سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
اهمیت آینه کاری مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی

اهمیت آینه کاری مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه اهمیت دکوراسیون داخلی برای هر فضایی(اداری، تجاری، منزل) بر کسی پوشیده نیست. در این مقاله به بررسی نقش آینه کاری مدرن در دکوراسیون داخلی می پردازیم

ضرورت آینه کاری مدرن در دکوراسیون

اگر با کمی دقت به کشور های پیشرفته جهان نگاهی بیندازیم در می یابیم که این کشور ها به طراحی دکوراسیون داخلی به شدت اهمیت می دهند. آن ها معتقدند که دکوراسیون محلی که در آن زندگی می کنیم، مستقیما با روح ما سروکار دارد و اگر اصول طراحی دکوراسیون رعایت شود، آرامش بیشتری را در فضای خانه خواهیم داشت. علاوه بر منزل، دکوراسیون ادارات نیز می تواند در اثربخشی و بازده تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین انتخاب دکوراسیون داخلی مناسب برای این اهداف بسیار مهم است؛ یکی از موارد مهم طراحی دکوراسیون، آینه کاری مدرن است. آینه کاری مدرن در حقیقت یک هنر است که پیشینه و سابقه ی طولانی مدت داشته است و اکنون با تغییر فرم و شکل در دکوراسیون روز دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. اساسا استفاده از آینه کاری مدرن به منظور زیبایی و لوکس شدن خانه و یا ادارات است. اما کاربردش تنها به زیبایی محدود نمی شود و می تواند خانه های کوچک را از نظر ابعادی بزرگتر جلوه دهد و فضا را دلبازتر کند.

انواع آینه در آینه کاری مدرن

آینه ها از لحاظ ساختاری به دو دسته تقسیم می شوند؛ آینه های دسته اول از جیوه نیترات نقره و دسته دوم از جیوه نیترات آلومینیوم تشکیل می شوند که پشت این نیترات ها یک لعاب مس می خورد و بعد از آن برای اینکه خورده نشود، یک ماده به اسم فنزو به آن افزوده می شود.

نکاتی درباره ی آینه کاری مدرن

  • آینه کاری مدرن در فضا هایی مثل حمام، سرویس بهداشتی، فضای پذیرایی و یا آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد که میتواند ساده یا دکوراتیو باشد.

 آینه کاری مدرن دکوراتیو: این نوع از آینه کاری ها با استفاده از ایده های نو و خلاقانه شکل می گیرد و برای دیوار، سقف و کف خانه مورد استفاده قرار میگیرد. آینه های رنگی برش داده شده و طرح دار از نوع آینه کاری دکوراتیو می باشند که در ادامه به بررسی موارد ذکر شده می پردازیم.

  • در آینه کاری مدرن می توانیم از طرح های زیبایی که مد نظر داریم روی آینه حکاکی کنیم. بدین منظور از دستگاه هایی نظیر CNC و دستگاه های حکاکی لیزری استفاده می کنیم. حک کردن طرح های زیبا روی آینه و اصطلاحا تراش دادن آینه باعث بازتاب بیشتر نور شده و جلوه ی باشکوهی را ایجاد می کند. از آینه های تراش خورده معمولا در کنسول ها و پشت شومینه استفاده می گردد.
  • در آینه کاری مدرن همچنین می توانیم از انواع اشکال منظم و نامنظم به صورت تکه هایی از آینه استفاده کنیم.
  •  معمولا در فضاهای رسمی مثل رستوران و لابی از آینه های طلایی همراه با نور پردازی در اطراف آینه استفاده می کنند که بسیار زیباست.

اشکال نامنظم و استفاده از رنگ طلایی در آینه کاری مدرن

در آینه کاری مدرن طرح ها و اشکال و حتی رنگ های متنوع و زیادی وجود دارند که شما می توانید بنا به سلیقه تان و توجه به ابعاد فضا و وسایل منزل، زیباترین و مناسب ترین آینه را سفارش دهید و خریداری بفرمایید.

  • در آینه کاری مدرن می توانیم آینه ها را به اشکال مختلف برش دهیم و در جاهایی که استفاده از آینه های با ابعاد استاندارد امکان پذیر نیست، از آینه های برش داده شده استفاده کنیم.
  • یکی از کار های جالبی که در زمینه آینه کاری مدرن انجام میگیرد، آینه کاری سقف عمارت هاست که این عمارت ها باید سقف بلندی داشته باشند و آینه ی استفاده شده در آن نباید یکدست باشد. اگر موارد فوق رعایت شود عظمت خانه دو چندان خواهد شد.
  • معمولا برای مکان هایی همچون دکوراسیون های ورودی ساختمان ها، آینه های بزرگ مناسب تر هستند و به نور پردازی فضا کمک می کنند. درعوض برای خرید آینه در سالن های پذیرایی آینه های دکوراتیو تر و کوچکتر و پر از تزئینات گزینه های مناسب تری می باشند.
  • گفتیم که در طراحی دکوراسیون داخلی می توان از آینه کاری مدرن در آشپزخانه نیز بهره برد. می توانید در فضای بین کابینت ها از آینه استفاده کنید. همچنین، آینه های با مساحت بالا روی دیوار آشپزخانه به منظور بزرگ جلوه دادن آشپزخانه میتواند مفید باشد.
  • در اطراف آینه از نور پردازی استفاده می شود. این کار هم به زیبا تر شدن و هم به مصرف کمتر برق در حین استفاده دو برابری از نورپردازی، کمک خواهد کرد.

آینه کاری دیوار؛ نحوه آینه کاری دیوارهای منزل و مغازه و زیباتر ...

مشخصه ی کیفیت آینه هایی که در آینه کاری مدرن استفاده می شوند، چیست؟

در بازار، آینه نیز همانند جنس های دیگر، ممکن است تقلبی و یا اصل باشد. ضرورت استفاده از آینه اصل به علت ماندگاری و کیفیت آینه واضح است. برخی از آینه های موجود در بازار به جای جیوه از آلومینیوم در پشت آینه استفاده شده است که نتیجه ی آن کمتر شدن عمر آینه و بی کیفیت شدن آن بعد از گذشت زمان است. در هنگام خرید آینه به نکات و معیار های تشخیص جنس اصل و تقلبی دقت فرمایید.

همانطور که گفتیم بعد از آن که پشت نیترات ها یک لعاب مس خورد، ماده ای به اسم فنزو به آن افزوده می شود. میزان استقامت آینه با درصد فنزو استفاده شده در آن رابطه ی مستقیم دارد. بنابراین در هنگام خرید آینه باید به میزان درصد فنزو دقت شود.

توجه به پوشش رنگ پشت آینه از دیگر مواردی است که در هنگام انتخاب آینه با کیفیت و مرغوب باید به آن توجه کرد. برای ممانعت از خوردگی جیوه و همچنین محافظت از آن در برابر عوامل محیطی یک لعاب رنگ به آینه اضافه می شود بنابراین آینه هایی که با دو لایه رنگ پوشانده شده اند دارای کیفیت بالاتری نسبت به بقیه آینه ها هستند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو + 9 =