سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

تفاوت پارتیشن متحرک، تاشو و ساده

پارتیشن یا همان سیستم های جدا کننده فضا، جزء مهمی از طراحی ساختمان هستند. فضای یک ساختمان اداری و تجاری بدون وجود آن ‌ها نمی‌ تواند به اندازه کافی کاربردی باشد. امروزه انواع مختلفی از آن ‌ها تولید شده تا متناسب با هر کاربرد و هر سلیقه ‌ای باشند.

انواع متفاوتی از پارتیشن وجود دارد که از جمله آن ها می توان به پارتیشن متحرک، تاشو و ساده اشاره کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی جزئیات هر یک پرداخته و تفاوت پارتیشن متحرک، تاشو و ساده را بررسی کنیم.

پارتیشن متحرک

پیش ‌از این و در گذشته تغییر مکان دیوار های یک دفتر که از چوب گچ و مصالح ساختمانی ساخته می ‌شد امری طاقت‌ فرسا و زمانبر بود. با پیدایش پارتیشن ها به منظور جداسازی فضا به بهترین نحو و تفکیک فضای کاری کارمندان و بخش های مختلف یک مجموعه به سرعت استفاده از آن ها برای فضا های اداری و مسکونی رواج  پیدا کرده است.

قیمت انواع پارتیشن متحرک و ریلی مخصوص ادارات و خانه ها -مشخصت و عکس

از این ‌رو پارتیشن ‌های متحرک و قابل ‌حمل تولید شدند.

پارتیشن‌ بندی متحرک می ‌تواند یکی از مقرون ‌به‌ صرفه ‌ترین و انعطاف ‌پذیر ترین گزینه‌ ها در سیستم‌ های پارتیشن اداری باشد. این نوع دارای رویکردی قابل ‌انطباق برای ایجاد بسیاری از مناطق مفید در فضای کاری است و می ‌تواند با نیاز یک ساختمان اداری، ‌تجاری و مسکونی سازگار باشد.

می‌ توان پارتیشن متحرک را به گونه ‌ای تهیه کرد که با فضای اداری منطبق بوده و تنوع کاملی از پوشش ‌ها بافت ‌ها و در رنگ‌ های متنوع داشته باشد. استفاده از آن‌ ها ساده است. با قابلیت تحرکی که دارند به ‌راحتی قابل جابجایی بوده و هر کجا که نیاز باشد می ‌توان آن را قرار داد.

هدف از نصب پارتیشن متحرک

پارتیشن‌ های متحرک معمولاً پنل های از کف تا سقف هستند که می‌ توانند برای تغییر فضای راحت و کاربردی تنظیم شوند. هدف از ایجاد پارتیشن متحرک تبدیل یک فضای منفرد به چند فضای کوچک با زحمت کم است.

می ‌توان یک فضا را تقسیم کرد و در زمان نیاز آن را مجدد ادغام کرد. پارتیشن ‌های متحرک در دو پیکربندی اصلی وجود دارند به‌ صورت مدولار و یکپارچه تولید می شوند.

در ساختار آن ها غلتک هایی در قسمت پایین و بالا در سقف تعبیه ‌شده تا در صورت نیاز بتوان آن را جابجا کرد.

اگر به ‌دنبال راه ‌حلی سریع و موقت برای تفکیک فضا هستید بدون شک این نوع پارتیشن مناسب ترین گزینه برای شماست.

انواع پارتیشن متحرک

انواع پارتیشن متحرک با ساختار متفاوت و با متریال مختلف برای کاربرد های گوناگون تولید شده که انواع آن را در زیر آورده‌ ایم.

  • پارتیشن ‌های ریلی متحرک

پارتیشن‌ های ریلی آن‌ هایی هستند که از سقف تا کف کشیده شده ‌اند. بر روی قاب ‌های متصل به کف و سقف قرار گرفته اند و به‌ صورت پنل های جداگانه اند که می‌ توان آن ‌ها را روی یک ریل جابجا و جمع ‌آوری کرد. حتی برخی از آن ‌ها را به ‌صورت دستی و برخی را به ‌صورت هوشمند می سازند. چهارچوب پنل های شیشه ای آن ها از جنس آلومینیوم است.

  • پارتیشن متحرک چند جهته

پارتیشن‌ های مولتی دایرکشنال یا چند جهته را می ‌توان در کنار هم انباشته ساخت. تفاوت آن‌ ها با نوع ریلی در این است که پنل های آن را در جهت‌ های مختلف می ‌توان جمع ‌آوری کرد. به‌ گونه‌ای که مانند کتاب‌ هایی که در یک قفسه قرار گرفتنه اند در کنار هم جمع ‌آوری شوند.

متریال به‌ کا ررفته در پنل ها می‌تواند از جنس شیشه، چوب، پنل های کناف و ام دی اف باشد. این سیستم ‌های چند جهته می ‌تواند به عناصر زیبایی در دکوراسیون و الزامات کاربردی مورد نیاز در یک محیط اداری و تجاری کمک کند.

از نظر ایمنی و سخت ‌افزاری بدون خطر و ماندگار هستند. با ایجاد سبک ‌ها و مناطق سفارشی طیف گسترده ‌ای از چیدمان اداری به نفع معماران و طراحان داخلی است.

