سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی انواع سقف شیشه ای یا اسکای لایت SKY LIGHT

معرفی انواع سقف شیشه ای یا اسکای لایت SKY LIGHT

انواع سقف شیشه ای، یک ساختار بسیار زیبا از جنس شیشه می باشند. در عمل اجرای آن راهکاری باشکوه و زیبا و صدالبته سازگار با محیط زیست می باشد. همان طور که از نام این نوع سقف ها می توان حدس زد، تأمین نور ساختمان هایی که دارای سقف شیشه ای اسکای لایت می باشند، توسط نور طبیعی آفتاب صورت می گیرد. به همین خاطر در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. استفاده از فلزات فولاد و آلومینیم کمک میکند تا در برابر عبور گرما، سرما، رطوبت، صدا و هوا مقاوم بوده و نوعی عایق کامل محسوب شود.

انواع سقف شیشه ای

انواع سقف شیشه ای اسکای لایت Sky Light به لحاظ مکانیکی شامل دو نوع :

۱ثابت

۲متحرک

به لحاظ خصوصیات و دارا بودن مزایای مختلف و ویژگی های خاصی که دارد به سه نوع سقف شیشه ای اسکای لایت اشاره کرد.

۱پنجرۀ سقفی (Roof Window)

۲اسکای لایت (Sky Light)

۳نورگیر های سقفی (RoofLight)

سقف شیشه ای برقی

سقف شیشه ای برقی

حالا که با انواع سقف شیشه ای آشنا شدیم، بهتر است خصوصیات یا مزایای هر کدام را توضیح دهیم، تا متوجه شویم که این سه نوع سقف چه تفاوتی با هم دارند. ورود نور طبیعی آفتاب به داخل ساختمان مسکونی یا تجاری و اداری و … دارای مزایای فراوانی می باشد، که به دو مورد آن اشاره می کنیم:

  • افزایش رضایت مشتری که از سقف یا پنجرۀ سقفی اسکای لایت استفاده می کند
  • صرفه جویی در مصرف برق و انرژی

حالا قصد داریم تفاوت آن را توضیح دهیم و خصوصیات هر یک را تا حدودی بیان کنیم.

پنجره های سقفی (Roof Windows)

برای نصب انواع سقف شیشه ای، استانداردهای بین المللی وجود دارد. طبق همین استانداردها، پنجره های سقفی (Roof Windows)  باید در همان جهت و معمولاْ با یک درجۀ شیبی به میزان حداقل ۱۵ درجه و به صورت ضد آب (Water Proof) نصب شوند. این پنجره ها باید تحت آزمایشات DOP قرار بگیرند که شامل موارد زیر است:

  • آزمایشات شبیه سازی برای بارندگی های سنگین و طولانی مدت
  • مقاومت مقابل فشاری که هوا در شرایط متفاوت اعمال می کند
  • صاف بودن و عدم انحراف شیشه
  • آزمایش همه نوع نشت هوا

اگر پنجره در آزمایشات DOP نتایج مثبتی نشان دهد، نشانگر این است که مطابق با استانداردهای بین المللی نصب شده است.

نورگیرهای سقفی  (Roof Lights)

در انواع سقف شیشه ای، RoofLights، معمولاً به واحدی می گویند که سقف آن شیشه نصب شده است و یا این که روی سقفی که دارای شیب است، شیشه نصب شده است. سیستم های نورگیرهای سقفی باید ضد آب باشند. به همین خاطر معمولاً نصب آن ها در یک ارتفاع مشخصی صورت می گیرد. نورگیرهای سقفی دارای طیف گسترده ای از طرح ها و سبک های قابل اجرا می باشند، که علاوه بر نورگیری طبیعی، برای تهویه نیز استفاده می شوند. در نورگیرهای سقفی معمولاً از پروفیل های فلزی استفاده نمی شود و این باعث می شود ظاهری منحصر بفرد و منظره ای از آسمان را در معرض نمایش بگذارند.

سقف های شیشه ای  (Sky Light)

در انواع سقف های شیشه ای، سقف شیشه ای اصطلاحی است که عموم استفاده می کنند. انواع سقف های شیشه ای اسکای لایت Sky Light دارای انواع مختلفی به لحاظ مقیاس، عملکرد و کاربرد می باشد. انتخاب بین یک پنجرۀ سقفی و یک نورگیر، کاری راحت می باشد. به این صورت می باشد که اگر روی سقف شیب دار قرار بگیرد، به پنجرۀ سقفی نیاز دارید و اگر برای یک سقف تخت و صاف بخواهید، به یک نورگیر سقفی نیاز دارید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ یک = 7