سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
ناگفته های شیشه سکوریت

ناگفته های شیشه سکوریت

شیشه سکوریت (TEMPERED GLASS)

زمانی که عواملی همچون مقاومت مکانیکی و ایمنی به عنوان مهم ترین فاکتورهای تصمیم گیری برای انتخاب شیشه مطرح می گردد، شیشه سکوریت اولین نوع شیشه ای است که به ذهن طراح می رسد. شیشه سکوریت با دارا بودن تاریخچه طولانی (از سال ۱۹۲۹ میلادی) به عنوان شیشه نشکن به طور عام نیز شناخته می شود.

تفاوت این نوع شیشه با شیشه معمولی در فرآیند تولید آن است که می‌تواند باعث افزایش تنش‌های قابل تحمل در انواع شیشه شامل شیشه رنگی، رفلکتیو، چاپ شده و… شود. به عبارتی الگوی شکست شیشه در فرآیند سکوریت سازی تغییر می‌کند و سایر ویژگی های شیشه همچون رنگ، درصد عبور نور، عایق صوتی و حرارتی بودن، وزن، ضریب انبساط و انقباض و … ثابت می ماند.

تمام مراحل تولید این شیشه از شستن، دیاموند کردن لبه ها، خنک سازی و … باید با دقت بسیار بالا و حداقل خطای انسانی او با استفاده از ماشین آلات و دستگاههای پیشرفته انجام شود تا از کاهش کیفیت و موج دار شدن شیشه جلوگیری به عمل آید.

توانایی کوره های سکوریت بر مبنای تولید شیشه با ابعاد و ضخامت های متفاوت سنجیده می شود. به طور مثال یکی از جدیدترین کوره های سکوریت در دنیا کوره‌ای است که امکان تولید شیشه با ضخامت ۴ تا ۲۰ میلیمتر و حداکثر ابعاد ۲۴۵۰ در ۴۸۰۰ با حداقل میزان موج درون شیشه را دارد که برای تولید شیشه در ابعاد جامبو می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین نحوه سکوریت کردن این کوره از طریق سیستم Convection باعث قابلیت کاربرد آن برای شیشه‌هایی همچون شیشه های کنترل کننده انرژی و تولید شیشه نیمه سکوریت شده است.

شیشه نیمه سکوریت (Heat Strength) با مقاومت حدود دو برابر بیشتر از شیشه های معمولی برای مواردی که به شیشه با مقاوم کمتر از شیشه سکوریت نیاز است (همانند ساختار شیشه لمینت) به منظور کاهش هزینه ها به کار می رود. در ساختار لمینت به دلیل آنکه نیاز است شیشه مورد استفاده بدون انحنا و موج باشد تا از ایجاد حباب در بین شیشه ها جلوگیری به عمل آید، استفاده از شیشه نیمه سکوریت نسبت به شیشه معمولی ارجحیت دارد.

همچنین در مواردی همچون ساختمان های معمولی به دلیل شرایط اقلیمی لازم است که شیشه بتواند در برابر نیروی باد یا تنش حرارتی خاصی مقاومت لازم را داشته باشد. در این صورت استفاده از شیشه نیمه سکوریت می تواند به عنوان یک گزینه مطرح گردد. کوره های حرارتی المنتال نوع قدیمی تر و کم هزینه تر کوره های سکوریت می باشند که گرما را از طریق المنت القا می کنند.

از جمله عوامل مهم در کوره های سکوریت و فرآیند سکوریت فشار هوای وارده می باشد. این فشار هوا متناسب با ضخامت شیشه توسط اینورترهای مجهز قابل تنظیم می باشد. هر چه ضخامت شیشه کمتر باشد فشار هوای بیشتری مورد نیاز است. به همین دلیل بسیاری از کارخانجات قادر به تولید شیشه سکوریت ۴ میل نمی باشند.

لازم به ذکر است که پس از فرآیند سکوریت امان برش مجدد شیشه وجود ندارد. این موضوع باید برای شیشه‌های الگویی در نظرگرفته شود و تمام برش ها، سوراخکاریها و … بر روی شیشه خام انجام گیرد.

کاربرد شیشه 

کاربرد شیشه سکوریت در ساختمان می‌ تواند 4 برابر قوی‌تر از شیشه‌های معمولی باشد. کاربرد این شیشه در ساختمان و یا شیشه‌های چندلایه در موقعیت‌های مختلف از جمله شیشه در درب ورودی، درگاه، راه‌پله‌ها پنجره‌های درب کشویی، آسانسور و غیره.

