سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی انواع یراق آلات پارتیشن شیشه ای

معرفی انواع یراق آلات پارتیشن شیشه ای

 

پارتیشن برای جداسازی بخشی از بخش دیگر یک محیط است. در انواع پارتیشن ها، پارتیشن شیشه ای کاربرد زیادی دارد. از پارتیشن شیشه ای می توان به مواردی چون، 1- پارتیشن شیشه ای اداری 2- پارتیشن شیشه ای فریم لس 3- پارتیشن شیشه ای کلاسیک 4- پارتیشن ریلی شیشه ای اشاره کرد که دارای یراق آلات یکسانی است.
هنگام نصب پارتیشن شیشه ای از قبل طرح و اندازه گیری ها انجام شده سپس یراق آلات پارتیشن شیشه ای از جمله شیشه از قبل اندازه گیری شده در اجرا استفاده می شود. برای اتصال شیشه ها از یراق آلاتی چون فریم، لولا، استوپ، دستگیره طبق سلیقه و خواسته مشتری اجرا می شود.

 

انواع یراق آلات پارتیشن

از مهمترین یراق آلات پارتیشن شیشه ای، شیشه است برای تولید یراق آلات شیشه سکوریت از آلیاژهای مختلفی استفاده می شود. هر چه برای تولید قطعات از آلیاژ مرغوب تری استفاده شود امکان خرابی، زنگ زدگی و شکستگی آن کمتر می شود. همچنین بر زیبایی و میزان عمر شیشه سکوریت نیز اثر می گذارد.
برای جا به جا شدن و اتصالات شیشه در نصب پارتیشن شیشه ای توسط یراق آلات شیشه سکوریت از انواع یراق آلات پارتیشن انجام می شود.

از انواع یراق آلات پارتیشن شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شیشه سکوریت
  2. فریم یا پاسار
  3. دستگیره
  4. استوپ
  5. لولا
  6. آهنکشی
  7. چسب uv

 

شیشه سکوریت برای پارتیشن شیشه ای

شیشه، از اجزای اصلی پارتیشن شیشه ای است که می توان با استفاده از شیشه سکوریت به پارتیشن های شیشه ای فریم لس، به عنوان جلوه ای از زیبایی استفاده کرد. چرا که امکان استفاده از طیف وسیعی از رنگ ها و طرح ها برای شیشه وجود دارد. خود شیشه های قابل استفاده در این سیستم پارتیشن بندی دارای انواع گوناگونی است که از آن جمله می توان به نمونه های فوق اشاره نمود.

  • شیشه شفاف
  • شیشه ساتینا
  • شیشه لاکوبل و بسیاری از انواع دیگر از شیشه

فریم برای پارتیشن شیشه ای

یکی از قطعات مهم از یراق آلات پارتیشن شیشه ای، فریم و یا پاسار می باشد. برای ثابت نگه داشتن شیشه سکوریت روی ریل اصلی در ابتدا می بایست شیشه را فریم بندی نمود. فریم پارتیشن شیشه ای می تواند از دو جنس آلومینیوم و استیل ساخته شود.
فریم آلومینیوم مصرف بسیار بیشتری از جنس استیل دارد. دور هر شیشه دو عدد فریم به صورت عمودی و دو عدد فریم بصورت افقی نصب می شود. به فریم های افقی فریم بغل و به فریم افقی بالا و پایین شیشه به اصطلاح فریم کف گفته می شود. به کلیه موارد مونتاژ شده از فریم تا شیشه یک لت گفته می شود.

 

لولای پارتیشن شیشه ای

همانطور که می دانید برای پارتیشن از درب استفاده می شود و دربها برای باز و بسته شدن به لولا نیاز دارند. درب های شیشه سکوریت نیز از این قانون مستثنی نیستند و برای باز و بسته شدن نیاز به لولای شیشه سکوریت برای پارتیشن شیشه ای دارند.
لولاهای پارتیشن شیشه ای دارای تنوع بسیار بالایی بوده و هر کدام کارایی مختص و وظیفه منحصر بفردی را انجام می دهند. لولا شیشه سکوریت علاوه بر تنوع کاربردی دارای تنوع متریال می باشند از جمله متریال های به کار رفته می توان به استیل ۲۰۱ و استیل ۳۰۴ و آهنی با روکش کروم و … اشاره نمود.

