همچنین این نوع از شیشه‌ها برای زیباسازی ستون‌ها در فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند که البته ایده جالبی نیز هست.

  • طراحی نورگیرهایی سقفی

اگر به داشتن نورگیرهای زیبا روی سقف و در گوشه و کنار دیوارها علاقه دارید و یا از ظاهر نورگیرهای قدیمی‌تان خسته شده‌اید و دوست دارید به آنها تنوع دهید، می‌توانید از شیشه‌های رنگی و دکوراتیو برای زیباتر کردن آنها استفاده کنید. استفاده از شیشه دکوراتیو به کلی ظاهر نورگیرهای قدیمی را عوض می‌کند و باعث می‌شود نورگیر از یک عنصر منفعل به یک عنصر جذاب و قابل توجه تبدیل شود.

  • ایجاد پنجره های خاص و فانتزی

گاهی اوقات پیش می‌آید، در دکوراسیون داخلی خانه تان پنجره‌هایی وجود داشته باشد که دل ‌تان بخواهد از نور آنها استفاده کنید در عین این که نمی‌خواهید از بیرون دید داشته باشد. به همین منظور بعضی از افراد از برگه‌های مات کننده برای جلوگیری از دید شیشه‌ها استفاده می‌کنند، که کار جالبی نیست. در این شرایط، پیشنهاد ما به شما استفاده از شیشه‌های دکوراتیو و رنگی به جای استفاده از برچسب مات کننده است.

  • طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

شیشه‌های دکوراتیو و رنگی در فضاهایی مانند سرویس بهداشتی و حمام نیز قابل استفاده هستند. در سرویس بهداشتی برای زیبا کردن درب باکس‌ها و حتی دیوارهای جدا کننده از این نوع شیشه‌ها استفاده می‌شود. اگر دوست ندارید این شیشه‌ها طرح‌های ساده‌ای داشته باشند می‌توانید از شیشه های تزئینی و دکوراتیو استفاده کنید.

  • شیشه دکوراتیو دوجداره

شیشه دکوراتیو دوجداره مجموعه‌ای از پروفیل های آلومینیومی است که در بین دوجداره شیشه قرار می‌گیرد. این پروفیل ها از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند. این شیشه با طرح، نقش، مدل و رنگ‌های متفاوت و زیبا ارائه می‌شود. استفاده از شیشه‌های دوجداره با طرح و اشکال هندسی کلاسیک زیبایی خاصی به فضای مورد نظرتان می‌دهد. شیشه دکوراتیو دوجداره در تولید و ساخت انواع مختلف پنجره برای فضاهایی که معماری سنتی و کلاسیک تلفیق شده باشد، کاربرد دارد.

انواع شیشه دکوراتیو

استفاده از شیشه در نمای بیرونی ساختمان و دکوراسیون داخلی در سالهای اخیر بسیار مورد توجه طراحان و معماران قرارگرفته است. شرکت ایمن جام پیروزان مجموعه متنوعی از شیشه‌های تزئینی و دکوراتیو است که در انواع طرح و رنگ با روش‌های مختلفی تولید می‌شود. بسته به نوع، طرح و رنگ آن در قسمت‌های مختلف ساختمان می‌توان استفاده نمود.

  • شیشه لمینیت رنگی

در شرکت ایمن جام پیروزان ماندگار، شیشه‌های لمینیت رنگی با استفاده از طلق های PVB رنگی تولید شده توسط شرکت‌های معتبر اروپایی، ساخته می‌شوند. این شیشه ها علاوه بر دارا بودن کلیه خواص شیشه های لمینیت، نظیر مقاومت در برابر زلزله و سرقت، جلوگیری از نفوذ اشعۀ UV و کاهش آلودگی صوتی، در طیف گسترده ای از رنگها نیز قابل تولید هستند. شیشه های لمینیت رنگی می‌توانند کاملا شفاف، مات یا کاملا غیرشفاف باشند. موارد کاربرد این شیشه ها هم در نمای ساختمان و هم در داخل ساختمان جهت مصارف دکوراتیو می‌باشد.

