سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

ویژگی های شیشه ساتینا

شیشه ساتینا نخستین ‌بار به‌ عنوان شیشه تزئینی فشرده مات در انگلستان و ایالات ‌متحده در دهه ۱۸۸۰ میلادی ساخته شد. پس ‌از آن شرکت‌ های زیادی اقدام به تولید آن کردند. شیشه ساتینا یک نوع شیشه مات است که می ‌تواند به ‌صورت نقوش مات بر روی شیشه معمولی نیز کار شود. این شیشه اغلب به رنگ آبی بسیار روشن رنگ‌ آمیزی می ‌شود با این ‌حال در رنگ ‌های پاستلی نیز می ‌توان آن را یافت.

از شیشه ساتینا و پنل های آن در بسیاری از لوازم هنری و تزیینی و کاربردهای معماری و ساختمانی، تولید درب و پنجره و پارتیشن‌ ها می‌ت وان بهره برد. در ادامه این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که شیشه ساتینا چیست، چه کاربردی دارد و تفاوت آن با سایر شیشه‌ های مات در چیست؟

آشنایی با شیشه ساتینا - خرید شیشه ساتینا در تهران

شیشه ساتینا

همانطور که ممکن است بدانید شفافیت شیشه همیشه مطلوب نیست! بنابراین تولید شیشه‌ های مات به یک جز از شیشه ‌سازی تبدیل شده است. شیشه ساتینا (Satin glass) یک نوع شیشه مات است که با استفاده از یک ترکیب شیمیایی از اسید هیدروفلوئوریک اسید یا بخار اسید هیدروفلوئوریک به یک سمت آن که سبب خوردگی لایه سطحی شیشه شده تولید می ‌شود. سطح بیرونی آن کاملاً مات و یکنواخت است و این خاصیت مات بودن در تمام پنل مورد نظر به‌ صورت یکنواخت پراکنده ‌شده است.

جهت ارتقاء خواص این شیشه ‌ها برخی تولید کنندگان خاصیت مقاومت آن را ارتقا بخشیده به ‌گونه ‌ای که می‌ توانند مقاوم در برابر ضربه و کاملاً سکوریت و ایمن باشند. شیشه ساتینا را می‌ توان به‌ گونه ‌ای یافت که عایق مؤثر صدا و حرارت نیز باشد. این نوع از شیشه در ضخامت ‌های متعددی تولید شده تا متناسب برای کاربردهای مختلف در دکوراسیون معماری درب و پنجره ‌سازی و پارتیشن ‌بندی باشد.

شیشه ساتینا چیست و چه کاربردی دارد؟ - نگین شرق

ویژگی و مزایای شیشه ساتینا

از جمله ویژگی ها و مزایای شیشه ساتینا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنل های شیشه ‌ای ساتینا یا شیشه‌ های مات شده با اسید شکل ظریف و براقی از شیشه‌ هایی با ایجاد حریم خصوصی هستند که می ‌توانند به‌ صورت سفارشی ساخته شده و یک انتخاب عالی برای مکان‌ هایی مانند حمام که نیاز به حریم خصوصی در آن زیاد است باشند.
  • پانل ‌های شیشه‌ ای ساتین، همچنین به نور اجازه عبور می‌دهند و به ‌راحتی بدون افت میزان نور به‌ خوبی از آن منتشر می‌ شود. این بدان معنی است که پنل های شیشه ‌ای ساتین اغلب انتخابی برتر و بهتر نسبت ‌به دیوارهای جامد و یا پارتیشن ‌های چوبی می باشند.
  • یکی از ویژگی‌ های این نوع پخش ملایم نور است که حالتی خوشایند در محیط ایجاد می‌کند.
  • با وجود ظاهری مات به ‌راحتی تمیز و پاک شده و اثر انگشت بر روی آن باقی نمی ‌ماند.
  • هر شی و جسمی که پشت این شیشه قرار بگیرد جزئیات خود را از دست می ‌دهد و از طرف دیگر با نمایی مبهم دیده می شود.
  • استفاده از آن ‌ها فضایی مدرن و متفاوت ایجاد می ‌کند، بنابراین برای افرادی که به‌ دنبال مدرنیزه ساختن فضاهای ساختمان خود هستند انتخابی مناسب است.
  • شیشه ساتین همچون شیشه‌ ای معمولی متریال قابل بازیافت است. بنابراین می‌ توان آن را دوست دار محیط ‌زیست خطاب کرد.
  • خواص آن نسبت ‌به شیشه معمولی ارتقا یافته، به ‌گونه‌ای که عایق حرارت است.
  • میزان عبور صدا را کاهش می ‌دهد و از آنجایی‌که نور خورشید را فیلتر می‌ کند عایق گرما نیز محسوب می‌ شود.
  • کاربرد های فراوانی در ساخت المان ‌های تزئینی و هنری دارد، حتی حباب لامپ ‌ها را از این نوع می ‌سازند تا به پخش نور ملایم و یکنواخت کمک کند.
  • در فضا های ساختمانی و اداری که تابش مستقیم نور خورشید سبب رفلکس بر روی لوازمی مانند تلویزیون می ‌شود این شیشه، این مورد آزاردهنده را کاهش داده و از بین می‌ برد.
  • آسیب‌ های مستقیم نور خورشید بر روی گیاهان را کاهش می ‌دهد. برخی گیاهان هم‌ زمان که نیاز به نور طبیعی دارند اما با تابش مستقیم نور خورشید آسیب جدی می‌ بینند. شیشه‌ های ساتینا مناسب برای پاسیو و محل نگهداری گیاهان نیز می باشند.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = سیزده