سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
تفاوت شیشه های لمینیت امنیتی ؛ قسمت دوم

تفاوت شیشه های لمینیت امنیتی ؛ قسمت دوم

شیشه:طلق EVA حرف اختصاری Ethylene vinyl acetate (اتیلن وینیل استات)است،که از ترکیب اتیلن و وینیل استات ساخته شده و کاربردهای صنعتی بسیاری از جمله پوشش‌های صنعتی و لمینیت‌ها (لمینیت کفپوش،لمینیت روی چوب‌های صنعتی،لمینیت کارت ویزیت و…) و همچنین کاربرد مؤثری در تولید زیره کتانی و کفش‌های ورزشی و رسمی دارد.

فیلم EVA مخصوص لمینیت کردن شیشه،از نوع EVA کوپلیمری است.

کوپلیمر به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و شفافیت قابل قبول در صنعت شیشه‌های زینتی مورد استفاده قرار میگیرد.

ایی وی ای را به صورت رنگی پایه و یا رنگی یا طراحی چاپ روی آن پس از تولید EVA میتوان تولید یا تهیه کرد که عمدتا برای شیشه‌های بین کابینتی استفاده می‌شود چرا که از لحاظ نرمی و انعطاف پذیری شبیه به مواد الاستومر می‌باشد و قابلیت های آنها را هم دارد.

ایی وی ای محصولی است که ساده‌ترین حالت لمینیت شیشه را به کاربران عرضه می‌کند و دلیل استفاده‌ی آن برای شیشه ، جنبه‌ی لمینیت دکوراتیو دارد چرا که گفتیم میتوان آنرا طرح‌دار تولید کرد یا اینکه روی آن طرح دلخواه را پیاده سازی کرد. برای ثبت سفارش انواع مختلف شیشه، یراق آلات و درب شیشه ای و کسب هرگونه اطلاعات به سایت  شرکت ایمن جام پیروزان  مراجعه نمایید.

به اشتباه ، خیلی از افراد غیر حرفه‌ای از روی عدم آگاهی کافی و یا حتی افراد متقلب و سودجو این محصول ساده را به عنوان لمینیت شیشه‌های امنیتی و حتی شیشه ضدگلوله ارائه می‌دهند چرا که پس از لمینیت شدن، ظاهر شیشه تا ۷۰٪ شبیه به شیشه لمینیت با PVB می‌باشد.

اما به دلیل کیفیت پایین EVA و همچنین نحوه ی لمینیت کردن این محصول، لمینیت شیشه با EVA جزء دسته‌ی امنیتی استاندارد رو به حساب نمی‌آید . EVA با دستگاهی مانند گرمکن‌های مواد غذایی که دارای طبقات(۳ الی۶طبقه) که داخل هر طبقه کیسه‌های وکیوم سیلیکونی در ابعاد کوچک وجود دارد و شیشه داخل آن کیسه ها قرار گرفته و وکیوم می‌شود.

همزمان با وکیوم کیسه‌ها داخل دستگاه گرما تولید می‌شود تا EVA را نرم کند تا مقداری چسبندگی میان شیشه‌ها ایجاد کند و پس از زمان تعیین شده و خنک شدن دستگاه از داخل کیسه‌ها خارج می‌شود.

تشخیص EVA بودن شیشه لمینیت

شیشه:تشخیص EVA بودن شیشه لمینیت کار تخصصی است و پس از لمینیت شدن فقط یک کارشناس دوره دیده و با تجربه می‌تواند نوع لمینیت را تشخیص دهد.

یکی از معایب دیگر فیلم EVA نداشتن الاستیسیته بالا و نداشتن کشسان استاندارد برای پاس کردن رسته ایمنی سازی شیشه و یا رسته‌ی شیشه‌های ضدگلوله است و از لحاظ علمی وقتی نمی‌تواند خاصیت عدم عبور گلوله را در شیشه‌های ضدگلوله داشته باشد و درکشور های مختلف پیشرفته این روش فقط برای مصارف شیشه‌های تزئینی و دکوری با حداقل ایمنی در صنعت شیشه و ساختمان جای دارد . اما در ایران متاسفانه انتخاب این محصول به دلیل قیمت پایین تر نسبت به جنس اورجینال صورت میگیرد . به دلیل متنوع بودن نوع شیشه‌ها و اطلاع از قیمت انواع کابینت شیشه ای شما می ‌توانید با کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان تماس بگیرید.

محصول EVA عمدتا آنتی UV نیستند و نمیتوان آنها را در مکان‌هایی که نور خورشید را دریافت می‌کند(به اصطلاح Out Door) استفاده کرد چرا که پس از گذشت زمان کم ، وقتی که نور خورشید به آن اصابت می‌کند UV نور خورشید باعث از بین رفتن خاصیت آن می‌شود و به همین دلیل این محصول را در جاهایی که نور مصنوعی دارد(به اصطلاح In Door) استفاده می‌کنند و در داخل مجموعه های و منازل ماندگاری بالاتری دارد.

اما با این همه مزایا و معایب گفته شده کارشناسان فنی صنایع شیشه ایمنی دماوند توصیه می‌کنند که به جای استفاده از شیشه‌های نا ایمن حداقل امنیت را رعایت کنید و شیشه‌های لمنیت استفاده کنید چرا که حتی لمینیت EVA هم ایمن تر از شیشه‌های تک جداره می‌باشد و آسیب رسانی را کمتر می‌کند (کاهش صدمه تا ۴۰٪).

برای اطلاع از قیمت انواع لمینت شیشه ای و مشاهده نمونه کارها تنها کافی است به سایت   شرکت ایمن جام پیروزان  به آدرس    www.piroozanshop.com مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − پنج =