سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

راهنمای انتخاب پارتیشن

سال ‌هاست که انواع دیوار جداکننده و پارتیشن راهکار کاربردی در تقسیم فضای خانه و محل کار بوده اند. این تقسیم کننده‌ ها می ‌توانند دکوراسیون و فضای داخلی را تغییر داده و فضا را به مناطق بزرگتر و کوچکتر تبدیل کنند. یکی از مزایای اصلی استفاده از آن ‌ها این است که تمام خصوصیات و عملکرد های یک دیوار داخلی را ارائه می ‌دهند و در عین ‌حال انعطاف‌ پذیری بیشتری نسبت ‌به دیوار های ثابت دارند.

آشنایی با انواع مدل های دیوار های جدا کننده و پارتیشن ها

ازآنجایی‌که دیوارهای جداکننده در طرح ‌های مختلف و سبک‌ های متفاوت برای انواع کارکرد در دسترس اند راهنمای انتخاب و خرید دیوار جداکننده می‌تواند بسیار کمک‌ کننده باشد. این ابزار ها ازجمله مواردی هستند که تنها یک ‌بار خریداری می ‌شوند لذا این مطلب به شما بینش کافی و لازم برای خرید یک پارتیشن اتاق مناسب را که مطابق با نیازهای فضای اداری و یا خانگی اصل را ارائه می ‌دهد.

دیوار کاذب - شرکت آدلی آرا بنا - دیوار کاذب کناف - دیوار کاذب پوششی - دیوار  جداکننده -دیوار کناف

فاکتور های مهم در انتخاب و خرید دیوار جداکننده

جداکننده‌ های اتاق در طرح ‌ها و رنگ‌ های مختلف تولید می ‌شوند. متریال متفاوتی در ساخت آن ‌ها بکار می ‌رود به‌ طوری ‌که می‌ توانند از شیشه، چوب، پارچه، ورق پی ‌وی سی، کامپوزیت، فلز، آجر، بتن و… ساخته شوند. بنابراین دست شما در انتخاب باز است و می ‌توانید هرکدام را که بیشتر با ترجیحات شخصیتان مطابقت دارد را برگزینید.

چند فاکتور اصلی در انتخاب دیوارهای جداکننده که برای خرید باید در نظر بگیرید به شرح زیر است:

  • تعیین عملکرد دیوار جداکننده

دانستن کاربرد اصلی تقسیم کننده برای تعیین نوع خرید ضروری است. این‌که ارزیابی کنید دیوار برای چه نصب می ‌شود و قرار است چه نوع از تقسیم محیط را انجام دهد خود عاملی اصلی در انتخاب است.

می‌توانید از جداکننده ‌های اتاق برای جداسازی فضای مطالعه، اتاق کار، سرگرمی و آموزش، قسمتی برای ورزش و هر مکانی که نیاز به جداسازی نسبت‌ به سایر بخش ‌ها دارد استفاده کنید.

برخی از دیوارهای جداکننده امکان نصب قفسه و شلف را دارند و برخی به‌ خوبی نور را انتشار می ‌دهند. برخی بیشتر جنبه تزیینی و هنری دارند، بنابراین کاربردهای فراوانی برای آن ‌ها می‌ توان تعریف کرد.

تقسیم ‌کننده های معمول اتاق‌ ها شامل دیوارهایی با امکان ذخیره‌ سازی، تقسیم کننده ‌های ایستاده، کشویی، پانل‌ های مدولار، پارتیشن و عایق‌ ها و کاهنده های صدا هستند که هر کدام هدف خاصی را دنبال می ‌کنند.

  • تعیین اندازه و در نظرگیری فضا

دیوار های جداکننده به‌ صورت سفارشی و یا پنل های آماده طراحی می‌ شوند و دارای عرض و ارتفاع متفاوت هستند. ازاین‌ رو نیاز به اندازه‌گیری دقیق فضا هنگام خرید است. تعیین کنید که چه مقدار فضا در اختیار دارید تا بتوانید مورد مناسب خود را خریداری کنید. آزاد هستید که هر تعداد پنل یا به هر اندازه که مناسب فضای کاربری مورد نیاز در مطابق سلیقه است را در نظر داشته باشید.

  • تعیین بودجه

هزینه ‌ای که برای ایجاد یک دیوار و نصب آن در نظر دارید خود به‌ خود برخی گزینه‌ ها را حذف و برخی دیگر را متمایز می‌کند. بدین ‌صورت که تعیین بودجه خرید دیوار جداکننده کمک می‌کند تا از بین گزینه ‌های زیادی که آن ‌ها دارند به تعداد کمی که مطابق با نیاز شماست محدود شود. هنگام انتخاب دیوار جداکننده به عناصری همچون همچون عملکرد اندازه نوع متریال نگاه عمیق‌ تری داشته باشید.

جهت مشاهده لیست قیمت پارتیشن اداری کلیک کنید.

  • نیاز به ایجاد فضای خصوصی

ایجاد حریم خصوصی فاکتوری مهم و خصوصیت اصلی دیوارهای جداکننده است. با توجه به این ‌که معمولاً فضای خانه ادغام‌ شده است و فضای نشیمن و آشپزخانه دید مشترک دارد بنابراین ایجاد منطقه‌ای برای فعالیت متمرکز مهم است با جدا کردن بخشی از اتاق فضایی آرام برای کار و مطالعه و دیگر فعالیت ‌هایی که نیاز به آرامش دارند ایجاد می شود. یکی از بهترین دیوارهای جداکننده که عایق صدا هستند پارتیشن شیشه ای است. از خصوصیات بارز آن که این نوع جداکننده را هم مناسب فضای اداری و هم فضای خانه می ‌کند علاوه ‌بر حذف صدا، انتشار دید و نور، این است که فضای کمی را اشغال می‌کند و همچنین مدرن و شیک است.