نوعی شیشه هوشمند شناخته شده است و به عنوان مهم ‌ترین دسته از انواع شیشه‌ های ایمنی در صنعت ساختمان مطرح است. رنگ شیشه سکوریت عبارت است از سفید، سبز، آبی، دودی و برفی.

این نوع شیشه ضخامت کمتری دارد و حمل و جا به‌ جایی آن راحت تر است. این ضخامت کمتر موجب شفافیت بیشتر می شود. پس از شکستن به دلیل دانه‌ بندی ریز شیشه، آسیب‌ کمتری می رساند.

کاربرد این نوع شیشه‌ ضخامت‌های متفاوتی دارد، متنوع است. افزایش ضخامت این نوع شیشه بر میزان مقاومت تحمل فشار شیشه تاثیر فراوانی دارد.

کاربرد این نوع شیشه‌ که ضخامت بالاتری دارد مناسب برای مکان هایی با حرارت بالا مانند شومینه، بخاری و دیگ های بخار و شیشه با ضخامت کمتر برای شیشه بالکن، شیشه پارتیشن، درب اتوماتیک و.. است.

درب شیشه سکوریت

انواع شیشه سکوریت

انواع شیشه سکوریت شامل شیشه نشکن و شیشه لمینت با ضخامت مختلف قابل‌عرضه است و رنگ‌های مختلفی نیز دارند.

انواع شیشه امروزه کاربرد های زیادی دارد با ضخامت و رنگ‌های مختلف که می ‌توان بر اساس کاربرد و نیاز از ضخامت های مختلف آن استفاده کرد.

ضخامت انواع شیشه سکوریت مانند شیشه معمولی است و تفاوت عمده‌ ای که بین شیشه معمولی و این نوع شیشه وجود دارد مقاومت و ایمنی بالا نسبت به شیشه معمولی است.

انواع شیشه سکوریت یا سند بلاست با طرح ‌های مختلف، زیبایی منحصر به فردی به نمای ساختمان شما می ‌بخشد. یراق ‌آلات و کیفیت شیشه سکوریت در عملکرد و طول عمر آن تاثیر زیادی دارد.

این نوع شیشه علاوه بر مقاومت بالا دارای زیبایی و سطح کاملا صاف و بدون برآمدگی است. نوع رفلکسی برای استفاده از نور آفتاب در نمای ساختمان است.

درب-شیشه-سکوریت-اداری

قیمت شیشه سکوریت

موارد موثر در قیمت شیشه برای شکل های منتظم شیشه به‌ صورت مربع یا مستطیل و ابعاد غیر منظم نسبت به الگو و شکل آن محاسبه می‌ شود.

برای محاسبه قیمت شیشه یراق آلاتی که استفاده می ‌شود و سایز و ضخامت شیشه و نوع جنس شیشه در نظر گرفته شود.

هزینه دستمزد نصب در قیمت شیشه سکوریت موثر است و برای محاسبه دقیق میزان شیشه باید مساحت سطح مورد نظر را با قیمت شیشه محاسبه می شود.

شیشه ضخامت های متفاوتی دارد که بیشترین ضخامت شیشه 10 میل بوده و به همین دلیل استعلام قیمت شیشه سکوریت 10 میل برای هر پروژه ای ضروری است.

نصب شیشه سکوریت

نصب شیشه سکوریت با توجه به نوع پروژه قابل تعیین است، در شیشه بالکن با متراژ بالا در هر متر مربع محاسبه می شود.

قیمت نصب شیشه سکوریت در پروژه‌ها توسط کارشناس قابل ‌تعیین است. متراژ و ابعاد مورد نظر برای محاسبه قیمت نصب در نظر گرفته می شود.

افزایش ضخامت شیشه روی قیمت نصب تاثیرگذار بوده و باعث افزایش هزینه نهایی آن می ‌شود، این شیشه سکوریت دارای ضخامت های مختلفی است که در قیمت شیشه سکوریت تاثیر گذار است.

از فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت شیشه ابعاد شیشه یا داشتن شکل هایی مانند مربع یا مستطیل، یا داشتن شکل غیر منتظم می باشد.

رنگ شیشه یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت است، معمولا رنگ‌های این نوع شیشه به ‌صورت ساده، برنز، مات و… که هرکدام قیمت متفاوتی دارند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× دو = 18