سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
پارتیشن شیشه ای

استفاده از پارتیشن شیشه ای برای اتاق کودکان

پارتیشن شیشه ای :کنترل کودکان در محیط خانه و مدیریت سرگرمی آنها یکی از فعالیت هایی است که وقت و زمان زیادی از والدین می گیرد. ایجاد یک فضای مشخص برای سرگرمی کودکان در فضای خانه ایده مناسبی می تواند باشد. ایجاد یک فضای محدود  برای سرگرمی کودکان با قابلیت کنترل ابعاد آن یکی از قابلیت های پارتیشن های شیشه ای است. استفاده از شیشه این امکان را فراهم می کند که کنترل کودک در فضای خصوصی شده ممکن باشد و از طرفی مزاحمت صوتی و… را کاهش می دهد. بسته به نوع استفاده و فضای مورد نظر، لازم است طراحی مناسبی برای پارتیشن بندی صورت گیرد. استفاده از شیشه های رنگی در ساخت پارتیشن، به منظور ایجاد فضای خصوصی در محیط خانه می تواند به عنوان یک ابزار زیباسازی نیز استفاده شود. می توان طرح های بسیار زیبایی در قالب پارتیشن شیشه ای با استفاده از شیشه های رنگی ایجاد کرد که بتوان به عنوان یک تابلو یا اثر هنری در فضای خانه مورد استفاده قرار گیرد.

تقسیم فضای یک اتاق برای دو کودک یکی از چالش هایی است که امروزه بسیاری از خانواده ها با آن درگیر هستند. کوچک شدن فضای خانه ها امکان داشتن اتاق اختصاصی برای کودکان را کاهش داده است. پارتیشن بندی فضای اتاق و ایجاد فضای خصوصی برای کودکان می تواند تا حدودی این مشکل را برطرف کند. با انجام این کار کودک برای خود احساس استقلال می کنند و می دانند که قسمتی از منزل مختص او است و باید مسئولیت های آن قسمت را برعهده داشته باشد.

این اقدام را می توان با انواع مختلفی از پارتیشن ها از جمله چوبی و شیشه ای ایجاد کرد. یکی از مزیت های پارتیشن شیشه ای، عدم کاهش نور محیط است که در فضای اتاق اهمیت بسیار زیادی دارد. به عبارتی با استفاده از پارتیشن شیشه ای هم اتاق را تقسیم بندی می کنید هم نور مناسب به تمامی قسمت ها می رسد. از طرفی شفافیت آن می تواند کنترل فضای خصوصی ایجاد شده را تسهیل کند و بدون اینکه کودک متوجه شود، کارهای او را کنترل کنید. یکی از مزیت های استفاده از پارتیشن شیشه ای در اتاق کودک این است که کودک شما با خیال راحت می تواند با آبرنگ بر روی سطح شیشه ای آن نقاشی کند و شما نیز به راحتی می توانید آن را تمیز کنید.

 

پارتیشن شیشه ای به کار رفته در اتاق کودک از چه جنسی است؟

از آن جا که کودک بسیار پرجنب و جوش و فعال است و یکسره در حال بازی کردن است، پارتیشن شیشه ای که برای اتاق او به کار برده می شود باید بسیار مقاوم و مستحکم باشد. از این رو برای پارتیشن شیشه ای در اتاق کودک از شیشه ای با جنس پلی اتیلن استفاده می شود که نسبت به ضرباتی که کودک به آن وارد می کند انعطاف پذیر است. از طرفی ممکن است بر اثر ضربه هایی که کودک به آن وارد می کند به زمین بیفتد بنابراین باید از شیشه نشکن ساخته شود تا خطرآفرین نباشد. بنابراین غالبا در ساخت پارتیشن های شیشه ای از شیشه سکوریت استفاده می شود. از طرف دیگر وقتی از پارتیشن شیشه ای برای اتاق کودک استفاده می شود باید سلیقه به خرج داد و از انواع شیشه های رنگی و طرح دار برای آن استفاده کرد تا روحیه کودک با وجود رنگ های شاد در اتاقش بالا برود. اگر بخواهیدپارتیشن شیشه ای شما ثابت نباشد می توانید از پارتیشن شیشه ای تاشو استفاده کنید که قابلیت جمع و باز شدن داشته باشد و به راحتی بتوانید آن را جا به جا کنید.

مزایای استفاده از پارتیشن برای اتاق کودک

پارتیشن بندی به عنوان یک ابزار برای ایجاد فضای خصوصی در محیط خانه یک انتخاب مناسب است. ایجاد فضای خصوصی برای کودک می تواند یک انتخاب برای بسیاری از خانواده ها باشد، ولی این فضا همیشگی و دائم نیست و لازم است به صورت موقت اجرا شود. استفاده از پارتیشن شیشه ای برای محدود کردن فضای خصوصی کودک یک انتخاب مناسب در معماری داخلی ساختمان است. استفاده از پارتیشن شیشه ای منجر می شود حس کاهش فضای اتاق کمتر احساس شود. این پارتیشن ها به عنوان یک ابزار جهت زیباسازی محیط خانه نیز استفاده شوند. یکی از کاربردهای پارتیشن های شیشه ای می تواند فضای مهدکودک ها باشد. گاهی شاید لازم باشد فضای مشخصی برای یک فعالیت و یا تعدادی از بچه ها ایجاد شود ولی کنترل و دید کافی در تمامی محوطه مهد کودک از بین نرود. استفاده از پارتیشن شیشه ای این امکان را فراهم می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + هفت =