  • تعیین متریال

دیوار جداکننده را با متریالی انتخاب کنید که متناسب با سبک و طراحی داخلی و هماهنگ با سایر اجزای دکوراسیون باشد. معرفی انواع دیوار جداکننده به شما کمک می‌کند که با دسته ‌بندی متفاوتی که این پارتیشن ‌ها دارند آشنایی کامل پیدا کرده و تعیین کنید که کدام نوع بیشتر با فضای داخلی و اداری شما همخوانی دارد. به‌ طورکلی چند انتخاب در دسترس شماست.

  • متریال طبیعی

چوب و فرآورده ‌های آن محبوب ‌ترین متریال طبیعی در لوازم و دکوراسیون منازل و به‌ خصوص دیوارهای جداکننده هستند. ایجاد طراحی مشبک و تزیینات هنری و پنل های شناور، کشویی، ایجاد قفسه و ایجاد برشکاری و حکاکی ‌های متنوع بر روی چوب آن را تبدیل به گزینه ‌ای مناسب برای فضای نشیمن می‌کند.

  • پلی‌کربنات

فرآورده ‌های پلی‌کربنات در ساخت دیوار پارتیشن بسیار محبوب است. خصوصاً در فضای اتاق کودکان، چرا که مقاومت خوبی در برابر خراش دارد، به‌ راحتی شسته و پاک می ‌شود و در فضای بیرون مانند حیاط و تراس در برابر آب‌ و هوای نامساعد دوام خوبی دارد.

  • انتخاب رنگ و استایل

هنگام انتخاب رنگی را برگزینید که با سبک و تم کلی اتاق و سایر اجزا متناسب باشد. به ‌عنوان مثال دیوارهایی با رنگ تیره برای محیط ‌های رسمی مناسب‌تر اند.

اگر فضای سنتی در اختیار دارید از پالت رنگی استفاده کنید.

 فضاهای مینیمال رنگ‌ های پاستلی و روشن بسیار مناسب است.

مطمئن شوید که رنگ دیوار جداکننده با رنگ دیوارهای اتاق، مبلمان، الگوهای پرده و هرچیزی که در فضا موجود است مطابقت داشته باشد.

در مورد استایل باید گفت به لطف تجهیزات برش و حکاکی پیشرفته امکان طراحی مشبک، تزئینات هنری و سنتی برجسته با انواع اشکال منحنی و طراحی‌ های پیچیده فراهم است. بنابراین استایل ‌های متنوع مدرن، سنتی و طراحی ‌های خاص و منحصر به‌ فرد در تولید دیوارهای جداکننده تزئینی در دسترس است.

چنانچه برای اهداف زیبایی بکار برده می ‌شوند گزینه ‌های زیادی دارید و چنانچه کاربردهایی همچون عایق صدا و کاهش نویز، متحرک، تاشو مدنظر است این خصوصیت در برخی پررنگ ‌تر ظاهر شده ‌است.

  • ماندگاری و دوام

البته که هنگام خرید دوام و مقاومت دیوار جداکننده بسیار مهم است. باید بدانید که برخی موارد مقاومت کمتری نسبت ‌به سایر گزینه ها دارد. اغلب متریالی همچون چوب و فرآورده‌ های آن نسبت ‌به سایر موارد مصنوعی و فلزات مقاومت کمی در برابر رطوبت و هوای مرطوب دارند و به‌ راحتی خراشیده شده و تاب برداشته و ممکن است توسط حشرات خورده شوند.

اگر برایتان دوام دیوار اهمیت دارد فرای فرآورده‌ های مواد مصنوعی و پلی‌کربنات، فلزات و متریال بتن و آجر می‌تواند انتظارتان را برآورده سازد.

  • توجه به محل نصب

موارد استفاده از دیوار جداکننده نا محدود است و تقریباً در هر مکان امکان نصب را دارا هستند. انعطاف‌ پذیری فوق ‌العاده این پارتیشن ‌ها آن را برای نصب در هر مکانی ایده ‌آل می‌کند، برخی مناطق رایج برای نصب آن عبارت‌اند از:

  • پارتیشن اتاق

برای استفاده چند منظوره و دسترسی چند نفر به یک اتاق و در عین‌ حال فضای خصوصی برای هر کدام می ‌توان از این دیوارها برای جداسازی اتاق استفاده کرد.

  • پارتیشن دفاتر

دیوارهای جداکننده به ‌سبب خصوصیات و مزایای کاربردی، کارکرد فراوانی در دفاتر اداری و تجاری دارند. تقسیم ‌بندی بهینه فضا، ایجاد حریم خصوصی، ایجاد فضای دل‌نشین و بهره‌ وری بیشتر یک فضا، امکان نصب سریع و جا به‌ جایی آسان از جمله ویژگی ‌هایی است که با آن‌ ها در مناطق کاری ایجاد می ‌شود.

از امکانات دیگری که دیوار جداکننده ایجاد می ‌کند راهروها هستند.

در پایان

برای جمع بندی باید گفت انتخاب دیوار جداکننده مناسب ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد اما تلاش شد هرآنچه که برای یک خرید مناسب و معقول مد نظر دارید در این مطلب تحت عنوان راهنمای انتخاب و خرید دیوار جداکننده  مطرح شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 7 = چهارده