سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی انواع شیشه های تزیینی

معرفی انواع شیشه های تزیینی

به کارگیری شیشه های تزیینی در دکوراسیون و طراحی داخلی منزل باعث افزایش روشنایی، انعکاس نور و بزرگتر به نظر رسیدن فضای خانه می شود. شیشه های تزیینی استفاده های بی شماری در دکوراسیون منزل دارند. برای نمونه، استفاده از رویه های شیشه ای طرح دار بر روی میز غذا خوری، میز بوفه، کابینت آشپزخانه و دستشویی سبب انعکاس نور و زیبایی دکوراسیون منزل می شود. قرار دادن صفحه های مات شیشه ای که در زیر آن ها چراغ نصب شده، نور را به طور غیر مستقیم در فضای منزل پراکنده می کنند و خانه را به مکانی چشم نواز و زیبا تبدیل می کنند. از شیشه های دکوراتیو برای تزیین درب ورودی نیز استفاده می شود. هنگامی که نور آفتاب به این شیشه ها برخورد می کند بازتاب زیبایی از نور در کف محیط منزل دیده می شود؛ به خصوص اگر کف زمین از سنگ مرمر پوشیده شده باشد.

شیشه های تزیینی انواع گوناگونی دارند. یکی از انواع شیشه های دکوراتیو استیندگلس است که از سیلیس و مقدار کمی خاکستر سودا و آهک ساخته شده است و به آن شیشه ی هنری نیز گفته می شود. طرح های استیندگلس از کنار هم گذاشتن شیشه های رنگی ایجاد می شوند. از استیندگلس می توان برای تزیین درب ورودی، در و دیواره ی کمد، پارتیشن، پنجره، لابی، سقف، راهرو و نور گیر استفاده کرد. جلوه ی استیندگلس در هنگام تابش نور آفتاب به آن، آشکارتر می شود. تابش نور باعث انعکاس رنگ شیشه ها بر روی دیوارها می شود و فضای خانه را به محیطی آرام و با نشاط تبدیل می کند و به آن هویتی هنرمندانه می بخشد.

انواع تکنیک های ساخت شیشه های تزئینی :: آرچی تاچ فعال در ساخت سازه ...

نوع دیگر از شیشه های دکوراتیو شیشه ی تیفانی است. نام این شیشه های رنگی از نام لوییس کامفورت تیفانی هنرمند سازنده ی استیندگلس مشهور آمریکایی گرفته شده است. لوییس تیفانی از این شیشه ها برای تزیین پنجره و چراغ استفاده می کرد. طرح های شیشه های تیفانی معمولا مانند نقاشی هستند و افراد با نگاه کردن به آنها حس تماشای طرحی سه بعدی را پیدا می کنند. نوعی از شیشه ی تیفانی که برای تزیین پنجره مناسب است فاوریل نام دارد  و تفاوت آن با سایر شیشه های رنگی در این است که تنها سطح آن رنگ نشده است؛ بلکه ساختار خود شیشه نیز رنگی است.

برای داشتن دکوراسیونی زیبا از ویترای نیز می توان بهره برد. ویترای هنر نقاشی بر روی شیشه است. برای نقاشی به این سبک، طرح مورد نظر با خمیر مخصوصی بر روی شیشه کشیده می شود و سپس روی آن رنگ آمیزی می شود. از شیشه های آراسته به هنر ویترای برای تزیین سقف، پارتیشن، نورگیر و راهرو یا به صورت تابلو استفاده کرد. درهای لابی نیز می توانند تزییناتی از ویترای داشته باشند. همچنین این درها می توانند با استیندگلس یا تیفانی آراسته شوند.

به طور کلی شیشه های تزیینی از بهترین مصالح برای خلق دکوراسیونی زیبا برای هر منزل هستند. به کارگیری شیشه در دکوراسیون منزل علاوه بر تاثیر بصری و بزرگ جلوه دادن فضای یک خانه، در روحیه ی افراد آن نیز موثر است و سبب احساس شادی و آرامش در آن ها می شود. شیشه های تزیینی انواع مختلفی دارند که از میان آنها می توان به استیندگلس و تیفانی اشاره کرد. همچنین نقاشی های هنرمندانه ی ویترای بر سطح شیشه نیز گزینه های مناسبی برای به کارگیری در دکوراسیون منزل هستند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه − 1 =