سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
نصب شیشه لمینت

نصب شیشه لمینت

نصب شیشه لمینت:شیشه لمینت، به نوعی از شیشه گفته می‌شود که ایمن است و هنگام شکسته شدن به صورت یک‌ تکه می‌ماند و خرد نمی‌شود. شیشه‌های لمینت دو یا چند لایه هستند و این لایه‌ها در اثر فشار و دمای زیاد به یکدیگر متصل شده‌اند. وجود نوعی از طلق در میان لایه‌های شیشه لمینت باعث می‌‌شود تا در صورت وارد شدن ضربه به آن، تکه‌های شیشه به طلق متصل بمانند و در محیط خرد و پراکنده نشوند. شیشه لمینت به دلیل مقاومت بالا در برج‌ها و ساختمان‌های بلند به منظور جلوگیری از خطرات ناشی از حوادث طبیعی هم چون زلزله و آتش سوزی استفاده می‌شود. این نوع شیشه همچنین در مکان‌هایی چون فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها، ویترین صرافی‌ها، در اتومبیل و به عنوان شیشه‌ی ضد گلوله کاربرد دارد. جالب است بدانید که بر اساس قوانین اتحادیه طلا فروشی و به منظور پیشگیری از سرقت، کلیه‌ی طلا فروشی ها برای ویترین خود حتما باید از شیشه‌های لمینت استفاده کنند. در آکواریوم‌ها، نورگیر‌های سقف، شیشه‌های ‌دو‌جداره، نمای ساختمان‌ها و آسانسور‌های نیز از این نوع شیشه‌ی مقاوم استفاده می‌‌شود.

استفاده از شیشه لمینت در منازل مسکونی عبور اشعه‌ی UV را به حداقل می‌رساند و مانع از رنگ پریده شدن فرش‌ها و تابلو فرش‌ها به مرور زمان و در اثر نور خورشید می‌شود. شیشه‌های لمینت در حالی از عبور اشعه‌ی UV جلوگیری می‌کنند که هم‌زمان بیشترین نور قابل مشاهده را از خود عبور می‌دهند. این نوع شیشه عایق صوت نیز می‌باشد و به همین دلیل استفاده از آن در فضای بیرونی مجتمع‌های مسکونی رایج است.
به کار بردن شیشه‌های لمینت در کنار شیشه‌های معمولی یا به عنوان جایگزین آن‌ها، اندکی از شفافیت شیشه می‌کاهد. میزان کاهش شفافیت به تعداد شیشه‌های لمینت مورد استفاده بستگی دارد. برای ممانعت از کم شدن شفافیت شیشه می‌توان است از شیشه‌های سوپر کلییر و یا کریستال استفاده کرد. به طور خلاصه ویژگی‌های شیشه لمینت عبارتند از امنیت بالا، عایق صوت و حرارت، حداکثر ضخامت استاندارد شیشه لمینت تا ۵۰ میلی‌متر تعیین شده است.

تاریخچه و مراحل ساخت شیشه لمینت

ایده ساخت شیشه لمینت در سال ۱۹۰۳ توسط یک شیمیدان فرانسوی بنام “ادوارد بندیکناس” به صورت کاملا تصادفی کشف شد. این دانشمند هنگامی که مشغول کار در آزمایشگاه بود، مشاهده کرد که فلاسک شیشه‌ای پوشش داده شده با نیترات سلولز (نوعی پلاستیک) بعد از ضربه و شکستن، متلاشی و خرد نشد و قطعات شکسته شده به صورت یک تکه و پیوسته در کنار هم باقی ماندند. این شیمیدان با الهام گرفتن از این مشاهده اقدام به اختراع شیشه لمینت نمود. از این شیشه برای اولین بار در جنگ جهانی اول به منظور تولید شیشه ماسک گاز استفاده شد و بعد از آن در سال ۱۹۳۹ کمپانی فورد این شیشه را در صنعت خودرو سازی به کار برد.

تاریخچه مراحل ساخت شیشه لمینت

مزایای شیشه لمینت

  • تنوع رنگ بالا
  • شیشه لمینت در طیف متنوعی از رنگ‌ها تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مقاومت در برابر ضربه و شکستگی
  • وجود یک لایه میانی در شیشه لمینت مقاومت آن را در برابر شکستگی افزایش می‌دهد.
  • شیشه لمینت در برابر انفجار و گلوله مقاوم است.
  • افزایش حفاظت از حریم خصوصی به علت ویژگی عایق صوت بودن
  • انعطاف پذیر در ایجاد اشکال مختلف هندسی
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی به دلیل عایق حرارت بودن
  • لازم به ذکر است در صورتی که از شیشه نشکن در لایه‌های شیشه لمینت استفاده شود، مقاومت حرارتی آن افزایش می‌بابد.

مزایای شیشه لمینت

نحوه نصب شیشه لمینت

شیشه لمینت یک نوع شیشه پیش ساخته است، بنابراین پس از نصب امکان ایجاد تغییرات در آن وجود ندارد. در نتیجه نصب این نوع شیشه باید توسط متخصصین و تا حد امکان بدون اشتباه انجام شود، در صورت نصب اشتباه شیشه‌ها، موجب ایجاد ترک‌های عرضی و انتشار آن در کل محیط شیشه می شود. ابزارآلاتی که در نصب شیشه لمینت به کار می‌روند  باید با ضخامت آن مطابقت داشته باشند. هزینه نصب شیشه لمینت اغلب در زمان سفارش دادن شیشه‌ها به هزینه تولید آن‌ها اضافه می‌گردد، زیرا افراد عادی با استفاده از یراق و ابزار ساده قادر به نصب این نوع شیشه نیستند. هزینه نصب شیشه لمینت به نوع آن بستگی دارد. شیشه‌هایی که ضخامت بیشتری دارند، برای نصب به تکنسین‌های بیشتر و یراق آلات گران‌تری احتیاج دارند.
قیمت شیشه‌های لمینت با توجه به کاربرد‌ها و مزایای بسیاری که دارند، بسیار مناسب می‌باشد. قیمت شیشه لمینت بر اساس تعداد شیشه‌ها، ضخامت هر شیشه، رنگ شیشه‌ها، سکوریت و یا خام بودن و ضخامت آن‌‌ها تعیین می‌شود. هر چه ضخامت شیشه بیشتر باشد، قیمت آن افزایش می‌یابد. هزینه یراق آلات و اتصالات این نوع شیشه به صورت مجزا محاسبه شده و بسته به نوع آن‌ها متفاوت می باشد.
شیشه لمینت در برخی موارد به منظور اضافه شدن مزایای بیشتر همراه انواع دیگر شیشه، مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ مثلا استفاده از شیشه لمینت به همراه شیشه سکوریت به منظور افزایش قدرت شیشه انجام می‌شود. این نمونه از شیشه ی لمینت بیشتر در پله های شیشه‌‌ای مصرف دارد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو × 2 =