سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
ساخت شیشه های شفاف تولید کننده برق

ساخت شیشه های شفاف تولید کننده برق

یک شرکت تولید کننده محصولات ساختمانی دوستدار محیط زیست، نوعی شیشه فتوولتاییک ابداع کرده که توان تولید برق مصرفی ساختمان را دارد.
در محصول جدید شرکت Pythagoras Solar تکنولوژی فتوولتاییک در صنعت ساخت شیشه های ساختمانی ادغام شده تا دیگر نیازی به استفاده از سایر انرژی های سوختی نباشد.
مزیت بزرگی که این شیشه نسبت به نمونه های یپیشین دارد این است که کاملا شفاف بوده و سلولهای برقساز سبب تیرگی و مات شدن آن نمی شود.

 

ساخت شیشه های شفاف تولید کننده برق

 

این شیشه شفاف علاوه بر عایق بودن در برابر گرما و سرما، توانایی تولید برق از نور خورشید و ذخیره آن در پیل های سوختی را نیز داراست. به علاوه این شیشه ها از ورود تشعشعات مضر خورشید به درون ساختمان جلوگیری می کند.
بزرگی انرژی تولید شده ۱۳ وات بر فوت مربع (۱۴۰ وات بر مترمربع) است و دارای U-value برابر با ۳دهم درصد و ضریب جذب انرژی حرارتی خورشید (SHGC) برابر با ۱۷صدم است. به علاوه این شیشه ها ۷۵ درصد نور مرئی را از خود عبور می دهند که امکان استفاده از روشنایی روز برای روشن کردن ساختمان را فراهم می آورد. این شیشه ها به آسانی در بناهای ساخته شده نصب می شوند و هم به صورت عمودی و هم به عنوان شیشه های سقفی قابل استفاده هستند. این شرکت در آینده قصد دارد شیشه های رنگی سقفی نیز تولید کند.

 

مزایای این شیشه ها:
U-value پایین: سبب کاهش تبادل حرارتی و کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش می شود.
ضریب shading بهینه: سبب بهینه شدن بازده انرژی فصلی و روزانه می شود.
ماکزیمم دانسیته انرژی: باعث کاهش مصرف سوخت برای تولید انرژی و کاهش انتشار دی اکسید کربن می شود.
حداکثر شفافیت: به دلیل امکان استفاده از روشنایی طبیعی روز، سبب کاهش هزینه های مصرف برق می شود و محیط داخل را از نظر زیبایی شناسی ارتقا می دهد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + هشت =