سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شیشه سندبلاست

سفارش شیشه سندبلاست

سندبلاست چیست؟ و فرآیند آن چگونه است؟

شیشه سندبلاست فرآیندی است که طی آن با پاشیدن سریع شن بر روی نقاط آغشته به چسب بر روی شیشه امکان ایجاد تصاویر ایجاد می شود. این مسئله در مرحله نخست به زیبایی نمای شیشه کمک کرده و در مراحل بعدی در محو کردن و پوشاندن شیشه می انجامد.

 

تاریخچه سندبلاست

ایده اصلی سندبلاست و استفاده از ماسه از فرایند مکانیکی فرسایش شن در طبیعت گرفته شده است. جایی که باد با وزش خود صخره ها را تغییر شکل داده و اثرات خود را بر طبیعت بر جای می‌گذارد.
بنجامین تیلگمن آمریکایی در 1870 میلادی نخستین دستگاه سندبلاست را اختراع کرد. او با پمپ دستی باد ابتدا رنگ را به سطوح مختلف می پاشید. او سپس دریافت که با اضافه کردن و افزایش حجم مخزن باد می تواند با پاشیدن شن با فشار زیاد رنگ را از سطوح مختلف پاک کند. او سپس در 1904 با توسعه دستگاه خود و تکمیل کمپرسور باد اقدام به حکاکی نقوش بر سطوح فلزی کرد.
بعدها دستگاه او با پیشرفت بیشتر توانست نقوش متفاوتی بر روی شیشه ایجاد کند و اولین طرح های سندبلاست امروزی را خلق کند.

امروزه دستگاه های سندبلاست به حدی پیشرفت کرده که در حکاکی لوح های کریستالی، تولید علائم سه بعدی، ایجاد آثار هنری، تزئین شیشه و بهسازی نمای شیشه‌ای ساختمان ها به کار می رود.

 

آیا سندبلاست روی شیشه سکوریت امکان پذیر است؟

امروزه دستگاه های سندبلاست این قابلیت را دارند که طرح ها را بر روی شیشه سکوریت حک کنند. در واقع فرآیند سکوریت شدن شیشه منافاتی با سندبلاست کردن آن ندارد.

 

آیا هر نوع طرح سندبلاست روی شیشه سکوریت امکان پذیر است؟

شرکت ایمن جام پیروزان در طول هر سال فعالیت خود بیش از ده ها هزار طرح سندبلاست را بر روی شیشه های سکوریت اجرا می کند. کلیه طرح ها می بایست به صورت وکتور بوده و حتی قابلیت رنگی بودن را نیز دارند. در راهروهای ساختمان ها معمولا از خطوط ساده جهت تفاوت فضای راه پله ها استفاده می کنند. در شرکت ها نیز لوگوی خود را بر روی شیشه ها اجرا کرده و یا اسم شرکت را لوگو تایپ می کنند. در بخش داخلی منزل نیز بیشتر نقوش هنری به کار می رود.

 

با اجرای سندبلاست بر روی آینه امکان پذیر است؟

شرکت ایمن جام پیروزان بنابر خواست و سلیقه مشتریان خود هرگونه طرح درخواستی آنان را بر روی شیشه های آینه ای اجرا می کند. در واقع ایجاد نقوش و حاشیه بر روی آینه می تواند جلوه ای زیبا بر روی آینه ها ایجاد کند. قطعاً آینه های بزرگ و قدی با طرحهای سندبلاست زیبایی دوچندانی پیدا می کنند.

 

از امکانات طرح های سندبلاست:

موارد زیر را می توان از فواید سندبلاست دانست

  • زیبایی و جلوه دهی هر چه بیشتر به شیشه ها
  • ایجاد فضایی برای انتشار اطلاعات ساختمان
  • ایجاد فضایی برای راهنمایی مشتریان
  • ایجاد لوگو شرکت بر درب شیشه ای محیط تجاری
  • پوشاندن نقاط مورد نیاز از دید عموم در فضای اداری بدون کاهش نور
  • ایجاد فضایی متفاوت بر روی شیشه ها
  • جلوه دهی به آینه

بنابراین هر گاه برای محیطی از ساختمان خود احتیاج به شیشه سندبلاست دارید با شرکت ایمن جام پیروزان تماس بگیرید تا کارشناسان این شرکت بهترین راهنمایی را برای شما انجام دهند.

 

 

منبع:https://arzhandoor.com/

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 8 = هیچ