سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی سقف شیشه ای متحرک یا مکانیکی و کاربردهای آن

معرفی سقف شیشه ای متحرک یا مکانیکی و کاربردهای آن

سقف شیشه ای متحرک ، طرحی نو در معماری

سقف شیشه ای متحرک یک طرح جدید است که به تازگی در معماری ساختمان از آن استفاده می شود. این سقف به اضافه شدن فضاهای کوچک مانند پاسیو، یا قسمتی از حیاط ویلایی به آشپزخانه یا نشیمن کمک می کند. سقف شیشه ای متحرک در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی با توجه به فرهنگ رواج دارد.

از آن جایی که این سقف به آسمان دید کامل دارد بنابراین یک محصول زیبا و جذاب است. تمیزی شیشه ها در درازمدت اهمیت بسیار زیادی دارد و کاربر باید بدان دقت داشته باشد.

پنل های شیشه ای در سقف شیشه ای متحرک وزن زیادی دارند و متناسب با ابعاد استاندارد طرح می باشند.لذا باید سازه های فلزی و استراکچر محکمی را برای آن ها مدنظر داشت. با توجه به فضای ایجاد شده و محدودیت، به پنل هایی با ابعاد مساوی تقسیم می شوند که پنل های شیشه ای داخل آن ها قرار گیرند.

سقف شیشه ای مکانیکی

حالت ذره بینی سقف شیشه ای به هنگام تابش خورشید

حالت ذره بینی سقف به هنگام تابش نور خورشید باعث می شود که فضای نشیمن برای استراحت نامناسب باشد. در صورتی که کف سالن نشیمن از چوب ساخته شده باشد، احتمال آتش سوزی و سوختن چوب وجود دارد.

به همین دلیل نصب سایبان شیشه ای بعد از نصب پنل های شیشه ای الزامی است تا نور متمرکز شده خورشید به فضای خانه آسیب نرساند.

تقسیم بندی پنل های شیشه ای با توجه به محدودیت مکانی و فضایی صورت می گیرد و هرگز نمی توان ابعاد مکانی و فضایی اختصاص داده شده به پنل های شیشه ای را کم کرد. بنابراین دید کامل به آسمان وجود ندارد و این قضیه در بیننده حس خوبی را ایجاد نمی کند.

موارد استفاده از سقف شیشه ای متحرک

سقف مورد نظر مناسب پاسیو، بالکن و رستوران است. سازه فلزی سقف شیشه ای با ترکیب آهن و آلومینیوم ساخته شده است که با موتورهای برقی مرغوب ایتالیایی جابجا می شود. همچنین تلفیقی از هنر و مهندسی بوده که زیبایی باران، برف را در زیر نور مهتاب به نمایش می گذارد.

 این سقف مناسب مجتمع های لوکس و رستوران ها می باشد. سقف شیشه ای بهترین گزینه برای عایق بندی هوا و رطوبت بوده و می توان از آن برای هر نوع آب و هوایی و در همه مناطق کشور استفاده کرد.

سقف شیشه متحرک بهترین عایق در برابر باران، برف، گرد و خاک و برخود پرندگان است و از میزان نور ورودی کاسته نمی شود. کاربر با مخارجی می تواند فضای منزل خود را در برابر عوامل محیطی محافظت کند. سقف شیشه ای متحرک تا ۵۰% به کاهش آلودگی صوتی کمک کرده و آسایش و راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم می کند. این سقف طبقات پایینی ساختمان را نیز محافظت می کند.

انواع پنجره آلومینیومی

 سیستم و اجرای سقف شیشه ای متحرک

سیستم این نوع سقف ها، مخصوصاً نوع برقی، جزء مجموعۀ بزرگ سقف های شفاف و شیشه ای می باشد که در آن از تکنولوژی جدید در صنایع ساخت وساز استفاده شده است. این سقف ها توسط ریموت کنترل، حرکت می کنند و باز و بسته می شوند.

اجرای سقف های شیشه ای مکانیکی بسیار آسان بوده و در مقایسه به بهایی که به کل ساختمان می دهد و رفاهی که ایجاد می کند، بسیار مقرون به صرفه است. البته طبیعی است که نسبت به سقف های شیشه ای ثابت، گران تر باشد. این سیستم در هر فضایی سازگار بوده و قابل اجرا می باشد. ظاهر سقف شیشه ای متحرک کاملاً متفاوت بوده و به زیبایی ساختمان شما می افزاید. بنا به خواستۀ مشتری، این سقف ها را می توان در رنگ های مختلف نصب و اجرا نمود.

برای این که امنیت سقف شیشه ای مکانیکی افزایش یابد، در این سقف ها، شیشه ها گاهی اوقات لمینیت می شوند. لمینیت کردن شیشه یعنی این که اگر ضربۀ شدیدی به شیشه برخورد کرد و شیشه شکست، باز به شکلی مثلثی سر جای خود باقی مانده و خرده شیشه ها نمی ریزند. سقف شیشه ای متحرک را توسط چسب سیلیکون، گردۀ ماهی و پاسارهای ویژه آب بندی می کنند. بنابراین آب نمی تواند از طریق باران یا آب های دیگر به این سقف ها، نفوذ کند.

اسکای لایت

مزایای سقف شیشه ای متحرک

۱سقف شیشه ای متحرک به این دلیل که به جای جریان الکتریکی از نور طبیعی استفاده می کند، موجب صرفه جویی در انرژی می شود.

۲این سقف ها دارای طرح ها و تکنیک های متنوع و گوناگون در طراحی شیشه های و قابلیت ساخت و تولید، در ابعاد و سایزهای مختلف می باشد. این امر باعث می شود قابلیت نصب و استفاده برای تمامی اشخاص آسان شود.

۳زیبایی این سقف ها باعث ایجاد علاقه در مشتریان و احساس رضایت مندی در آنان می شود. علت این زیبایی استفاده از شیشه به جای استفاده از مصالح رایج ساختمان سازی می باشد.

۴این سقف ها دارای تنوع گسترده در رنگ و در طرح، دارای دوام و پایداری و عمر زیاد، شکل پذیری و زیبایی خاصی می باشند.

کارآیی بصری:

۱زیبایی نما و جلوۀ شیک ظاهری

۲قابلیت دید مناسب به داخل و همچنین به خارج ساختمان

۳قابلیت استفادۀ حداکثر نور در طول روز

کارآیی مکانیکی:

۱استحکام بالا و مقاوم در برابر بارش باران و برف

۲دارای عمر مفید بسیار زیاد

۳– دارای استحکام بسیار بالا در مقابل تنش های حرارتی

کارآیی حرارتی:

۱قابلیت جذب حرارت

۲قابلیت برقراری تعادل دمایی

۳عدم اجازۀ ورود بیش از حد حرارت از خارج ساختمان به داخل و جلوگیری از هدر رفتن حرارت داخل ساختمان به خارج (یک عایق حرارتی ایده آل)

همان طور که اشاره شد، سقف شیشه ای متحرک اسکای لایت دارای دو نوع مهم سقف های شیشه ای پارچه ای و پلی کربنات می باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = یازده