  • شیشه چاپ دار یا اسپندرال

شیشه اسپندرال با انجام پخت مرکب سرامیکی بر روی شیشه در انواع رنگ‌ها تولید می‌شود. چاپ سرامیکی این شیشه‌ها غیرشفاف است و فضای پشت آن قابل رویت نمی‌باشد. شیشه اسپندرال به صورت تک جداره، دوجداره و یا در ساختار شیشه لمینیت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

  • شیشه رنگی لاکوبل و متلاک

شیشه‌های رنگی لاکوبل و متلاک محصولات شیشه رنگی کمپانی AGC بلژیک هستند که توسط شرکت ایمن جام پیروزان فرآوری و آمادۀ استفاده برای مشتری می‌شوند. شیشه‌های لاکوبل در ۲۵ رنگ استاندارد تولید می‌شوند و شرکت ایمن جام پیروزان امکان تامین تمامی این محصولات را داراست. درخشندگی و یکنواختی رنگ شیشه‌های لاکوبل آنها را به محصولاتی ایده آل جهت استفاده در داخل ساختمان و امور دکوراتیو تبدیل کرده است. شیشه‌های متلاک در ۱۲ رنگ استاندارد و با ایجاد پوشش رنگی بر روی شیشه‌های Acid-Etched تولید می شوند. تلفیق حالت شیشه های رنگی و مات، این محصولات را به گزینه ای خاص جهت پوشش دیوارها، ساخت کابینت و قفسه و سایر امور دکوراتیو مبدل ساخته است.

  • شیشه مات

شیشه‌های مات که توسط شرکت بلژیکی AGC تولید و در شرکت ایمن جام پیروزان فرآوری می‌شوند، به شیشه‌های فلوتی اطلاق می‌گردد که یک سطح آن با کیفیت بسیار بالا Acid-Etched می‌شود. این فرایند موجب مات شدن سطح شیشه شده و با توجه به کاربرد نهایی می‌توان از آن جهت پوشش کف، دیوار، پارتیشن و یا نرده شیشه‌ای استفاده نمود.

  • شیشه سند بلاست

شیشه‌های سندبلاست با لایه برداری از روی سطح شیشه به وسیلۀ اسپری شن نرم، تولید می‌شوند. لایه برداری از روی شیشه موجب مات شدن شیشه می‌شود. در شرکت ایمن جام پیروزان فرآیند سندبلاست با استفاده از تجهیزات پیشرفتۀ تمام اتوماتیک ساخت اروپا انجام می‌پذیرد.

  • شیشه فوتولمینیت

فوتولمینیت کردن شیشه به معنی لمینیت کردن یک طرح گرافیکی درون شیشه است. در اجرای این روش می‌توان از پارچه، طلق یا چاپ مستقیم شیشه بهره برد. در لمینیت پارچه، پارچۀ دلخواه بین دو شیشه قرار گرفته و به طور دائم لمینیت می‌شود. در لمینیت با طلق، طرح مورد نظر به صورت دیجیتال روی طلق مخصوص چاپ و طلق چاپ دار بین دو شیشه، لمینیت می‌شود. در روش چاپ مستقیم، چاپ دیجیتال مستقیما روی شیشه انجام شده و سپس لایۀ شیشه چاپدار با یک لایۀ دیگر شیشه لمینیت می‌گردد.

  • شیشه طرح شکسته

مقاومت بالای این شیشه در تضاد جالبی با ظاهر شکسته آن است. درجه ایمنی این نوع شیشه در حدی است که می‌توان به عنوان کف و پله از آن استفاده نمود. ظاهر شکسته شیشه، زیبائی خاصی به آن بخشیده است و در تزئینات داخلی ساختمان نیز می‌توان آن را بکار برد.

قیمت و هزینه شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو که در طرح و رنگ‌های سنتی و کلاسیک تولید می‌شود قیمت‌های متفاوتی دارد. همچنین علاوه بر طرح و رنگ، قیمت آن تحت تاثیر ابعاد و ضخامت آن قرار می‌گیرد. از طریق مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین فروش انواع پنل شیشه دکوراتیو در شرکت ایمن جام پیروزان می‌توانید قیمت این محصولات را بیابید و پس از برآورد قیمت، اقدام به خرید شیشه دکوراتیو نمائید. لیست قیمت روز این محصولات در انواع مختلف آن در این سایت‌ آورده شده است تا خریداران عمده بهتر بتوانند تصمیم گیری کنند.

این قیمت‌ها متغیر هستند و دائما به روز رسانی می‌شوند. علاوه بر این پنل دکوراتیو، پنل سه بعدی کاربرد بسیاری را در نما دادن به بخش‌های داخلی ساختمان‌ها دارد و خریدار پنل سه بعدی می‌تواند نمونه‌های مختلف آن را در طرح‌های زیبا و خاص در سایت‌ها مشاهده کند و خریداری نمایید.

 

شرکت ایمن جام پیروزان ارائه دهنده انواع شیشه های مختلف و متنوع از جمله برفی با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت می باشد و در صورت نیاز  هم نصب شیشه را بر عهده خواهد گرفت. شما مشتریان عزیز می توانید محصول مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی piroozanshop.com سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − = 5