سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

پارتیشن بندی شیشه ای برای سوله

پارتیشن بندی

پارتیشن‌بندی چیست؟ قسمت کردن یک فضا به واحدهای منطقی کوچکتر را می توان به عنوان پارتیشن (patition)نامید، به گونه‌ای که می توان از فضای مورد نظر، استفاده بهینه کرد.

امروزه انواع متنوع و متعددی از پارتیشن در بازار موجود است که مانند دیوار، نقش جداکننده را در فضا ایفا می‌کند و از طرفی به‌علت تنوع در فرم، اندازه، نوع کاربری، متریال، رنگ، بافت و…عنصری کامل کننده در فضا به شمار می‌آید.

پارتیشن بندی شیشه ای برای سوله

پارتیشن شیشه ای دارای مدل های متنوع و خاصی است. علاوه بر جداسازی قسمت های مختلف یک فضا، نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی از یه فضای اداری را دارد. استفاده از پارتیشن‌بندی در فضاهای بزرگ مانند کارخانه و سوله علاوه بر کاربرد، جنبه دکوراتیو نیز دارد.

یکی از فضاهای که قابلیت استفاده از پارتیشن در آن کاربرد دارد سوله ها می باشند که پارتیشن شیشه ای برای سوله امروزه بسیار رایج گردیده است.

برای تفکیک فضای سوله استفاده از شیشه جهت پارتیشن بندی بسیار راحت است، چرا که این محیط ها دارای فضای وسیعی است که استفاده بهینه از تمام این فضا امری مهم است چرا که در تفکیک فضا ممکن است محیط کوچک و بزرگی را برای انجام فعالیت در اختیار داشته باشیم.

 

استفاده از پارتیشن در سوله می تواند محیط سوله را به بخش های متعدد و کاربردی مبدل نماید. حال راجع به سوله ها بایستی بگوییم که سوله ها، سازه هایی بسیار وسیع می باشند که از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند که از این سوله ها برای کارخانه ها و سالن های ورزشی استفاده می شود و از مزایای این سوله ها امکان بنا کردن انها در شرایط جوی و آب و هوایی متنوع می باشد. در مکان هایی از قبیل کارخانجات، ادارات، سوله ها ی  جهت کاربرد بهتر و بهینه از فضا از پارتیشن بندی بهره می برند که یکی از آنها استفاده از پارتیشن شیشه ای برای سوله و کارخانجات می باشد.

طراحی و ساخت پارتیشن با شیشه

از شیشه می توان برای پارتیشن بندی و جداسازی فضاها به جای استفاده از آجر، سیمان که هزینه‌ی بسیار سنگینی برای آنها باید پرداخت کرد، استفاده نمود.
در فضاهایی با متراژ کم، نوع پارتیشن نباید باعث کوچک شدن فضا شود. جدا کننده‌ها مانند شیشه می‌توانند با ارتفاع بسیار کوتاه نصب شوند. در این حالت شیشه به عنوان دیوار عمل کرده و معمولا در محیط‌های یکپارچه مانند اتاق مدیریت برای جداسازی دو فضا به‌کار می‌روند.

با استفاده از پارتیشن بندی فضاهای بزرگ مانند سوله و کارخانه را می توان به چند قسمت تقسیم بندی کرد و عملکردی متفاوت در هر بخش انجام داد. از این المان در انواع مکان های اداری، مسکونی و غیر مسکونی می توان استفاده نمود و با تفکیک فضا چندین فضای کاربری طراحی و ایجاد کرد.

با استفاده از پارتیشن بندی می توان یک فضا را به یک واحد اداری شیک تبدیل کرد و از قسمت های مختلفی که ایجاد کرده اید به عنوان بخش های مختلف اداره استفاده کنید.

انواع پارتیشن شیشه ای قابل اجرا برای سوله

پارتیشن شیشه ای  به دو دسته کلی متحرک و ثابت تقسیم می شوند.

  1. پارتیشن های متحرک: این نوع از پارتیشن را می توان به راحتی در موقعیت جدید قرار داد و از این رو، بیشترین انعطاف پذیری از فضاسازی را به ارمغان می آورد.
  2. پارتیشن ثابت: برای تقسیم بندی ثابت فضا مورد استفاده قرار می گیرند.

پارتیشن شیشه ای تک جداره

در ساخت این نوع پارتیشن از شیشه سکوریت به ضخامت ۱۰ میلی متر استفاده می‌شود که می‌تواند دارای رنگ‌بندی و طراح‌های متفاوتی باشد. پارتیشن شیشه ای تکجداره، امکان انتقال نور طبیعی به صورت بهینه را میسر ساخته و در محیط جلوه فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌نماید.

پارتیشن شیشه ای دوجداره

  • در صورت انتخاب پارتیشن های دوجداره، از مزاحمت های شنیداری و دیداری جلوگیری می شود. همینطور در فضاهایی چون سوله ها برای جداسازی فضا در صورت استفاده از این نوع پارتیشن بندی بسیار کاربرد دارد.
  • به منظور ایستایی، زیبایی و عایق صوتی و آکوستیک بودن این نوع پارتیشن، عمدتا در پارتیشن دوجداره استفاده از شیشه های دوجداره به جای پنل یو پی وی سی توصیه می شود.
  • ارتفاع پارتیشن ها به عواملی مانند جریان گردشی هوا و عایق شدن از لحاظ صدا بستگی دارد.
  • در پارتیشن دوجداره از جداره های شیشه نیز به صورت دوجداره استفاده می گردد که ارتفاع استفاده از شیشه ها متناسب با سلیقه مشتری و نور موجود در محل قابل تغییر می باشد.

 

پارتیشن از شیشه و فلز برای سوله

در طراحی و ساخت پارتیشن شیشه و چارچوب های فلزی از ابزارهای طراحی دکوراسیون به شمار می رود که بسته به نوع آن برای اهداف مختلفی کاربرد دارند. استفاده از پارتیشن شیشه ای ارزان سبب می شود تا علاوه بر زیبایی و جلوه، دید بهتری بر محیط کاری خود داشته باشید و همچنین نور هم بهتر منتقل می شود. این موارد در عملکرد کارکنان نیز مؤثر است.

همانطور که می دانید هدف اصلی پارتیشن ها تقسیم بندی و جداسازی فضای کلی برای ایجاد محیط های کوچک تر برای افراد مختلف می باشد، که هر کدام نسبت به موادی که در آن به کار رفته است، دارای ویژگی های متفاوتی هستند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = یک