سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معماری ساختمان های مدرن با شیشه سکوریت

معماری ساختمان های مدرن با شیشه سکوریت

در گذشته، استفاده از شیشه در معماری داخلی و خارجی ساختمان‌ها صرفا جنبه تزیینی داشته است، چرا که شیشه‌ی مورد استفاده، شیشه‌ی اَنیلد (خام) بوده که هیچ‌گونه عملیات حرارتی روی آن اجرا نمیشد و در آن شرایط، تبعا شیشه متریالی ضعیف، شکستنی و خطرناک تلقی میشد.

اما در اوایل قرن 19 و با اختراع شیشه سکوریت و شکل‌گیری کوره‌های عظیم سکوریت جهت انجام عملیات حرارتی روی شیشه، مقاومت شیشه در برابر تنش‌ها و ضربه‌های فیزیکی افزایش قابل توجهی پیدا کرد، به‌صورتی که امروزه میتوان از شیشه به‌عنوان جایگزینی مطمئن برای دیوار در معماری داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد و هم‌زمان، داشتن چشم‌انداز (view) گسترده را به‌عنوان بُعد دیگری از زیبایی به ساختمان اضافه کرد.

تکنولوژی سکوریت شدن شیشه، امکانات جالب و محصولات جدیدی را مهیا کرده است، از جمله:

شیشه سکوریت، نسل جدید و زیبایی از پارتیشن (جداکننده) اداری تحت عنوان پارتیشن شیشه‌ای خلق کرده است. پارتیشن‌هایی که در کنار زیبایی ذاتی شیشه، می‌توانند در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی و تولید شوند و به‌ جرات می‌توان گفت که این سبک از پارتیشن‌ها با تنوعی که دارند، قادر خواهند بود نظر هر سلیقه‌ای را به خود جلب نمایند.

پارتیشن شیشه ای سکوریت با درب چوبی


بیشتر بخوانید:

معرفی پارتیشن دوجداره شیشه ای و کاربردهای آن


شیشه سکوریت، می‌تواند بالکن‌ها و تراس‌های ساختمان‌ها (به‌ویژه برج‌ها و ساختمان‌های با ارتفاع بلند) را به شیشه بالکن مجهز نماید تا ضمن ایجاد امنیت جانی و ممانعت از خطر سقوط، چشم‌انداز(view) زیبای بالکن و تراس را نیز حفظ نماید. شیشه بالکن با ایفای نقش حائل و ممانعت از ورود سرما و باد سرد، می‌تواند بالکن و تراس را در روزهای سرد پاییز و روزهای برفی زمستان همچنان قابل استفاده نگهدارد.

شیشه سکوریت بالکن | صنایع شیشه و آینه کولیوند

شیشه سکوریت، شفافیت، زیبایی و امنیت را وارد حمام و سرویس‌های بهداشتی کرده است. شیشه حمام می‌تواند جایگزین دیوارهایی شود که فضای کوچک حمام را به یک سلول انفرادی شبیه ساخته‌اند. هر چند ممکن است خاصیت بُرندگی شیشه و بدن لخت و بدون لباس در کنار هم متناقص و شاید خطرناک به‌نظر برسند، اما ویژگی‌های خاص شیشه سکوریت این امکان را می‌دهد که قدرت تحمل ضربه توسط شیشه بسیار بالا رفته و معمولا دچار شکست نمی‌شود. در صورتی که شیشه سکوریت دچار شکست شود هم خطرآفرین نبوده و نگرانی ایجاد نخواهد کرد، چرا که به قطعات بسیار کوچکی تقسیم می‌شود (به اندازه حبه‌های قند) که بُرنده نبوده و آسیبی به بدن نمی‌رسانند.

ابعاد کابین دوش

  • شیشه سکوریت، با اتصال به موتورهای پرقدرت و سنسورهای تشخیص تردد، می‌تواند یک محصول متفاوت تحت عنوان «درب اتوماتیک شیشه‌ای» را خلق کند که شفافیت همراه با زیبایی را به معماری ساختمان اضافه کند.در کنار کاربردهای متفاوت شیشه سکوریت که بخشی از آنها ذکر شد، اما توجه به این نکته اهمیت دارد که انتخاب شیشه‌ی مناسب و انجام عملیات حرارتی لازم روی آن جهت تولید شیشه سکوریت، کاری پیچیده و نیازمند تجربه‌ی کافی است. چرا که در صورت نبود دانش و تجربه‌ی کافی و عدم استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات فنی به‌روز و مدرن، شفافیت شیشه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته و خود، تبدیل به یک ضدارزش شود. برای درک بهتر این موضوع، می‌توانیم شرایط زیر را با هم مرور کرده و تصور کنیم:
  • فرض کنید شما در رستورانی در تهران نشسته‌اید که در طبقه‌ی‌ بیستم یک برج بلند است، از شیشه بالکن آن برج میلاد را تماشا می‌کنید، اما بهت‌زده می‌شوید که چرا برج میلاد صاف نیست و کج شده است!
  • فرض کنید در دفتر کار شما که پارتیشن شیشه‌ای اجرا شده است، برای برگزاری یک جلسهی کاری قصد ورود به اتاق کنفرانس را دارید و از دور به حاضران در جلسه نگاه می‌کنید، اما چهره‌هایی عجیب و فضایی می‌بینید که عادی به نظر نمی‌رسند!
  • فرض کنید در حال پیاده‌روی هستید و از مقابل یک نمایشگاه اتومبیل رد می‌شوید که برای نمای بیرونی و همچنین درب اتوماتیک از شیشه سکوریت استفاده کرده است. خودروی مورد علاقه شما هم آنجاست و خودنمایی می‌کند، اما تعجب می‌کنید که چرا کابین خودرو کج شده است یا کج به‌نظر می‌رسد!

همه آنچه که از شیشه سکوریت نمی دانید

بله، درست متوجه شده‌اید، ایجاد موج و اعوجاج در شیشه، یکی از عوارض و تبعات شیشه سکوریت است که در صورت استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات نامناسب و همچنین تسلط و تجربه‌ی ناکافی مدیران تولید و اپراتورهای کوره‌ی سکوریت در کنترل کردن آن، این موضوع می‌تواند بسیار آزاردهنده شده و عملا شفافیت شیشه و چشم‌انداز زیبایی که خلق کرده است را به یک تهدید و پاشنه‌آشیل تبدیل نماید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − چهار =