سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
کاربرد شیشه های تزئینی استیند گلس ( استین گلاس ) در سازه های دکوراتیو

کاربرد شیشه های تزئینی استیند گلس ( استین گلاس ) در سازه های دکوراتیو

کاربرد شیشه های تزئینی استیند گلس ( استین گلاس ) در سازه های دکوراتیو

استفاده از شیشه های تزئینی استیند گلس در معماری، از گذشته های دور رایج بوده است. این شیشه ها که انوار نور آفتاب را در رنگ های مختلف، از خود عبور می دهند و جلوه ی بصری بسیار زیبایی دارند، نه تنها از زیبایی و ظرافت بسیار بهره مندند، از مقاومت بسیار بالایی نیز از برخوردارند. این شیشه ها عایق حرارتی و رطوبتی بسیار خوبی هستند و در برابر باران و برف، نفوذناپذیر می باشند. همه ی این ویژگی ها در کنار هم، این امکان را برای معماران فراهم می کنند، که در موارد متنوعی، از این تکنیک استفاده کرده و به خلق آثار هنری با ارزشی در بنای ساختمان ها بپردازند. آن چه در این بخش برای ما اهمیت دارد، استفاده از این شیشه ها در سازه های دکوراتیو است.

استین گلاس تهران Archives - فعال در زمینه‌ی ساخت سازه‌های ترکیبی

گنبدهای شیشه ای دکوراتیو با تکنیک استیند گلس

گنبدها در گذشته، راه کاری معمارانه برای بستن دهانه ی سقف ها، بدون استفاده از ستون بودند و شاید جنبه ی عملکردیشان، پررنگ تر از جنبه ی زیباییشان بود. اما امروزه این گنبد ها بیشتر عملکرد دکوراتیو دارند و با استفاده از شیشه های استیند گلس، نقش بسیار مهمی را در زیبایی بنا ایفا می کنند. با استفاده از این تکنیک در ساخت گنبدهای شیشه ای، می توان ظاهر متفاوتی را در منازل مسکونی، اداری، تجاری و فرهنگی و آموزشی به وجود آورد.

شیشه رنگی استیند گلس، از گنبد تا پنجره خانه! | چیدانه

درب ها و پنجره های دکوراتیو با تکنیک استیند گلس

درب ها و پنجره ها، عملکرد مشخصی دارند که هر کسی با آن آشنا است. اما معماران و طراحان دکوراسیون، با استفاده از شیشه های استیند گلس، به خلق درب ها و پنجره های دکوراتیو پرداخته اند که بیش تر از جنبه عملکردی، جنبه ی تزئینی و زیبایی دارند و با انعکاس نور در رنگ های مختلفریال سبب ایجاد دگرگونی در نورپردازی محیط می شوند. این درب ها و پنجره ها بیشتر در اماکن عمومی و فرهنگی و بعضا حتی، در منازل مسکونی دیده می شوند و در عصر حاضر بسیار رواج یافته اند.

استین گلس :: آرچی تاچ فعال در ساخت سازه های ترکیبی

سازه های دکوراتیو کوچک با تکنیک شیشه استیند گلس

امروزه کاربرد شیشه های استیند گلس بسیار متنوع شده است و در صنایع مختلفی به کار گرفته می شوند که  از میان آن ها می توان به ساخت انواع آباژورها، لوسترها، آویزه های روشنایی، جداره های تزئینی شومینه ها و جداره های جداکننده در محیط اشاره کرد. در واقع تمام سازه هایی که در آن ها امکان استفاده از شیشه است را، می توان با تکنیک استیند گلس، به سازه های زیباتر و متفاوت تری تبدیل نمود. لازم به ذکر است که جداره های جدا کننده، بعضا در بعضی کارگاه ها و موسسات اداری و تجاری نیز کاربرد دارند و برای جدا کردن بخش های مختلف یک سازمان به کار می روند. به ویژه در محیط های هنری و فرهنگی، استفاده از این جداره ها، که مزین به شیشه های استیند گلس شده اند، کاربرد فراوان دارد و دارای حس هماهنگی با محیط می باشد.

شیشه های استین گلاس :: آرچی تاچ فعال در ساخت سازه های ترکیبی

سقف نورگیر دکوراتیو با تکنیک شیشه های تزئینی استیند گلس ( استین گلاس )

نورگیرها، همان طور که از اسمشان بر می آید، بیشتر در نورپردازی محیط نقش دارند. با استفاده از شیشه های استیند گلس در نورگیرها، انعکاس نور در محیط، به رنگ های بسیار زیبا، صورت می گیرد و فضایی متفاوت در محیط مورد نظر به وجود می آید.

کاربرد استیند گلس در دکوراسیون اداری - فعال در زمینه‌ی ساخت ...

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 − = پنج