سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
شیشه سکوریت برای استفاده در کدام نقاط ساختمان مناسب است؟

شیشه سکوریت برای استفاده در کدام نقاط ساختمان مناسب است؟

زمانی که شیشه شکسته می شود به تکه های خطرناک، برنده و بزرگی تبدیل می شود که ممکن است خطرات جانی زیادی را ایجاد کنند. راه حلی که برای این مشکل وجود دارد استفاده از شیشه سکوریت مناسب ساختمان است. این شیشه ها تا دمای زیادی در کوره داغ می شوند و سپس خیلی سریع سرد می شوند. این شیشه به هنگام ضربه خوردن به تکه های ریزی خرد می شود که خطر جدی ایجاد نمی کند. ساختمان های مسکونی و اداری دقیقا جاهای مناسب برای استفاده از این ساختمان هستند. اما در کدام قسمت از ساختمان می توان از آنها استفاده کرد؟

 

درب ها

همه ی درب ها از انواع ثابت یا محرک که دارای پنل های شیشه هستند، بدون توجه به سایز، باید از شیشه سکوریت ساخته شوند. بعلاوه، همه ی شیشه هایی که در شعاع ۶۰ سانتی متری درب قرار دارند و ارتفاع ۱٫۵ متری از سطح زمین دارند باید از شیشه سکوریت ساخته شوند. تنها شیشه های دکوراتیو برای این قانون استثنا هستند وگرنه این رویه بصورت جهانی در ساختمان های مسکونی دنبال می شود.

 

شیشه سکوریت مغازه کشویی ساده و برقی نصب تعمیرات و فروش! - istgah ...

پنجره ها

پنجره ها قسمت های مهمی از ساختمان هستند و بصورت اجتناب ناپذیری از شیشه در ساخت آن ها استفاده می شود. در برخی از ساختمان ها هم بدلیل معماری خاصی که دارند پنجره به تعداد زیاد وجود دارد. برای ایمنی بیشتر در این قسمت از ساختمان هم از شیشه سکوریت استفاده می شود. پنجره های ثابت یا محرک اگر اندازه ای بیشتر از یک داشته و نیم متر از سطح زمین ارتفاع داشته باشند و همچنین از طبقه ی بالایی هم ۱ متر فاصله داشته باشند و در یک متری شیشه هم پیاده رویی وجود داشته باشد باید از شیشه سکوریت استفاده شود. این قانون تنها در صورت وجود هر چهار شرط الزامی است.

انواع شیشه پنجره ؛ از شیشه‌های سکوریت تا دو جداره و رفلکس - ویکی ...

راه پله ها

در صورتی که قرار است نرده های راه پله ها از شیشه باشد باید از شیشه سکوریت در آن ها استفاده شود. همچنین پنل های بلستر ساختاری و پنل های اینفیل غیر ساختاری هم از این قاعده مستثنی نیستند. باید همه ی شیشه هایی که در کنار پلکان ها قرار دارد و در فاصله ی ۱ متری آن هم پیاده رو قرار داشته باشد و همچنین ارتفاع سطح شیشه که در معرض پیاده رو است کمتر از ۱٫۵ متر با پیاده رو فاصله داشته باشد باید از شیشه سکوریت استفاده شود. همه ی شیشه کاری هایی که روی کف محیط انجام می شود و در کنار پلکان قرار دارد باید از شیشه سکوریت استفاه شود.

 

قسمت های خیس و مرطوب

در قسمت های خیس و مرطوب منزل که امکان سر خوردن بیشتر است باید از شیشه سکوریت استفاده شود. در همه ی حمام ها یا استخر ها که قسمت راهرویی دارند باید از شیشه سکوریت استفاده شود. در قسمت های بیرونی همه ی شیشه کاری ها که ارتفاع ۱٫۵ متری پیاده رو قرار دارند و از لبه ی آب هم ۱٫۵ فاصله دارند باید از شیشه سکوریت ساخته شوند.

شیشه های سکوریت قیمت شیشه سکوریت - پنجره آلومینیومی چهلستون

بی شک جان کسانی که در ساختمان زندگی می کنند بسیار مهم است و استفاده از شیشه هم تقریبا اجتناب ناپذیر است، بخصوص زمانی که می خواهیم دکوراسیون زیبایی داشته باشیم. برای همین باید بتوانیم ایمنی را تا بالاترین حد رعایت کنیم. شیشه سکوریت می تواند این امنیت جانی را فراهم کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 3 = سه