استوپ پارتیشن شیشه ای
از استوپ شیشه سکوریت برای عملکرد بهتر درب پارتیشن شیشه ای به هنگام باز و بسته شدن بروی درب شیشه سکوریت نصب می شود.
از استوپ برای باز و بسته شدن راحت تر درب استفاده می شود. استوپ شیشه از یراق آلات استفاده شده در پارتیشن شیشه ای می باشد. برای درب ها با ابعاد ۷۰ تا ۱۳۰ سانتی متری از استوپ شیشه سکوریت استفاده می شود. برای این که حرکت درب راحت تر باشد و همچنین در شرایط آب و هوایی در حرکت نرم و روان درب اختلال به وجود نیاید از روغن های مخصوص برای نرم کردن حرکت درب استفاده می شود.

دستگیره پارتیشن شیشه ای

از دیگر یراق آلات مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای دستگیره شیشه سکوریت است. این قطعه نقش زیادی در زیبایی پارتیشن شیشه ای ایفا می کند. دستگیره سکوریت در مدل های مختلف مطابق با سلیقه و نیاز مشتری به بازار عرضه می شود. آلیاژ دستگیره ها معمولا از آلیاژهای مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی انتخاب می شود. اکثر دستگیره ها از استیل به دلیل سبکی و مقاومت ساخته می شوند. دستگیره استیل در پارتیشن شیشه ای علاوه بر مقاومت، زیبایی بیشتری را برای درب شیشه ای ایجاد می کند. انتخاب دستگیره به دلیل فراوانی دستگیره در شکل های مختلف با توجه به سلیقه مشتری انجام می شود.

چسب uv شیشه سکوریت

چسب uv برای چسباندن شیشه به شیشه به کار می رود. چون چسب uv برای خشک شدن باید در معرض اشعه uv یا فرابنفش قرار گیرد، لذا حتماً باید یکی از اجسام چسبیده شده شیشه باشد تا اشعه uv بتواند از آن عبور کرده و به چسب بتابد.

  1. ابتدا باید سطوحی که قرار است به هم بچسبند را کاملاً پاک نموده و خشک نمایید.
  2. محل چسبیدن را دقیق مشخص نموده و علامت بزنید. در این مرحله دقت فراوان بکنید؛ زیرا چسب uv پس از خشک شدن به راحتی قابل جدا شدن نبوده و باید آن را تا حدود 140 درجه سانتی گراد گرم کنید تا کمی نرم شود.
  3. مقدار نسبتاً کمی چسب uv به یکی از طرفینی که قرار است به هم بچسبند بزنید، سپس سطح دوم را روی آن قرار داده و به آرامی فشار دهید تا چسب ریخته شده کاملاً پخش شود و از کناره های سطح دوم کمی به بیرون بزند.
  4. محل قرار گیری و وجود کامل چسب میان دو قطعه را مجدد چک نمایید و سپس قطعه چسبیده شده را در زیر لامپ uv قرار دهید و اجازه دهید برای 3 تا 5 دقیقه در همان حالت بماند.

شاسی آهن کشی

در نصب پارتیشن شیشه ای فریم لس با شاسی کشی آهن با قوطی ۴۰*۴۰ یا ۸۰*۴۰ (نسبت ارتفاع و عرض) بوده که پس از شاسی کشی آهنی ساخته شده و شیشه های در دهانه شبکه های آهنی نصب می گردد. این نوع قاب ها ی آلومینیوم معروف به فریم لس شبکه آهن بوده که از نمای ساختمان دور تا دور شیشه ها لبه ای یک سانتیمتری مشخص می باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه × = 6