سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

رادیاتور شیشه ای

با مدرن تر شدن تجهیزات ساختمانی، رادیاتورها نیز تغییرات چشمگیری داشته اند. امروزه انواع رادیاتورهای شیشه ای به عضو جدید طراحی داخلی تبدیل شده اند. اینکه رادیاتور با کاور شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد را در این مقاله به آن می پردازیم.

رادیاتور شیشه ای

طیف بسیار گسترده و خیره کننده ای از رادیاتورهای شیشه ای در انواع سبک ها، رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارد تا فضای داخلی خانه شما را زیبا کند. اگر به دنبال خرید رادیاتوری هستید که نه تنها کاربردی، بلکه مدرن و منحصر به فرد باشد، رادیاتورهای شیشه ای می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. رادیاتورهای شیشه ای با هدف استفاده در صنعت ساختمان تولید شده است. این رادیاتورها به صورت یک بخاری مسطح و با کارایی بالا طراحی شده اند.

  • عملکرد رادیاتور شیشه ای

برای تامین هدف گرمایش در این محصول، از گرمایش مادون قرمز برای گرم کردن فضا استفاده شده است و این منجر به ایجاد یک رادیاتور با ظاهر کم عمق و بدون لوله یا لوله کشی زیاد می باشد. این رادیاتورهای شیک و کم عمق بنا به این دلایل ذکر شده به یک انتخاب محبوب در میان صاحب خانه ها در سراسر دنیا تبدیل شده اند.

  • تاثیر رادیاتور شیشه ای مدرن

رادیاتورهای مدرن بهره وری و بازده انرژی بیشتری دارند. این فکر که همه رادیاتورها دارای کیفیت برابر هستند، کاملا اشتباه است. در واقع رادیاتورهای مدرن می توانند تا 50 درصد کارایی بیشتری نسبت به نمونه های قدیمی تر از خود داشته باشند. این افزایش راندمان منجر به کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش قبض انرژی می شود.

همچنین جدیدترین سری رادیاتورهای شیشه ای علاوه بر ظاهر مدرن، کاملا هوشمند طراحی شده اند. به این صورت که با یک کنترل از راه دور عرضه می شود تا انعطاف پذیری کاملی در برنامه گرمایش و دمای رادیاتورهای شیشه ای خود داشته باشید! در واقع برخی از مدل های جدید این رادیاتورها دارای ویژگی های پیشرفته ای شامل برنامه ریزی قابل کنترل با فناوری دیجیتال هستند. به پشتوانه این قابلیت به راحتی می توانید رادیاتورها را به سیستم یکپارچه هوشمند منزل متصل کنید.

کارایی و کاربرد کاور شیشه ای

  1. نصب آسان: بدون لوله یا لوله کشی، رادیاتورهای شیشه ای طراحی شده به راحتی نصب می شوند. آن ها برای فضاهایی که در آن نصب رادیاتور سنتی بسیار دشوار است یا فضای زیادی اشغال می کند، عالی هستند.
  2. بدون تعمیر و نگهداری: به غیر از کنترل‌ های استاندارد، رادیاتورهای شیشه ‌ای دارای حداقل قطعاتی هستند که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و در هزینه‌ های غیرمنتظره ای که رادیاتورهای قدیمی می ‌توانند ایجاد کنند، صرفه‌ جویی می‌ کنند.
  3. گرمایش کارآمد و سازگار با محیط زیست: رادیاتورهای شیشه ای از گرمایش مادون قرمز استفاده می کنند که نه تنها مانند گزینه های استاندارد از اتلاف گرمای لوله ها یا گرمای اطراف جلوگیری می کند، بلکه با برق کار می کند که یک منبع انرژی سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه است.
  4. زیبایی شناسی: رادیاتورها برای ارائه انتخاب گسترده ای از طرح ها و رنگ های هنری برای تکمیل هر دکوری عرضه می شوند. شما می توانید رادیاتور خود را به یک اثر هنری تبدیل کنید یا حتی یک عکس خانوادگی یا طرح شخصی دیگر را بر روی آن اضافه کنید. این بخاری‌ های بسیار کم عمق، پتانسیل زیادی را برای خلق فضایی با طراحی‌ شیک و مدرن ارائه می ‌دهند و آن‌ ها را به انتخابی عالی برای صاحبان خانه‌ ها تبدیل می‌ کند که قصد دارند تغییری اساسی در دکوراسیون داخلی خود اضافه کنند.
  5. متحرک بودن: می ‌توانید یک رادیاتور با کاور شیشه ‌ای را از اتاقی به اتاق دیگر منتقل کنید، یا حتی هنگام نقل مکان، آن را با خود ببرید.

انواع طرح از کاور شیشه ای در فضا

کاورهای شیشه ای سفارشی رادیاتورهای جدید جایگزین ایده آلی برای روکش ها و کاورهای انواع رادیاتور چوبی یا فلزی قدیمی هستند. این کاورهای شیشه ای علاوه بر اینکه به‌ طور ماهرانه ای از شیشه مقاوم 6 میلی‌ متری با مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت ساخته شده‌اند، قابلیت شخصی سازی نیز دارند. امروزه انواع طرح از کاور شیشه ‌ای به صورت شیشه لاکوبل، چاپ روی شیشه و … با تصاویر چشم ‌نواز مانند سنگ، گرانیت یا رنگ ‌ها و طرح‌ های سفارشی قابل تولید است. برخی مدل ها شامل:

  • رادیاتور با کاور شیشه ای به صورت دکوراتیو ایستاده
  • رادیاتور با کاور شیشه ای ورتیکال ( با روکش چاپی در طرح های رنگی و چاپ طرح های سفارشی) می باشد.

طراحی های انحصاری این کاورها را به یک اثر هنری تبدیل می کند تا دفتر کار، اتاق خواب، نشمین و یا غیره منحصر به فردی داشته باشید.

 

هزینه شیشه دکوراتیو کاور چقدر است؟

هزینه شیشه دکوراتیو کاور شیشه ای بسیار پایین و به صرفه است. این اشاره به مقرون به صرفه بودن قیمت در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی می باشد. یکی از مهم ترین دلایل پایین تر بودن هزینه ها به این علت است که هزینه نصب رادیاتورها با کاور شیشه در مقایسه با سیستم های سنتی قدیمی تر بسیار کمتر است. این رادیاتورها عملا نیازی به یک نیروی متخصص برای نصب و راه اندازی نخواهند داشت. بلکه تنها لازم است تا خود فرد این زحمت را متحمل شده و برای نصب رادیاتور در محل مورد نظر اقدام کند.

از دیگر علت های هزینه پایین این رادیاتور ها این بوده که یک انتخاب بسیار مقرون به صرفه و کاربردی برای مکان هایی با نداشتن سیستم لوله کشی است. به این صورت که دیگر نیازی به جانمایی، صرف هزینه لوله کشی و هماهنگی ها با لوله کش وجود نخواهد داشت.

همان طور که بالاتر نیز اشاره شد، هزینه نگهداری رادیاتورهای شیشه دکوراتیو برخلاف سیستم های قدیمی نیز ارزان تر است. این رادیاتورهای دکوراتیو شیشه ای هیچ اجزای جانبی ندارند، که به طور منظم و یا دوره ای نیاز به سرویس و نگهداری داشته باشند. به طور کلی هزینه خرید و نصب و راه اندازی این نوع رادیاتورها کمتر از انواع سیستم حرارت مرکزی، پکیج و … خواهد بود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه + = 12