سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

کاربرد شیشه ساتینا

تفاوت شیشه ساتینا و سند بلاست

ایجاد ظاهری مات بر روی شیشه معمولی به چند روش انجام می ‌شود که تفاوت در نوع تولید سبب اسامی مختلف برای این نوع از شیشه ‌های مات شده‌ است. در حالی که در شیشه ساتینا مات شدگی حالت مخملی تری دارد در شیشه سند بلاست این میزان از لطافت وجود ندارد.

شیشه سکوریت سندبلاست - شیشه ایمنی شرق

یکی از راه ‌های ایجاد ظاهری مات و فریز شده به شیشه اعمال پوششی از اسید هیدروفلوئوریک و یا انواع دیگری از اسید روی سطح شیشه است. اسید شیشه را می‌خورد و سطحی ناهموار در یک طرف و آن ایجاد می‌کند. سمتی که با اسید در تماس بودن نیمه شفاف می ‌شود. به این معنی که نور می ‌تواند از آن عبور کنند. اما وقتی به آن نگاه می ‌شود دید واضحی ندارد میزان پنهان کردن چیزی که در سمت دیگر است به دو عامل بستگی دارد یکی مدت ‌زمانی که اسید روی سطح بوده و دیگری ضخامت شیشه هرچه شیشه قطر بیشتری داشته باشد ظاهر مات تری نیز ایجاد می‌کند.

سندبلاست شیشه | قیمت سندبلاست| سندبلاست چیست| سندبلاست بهتر است یا برچسب|  نحوه سندبلاست

  • شیشه سند بلاست

یکی دیگر از روش ‌هایی که بر روی شیشه برای ایجاد ظاهر مات و خصوصی اعمال می ‌شود، روش سند بلاست است. این نوع از شیشه را با دستگاه حکاکی می‌ کنند. بدین ‌صورت که دستگاه ‌های پرقدرت ذرات ریز شن و ماسه را با سرعت زیادی بر روی سطح شیشه اسپری می ‌کنند. این ذرات به سطح برخورد کرده و آن را می ‌سایند و ظاهری خشن ایجاد می ‌کنند. سرعت و فرآیند سند پلاست، اندازه و کیفیت مواد ساینده تأثیر مستقیم بر میزان شفافیت قطعه نهایی دارد.

سندبلاست شیشه | قیمت سندبلاست| سندبلاست چیست| سندبلاست بهتر است یا برچسب|  نحوه سندبلاست

گاهی نیز بدون تغییر فیزیکی بر روی شیشه میزان شفافیت آن را می ‌توان کم کرد و به آن ظاهری مات بخشید. این کار را با استفاده از فیلم‌ های مات کننده انجام می ‌دهند. بدین صورت که برچسب ‌های مات کننده را بر روی سطح می ‌چسبانند. استفاده از آن‌ ها راحت است و هر زمان که نیاز باشد می‌ توان آن را تعویض و یا حذف کرد.

کاربرد شیشه ساتینا

زمانی ‌که طراحان و معماران در حال طراحی یک فضای کاری و یا مسکونی هستند، برای بهبود عملکرد فضا و اطمینان ساکنان و کارمندان سعی می‌کنند که از متریال هایی استفاده کنند که به‌ خوبی فضای خصوصی و با آرامش ایجاد می ‌کند. شیشه ساتینا که جزء شیشه ‌های مات هستند به‌ خوبی این دو ویژگی را به ‌همراه دارند. لذا می ‌توان گفت در هر مکان و فضایی که نیاز به ایجاد فضای خصوصی بدون دید و بدون مسدود نمودن نور باشد. ساتین گلس را می ‌توان به کاربرد. بیشترین میزان کاربرد این شیشه در بخش معماری است. چند مورد ایده‌آل برای نصب آن به‌ شرح زیر است:

شیشه ساتینا چیست؟ - فناوری داده پویشگر

  • پارتیشن شیشه ‌ای

بهترین مورد استفاده از این شیشه در پارتیشن ‌اداری و پارتیشن شیشه ای است. در ادارات و بانک ‌ها و در هر مکانی که ایجاد حریم خصوصی برای اتاق ریاست، اتاق کنفرانس در اولویت است می ‌توان از آن در پیکربندی و ساخت پارتیشن ‌ها بهره برد.

دیوار های اتاق کنفرانس را که نیاز به جداسازی از سایر بخش ‌های دفتر و شرکت دارند را با شیشه ‌های مات ساتینا می ‌توان جدا کرد. عملکرد کارکنان ممکن است با شیشه ‌های معمولی پایین بیاید و سبب حواس ‌پرتی شود اما با شیشه ‌های مات عملکرد و بهره‌ وری کارکنان بهبود می ‌یابد.

  • شیشه ساتینا در حمام و بالکن

شیشه‌ های ساتینا انتخاب مناسب برای فضا های مسکونی به‌ خصوص حمام و بالکن هستند چرا که به‌ خوبی نور را عبور داده و فضای خصوصی ایجاد می‌ کنند.

  • درب و دیوار جداکننده با شیشه ساتینا

درب ‌ها و دیوار جداکننده از دیگر مواردی هستند که می‌ توان از این نوع شیشه در آن به کاربرد. درب‌ های هوشمند و دیوار جداکننده مناسب برای فضای اداری و تجاری مسکونی را با این نوع شیشه می ‌توان به ‌گونه‌ ای طراحی کرد تا قسمت‌ های دلخواه را از معرض دید عموم پنهان کرد. پنجره  ‌های بیرونی یک دفتر  و مغازه را با شیشه‌های ساتینا می ‌توان پوشاند تا فضایی که در طبقات پایینی و همکف هستن از دید عموم به‌ خوبی پنهان شوند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 7 = دو