سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
نکاتی برای طراحی و نصب آینه در دکوراسیون داخلی

نکاتی برای طراحی و نصب آینه در دکوراسیون داخلی

می توان گفت آینه، سلاح مخفی یک طراح دکوراسیون داخلی است. بجز استفاده برای دیدن صورت خود از آینه می توانید برای نوردهی مناسب، ایجاد صحنه های عاشقانه و بازتاب منظره های زیبا نیز استفاده کنید. نصب آینه می تواند فضای خانه شما را به کلی تغییر دهد. به آینه در جاهایی به غیر از سرویس بهداشتی فکر کنید و ده راهنما برای طرح آینه ما را بخوانید.

چگونه با نصب آینه روشنایی اتاق را بیشتر کنیم؟

برای اینکه نوررا وارد اتاق کنید می توانید به سادگی آینه را در مقابل و یا کنار پنجره قرار دهید تا میزان نور طبیعی با نصب آینه بیشتر شود. آینه نوری که از بیرون وارد اتاق می شود را بیشتر خواهد کرد، فرقی هم نمی کند که میزان آن چقدر باشد. به هر میزان که آینه بزرگتر باشد نور نیز بیشتر خواهد بود.

آینه ها به خوبی منابع نور در اتاق را دوبرابر می کنند. اگر در دکوراسیون داخلی به مشکل خورده اید و نور کمی در اتاق دارید با نصب آینه در کنار پنجره یا لامپ این مشکل را حل کنید. در تصویر زیر می بینید که چند قطعه آینه کوچک در کنار هم استفاده شده اند و نوردهی اتاق را بسیار بیشتر کرده اند.

از آینه برای بهتر کردن اتاق استفاده کنید

با نصب آینه می توانید کاری کنید که توجه افراد نسبت به چیزی بیشتر یا کمتر شود. مکان هایی از خانه که نمی خواهید زیاد به چشم بیایند را می توانید با نصب آینه بهتر کنید. مثلا ممکن است قسمتی از خانه خالی باشد که نتوان وسیله ی خاصی را در آن جا گذاشت، می توانید با آینه آن قسمت را به راحتی پر کنید.

می توانید از آینه ها برای توهم ایجاد کردن هم استفاده کنید. مثلا با نصب یک آینه ی بزرگ روی دیوار در اتاق پذیرایی می توانید این تصور را ایجاد کنید که افراد بیشتری در یک مهمانی وجود دارند. شاید به نظر ایده ی چندان هوشمندانه ای نباشد، اما این مورد در روح و روان افراد تاثیرگذار است.

آینه هایی که در شکل زیر می بیند در فضا های کوچک به راحتی جا می شوند و برای اتاق هایی که سقف های مثلثی شکل دارند بسیار مناسب هستند.

12 مدل آینه‌ی دیواری برای زیباسازی دکوراسیون خانه و محل کار شما ...
چه زمانی آینه را نقطه ی مرکزی اتاق قرار دهیم؟

در اتاق هایی که شومینه یا چیز خاص دیگری نیست که به عنوان نقطه مرکزی باشد می توانید از آینه استفاده کنید. در خانه هایی که شومینه وجود دارد هم شومینه به گونه ای حضور آینه را پر رنگتر می کند. نصب آینه با حاشیه های قوس دار دقیقا مانند نصب یک اثر هنری در اتاق است.

در شکل زیر می بیند که آینه باعث شده است که ارتفاع اتاق بیشتر به نظر برسد.

آینه خود را تبدیل به پنجره کنید

برای اتاق هایی که در آن ها پنجره ای وجود ندارد نصب آینه می تواند کارکرد نوردهی همان پنجره را داشته باشد.از طرح هایی استفاده کنید که شامل طرح پنجره های سنتی باشند و یا از تکه آینه های کوچک درست شده باشند. اگر نصب آینه به درستی انجام شود می تواند اتاق کوچکی را بزرگ نشان دهد و نوری که از پنجره ها وارد اتاق می شود را برای اتاق های بزرگ چند برابر کند.

10 نکته ای که برای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی باید به آن ...

چطور با نصب آینه گوشه های تاریک اتاق را روشن کنیم؟

جلوی آینه ها از لامپ استفاده کنید و یا از وسایل خانگی که دارای شیشه هستند استفاده کنید تا هم به نور طبیعی و هم نور مصنوعی در اتاق قدرت بیشتری ببخشند.

از آینه هایی استفاده کنید که شکل های متفاوتی دارند

همیشه نباید از آینه های سنتی مستطیل شکل در خانه استفاده کنید. شکل و طراحی خانه خود را در نظر بگیرید و شکل آینه های که مناسب آن است را انتخاب کنید.

چگونه از یک دسته آینه برای دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

می توانید با نصب تعدادی آینه روی دیواری خالی آن را بصورت زیبایی تزئین کنید. ممکن است آینه هایی که انتخاب می کنید همه یکسان باشند و یا اینکه شکل ها و رنگ قاب های مختلفی داشته باشند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ شش = 10