  • پارتیشن متحرک چرخ‌ دار

در زیر قاب و پنل های این نوع چرخ ‌هایی برای جابجایی سریع به هر مکان دلخواه بدون محدودیت قرار گرفته ‌است. احتمالاً این نوع را در مطب و بیمارستان ‌ها و فضا های پزشکی بسیار دیده ‌اید. کاربرد آن ‌ها بیشتر ایجاد پوششی برای دید و یا ایجاد زیبایی است.

انواع پارتیشن متحرک روشی نوآورانه برای ایجاد مناطق کاری متمایز است و در عین‌ حال مزایای یک فضای باز و محیط کاری جهت دار را برای کارکنان فراهم می‌کند.

پارتیشن تاشو

آن‌ ها نوعی پارتیشن متحرک و موقت هستند که به ‌جای دیوار های دائمی برای تقسیم فضای اتاق‌ ها و محیط استفاده می ‌شوند. بسته به نحوه ساخت می ‌تواند به‌ صورت تکه ‌تکه یا به‌ صورت یکپارچه به‌ هم متصل شوند.

پارتیشن | پارتیشن متحرک | پارتیشن منزل | پارتیشن اداری | ونوس لیزر

این نوع را می‌ توان به‌ صورت آکاردئونی و تاشو ساخت. نوع تاشو کاملاً موقتی است. اغلب برای نمایشگاه ‌های تجاری، کلاس ‌های درس و سایر مصارف موقت به کار می‌روند. بسته به نحوه‌ ساخت، آن‌ ها می‌ توانند روی ‌هم چیده شوند یا بر روی چرخ قرار گیرند که امکان تحرک را فراهم می ‌کند و جمع ‌آوری آن را آسان می‌کند.

این نوع برای تقسیم ‌بندی سریع فضا استفاده می ‌شود. جایی ‌که اجرای پارتیشن معمولی عملی نباشد و همچنین از آن‌ ها برای پنهان کردن قسمت‌ های پشتی و درب ‌ها نیز می ‌توان استفاده کرد.

تکیه ‌گاه این سیستم‌ ها باید وزن آن‌ ها را تحمل کند و میزان انحراف آن‌ ها را به حداقل برساند. از مزیت ‌های نوع تاشو می توان به وزن سبک و مقاومت، جا‌بجایی آسان و سریع، ایجاد حریم خصوصی، ایجاد مدرنیته و عنصر زیبایی اشاره کرد.

پارتیشن ‌های ساده

پارتیشن ‌های معمولی و ساده به ‌صورت تمام ‌قد و نیمه قد طراحی می ‌شوند. یکی از موارد رایج مورد استفاده در ساخت پارتیشن ‌های اداری شیشه با قاب و چهار چوب آلومینیوم است. رایج‌ ترین دلیل استفاده از آن‌ ها توانایی آنان در حذف نویز و کاهش صدا و امکان انتشار دید و نور است.

پارتیشن چیست؟ + انواع پارتیشن - بساز و بچین

پنل های شیشه‌ ای به ‌کار رفته در ساختارشان مقاوم و عایق صدا است که در نوع دو جداره بسیار موفق عمل می‌کند. پارتیشن‌ های اداری اغلب از نوع تمام‌ قد و نیمه قد هستند که هر دو نوع از متریال پانل ‌های ام دی اف و کناف و پنل شیشه ساخته می ‌شوند.

  • پارتیشن شیشه ‌ای تمام ‌قد

آن‌ ها امکان دید کامل و عبور نور طبیعی از پنل های خود را فراهم می‌ کنند. چنانچه نیاز به ایجاد حریم خصوصی به ‌صورت اتاقک ‌های مجزا باشد که سکوت کامل را ایجاد می ‌کنند در دو نوع تک ‌جداره و دوجداره قابل سفارش اند. امکان نصب درب و پرده کرکره ‌ای را دارد.

  • پارتیشن تمام پنل

پارتیشن‌ های پنلی مقرون ‌به ‌صرفه اند و هزینه‌ تولید پایینی دارند. عموماً به ‌صورت نیم قد و ترکیب با شیشه محبوب ‌ترند. نوع پنلی را می ‌توان در اطراف میز کار تعبیه کرد تا فضای خصوصی ‌تری برای کارمندان ایجاد کند.

برخی دارای قابلیت عایق صدا هستند اما به اندازه پارتیشن شیشه ‌ای در حذف صدا موفق نیستند. دید و نور را مسدود می ‌کنند، با این ‌حال باز در فضا های اداری و بانک ‌ها گزینه محبوب و پر کاربرد ‌است.

ترکیب پنل‌ های جامد با پنل های شیشه ‌ای می ‌تواند خواص آنان  را بهبود ببخشد.

با اینکه پارتیشن ‌های پنلی و شیشه‌ای مدولار هستند اغلب دائمی بوده و تفاوت آن ‌ها با نوع متحرک و تاشو در این است که قابلیت جابجایی ندارند. برای مکان ‌ها و فضا هایی که نیاز به تغییر دکوراسیون دائمی دارند مناسب نیستند.

در این مقاله تلاش شد به بررسی تفاوت پارتیشن متحرک، تاشو و ساده پرداخته شود تا راهنمای شما در مسیر انتخاب و خرید بهترین پارتیشن مورد نیاز شما عزیزان باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 − = سه