سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
پالوداریوم شیشه ای

معرفی پالوداریوم شیشه ای | قسمت اول

پالوداریوم شیشه ای

پالوداریوم شیشه ای که معمولاً به آن “پالوداریا” نیز گفته می شود، نوعی ویواریوم است که هم از آب و هم از زمین تشکیل شده است. یک پالوداریوم، دارای خشکی کافی است تا بتواند یک مکان زندگی قابل سکونت برای حیوانات نیمه آبزی فراهم کند. گاهی در ساخت این محفظه هیچ منطقه کاملا خشکی وجود نخواهد داشت و تمام بدنه گیاهان زیر آب خواهد بود. حیواناتی که در این نوع ویواریوم زندگی می کنند، کاملا آبزی خواهند بود

پالوداریوم چیست و ساخت آن چگونه است ؟! - فروشگاه اینترنتی گل و گیاه ایران درخت
این امر به هدف شما از ساخت پالوداریوم شیشه ای بازمی گردد که آیا صرفا می خواهید گیاهان و جانوران آبزی را پرورش دهید و یا موجودات خاص نیمه آبزی مدنظر شماست؟ در ادامه بیایید با نحوه ساخت این المان های زیبا و کاربردی بیشتر آشنا شویم و بخش های مختلف آن را از نظر بگذرانیم.

پالوداریوم شیشه ای چیست? پالوداریوم شیشه ای که به آن آکواتراریوم یا گلدان شیشه ای نیز گفته می شود، ترکیبی از آکواریوم شیشه ای با تراریوم است. این المان علاوه بر گیاهان، جانوران آبزی نظیر قورباغه ها یا خرچنگ های نیمه آبزی و همچنین خزندگانی مانند لاک پشت ها را در خود جای می دهد.

شکل خاصی از پالوداریوم نیز وجود دارد که اصطلاحا “ریپاریوم” نامیده می شود و در حقیقت یک بازسازی از حاشیه های دریاچه ها و رودخانه ها و برکه ها به شمار می آید و گیاهان و جانوران این نواحی را شامل می شود. بطور کلی باید گفت این گلدان های شیشه ای، از اجزا و تجهیزات فنی مختلفی ساخته می شوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.​

پالوداریوم شیشه ای

چگونه یک پالوداریوم بسازیم؟

در ساخت این نوع ویواریم، سه منطقه اصلی باید در نظر گرفته شود: سایبان، زمین و آب. طرح شما هر چقدر هم پیچیده باشد، اما حتما باید شامل این مناطق باشد.

سایبان بالاترین ناحیه پالوداریوم شیشه ای است و از گل و گیاهان کاشته شده که در قسمت بالای محفظه پالوداریوم رشد می کنند، تشکیل می شود. این المان می تواند شامل مواد سخت نظیر شاخه ها یا سنگ ها نیز باشد. وظیفه سایبان، فراهم کردن سایه و امنیت ساکنان موجود در این گلدان شیشه ای است.

این بخش همچنین می تواند خانه ای برای حیواناتی که ترجیح می دهند بالاتر باشند فراهم کند. مناطق بالاتر معمولا نقاط بهتری از آب هستند که رطوبت کمتر و جریان هوای بهتری دارد.

در بعضی موارد، یک پالوداریوم شیشه ای ممکن است قسمت سایبان نداشته باشد. در عوض این قسمت باید حاوی هوای مناسب و رطوبت کم باشد تا حیوانات خشک شوند. حیوانات نیمه آبزی در این بخش از پالوداریوم رشد و زندگی می کنند.

در منطقه زمین پالوداریوم شیشه ای، ویژگی های زمینی ایجاد می شود. قسمت آب مخزن توسط یک قطعه خشک از این فضای سخت جدا می شود. فضای سخت برای یک پالوداریوم ضروری است. این بخش، پایه و اساس مخزن است و بسته به نوع ماده ای که دارد، اکوسیستم کلی را تنظیم می کند.

سنگها، خاک، چوب ها و یا حتی شن و ماسه همه عناصر خاکی هستند که می توانند قسمت زمینی این گلدان شیشه ای را تشکیل دهند

و اما در مورد منطقه آبی … باید بگوییم که آب برای اکوسیستم ویژه پالوداریوم شیشه ای، عنصری ساده و در عین حال ضروری است. این قسمت از محفظه نه تنها فضای زندگی ساکنان آبزی را فراهم می کند، بلکه چگالش مورد نیاز برای هیدراته کردن دو منطقه بالاتر در مخزن را نیز ایجاد می نماید. این قسمت همچنین می تواند به بالا بردن سطح رطوبت داخل پالوداریوم کمک کند.

راه اندازی پالوداریوم شیشه ای می تواند ساده باشد. سعی کنید برای حمایت از ساکنان این محفظه، یک قطعه چوب شناور بزرگ یا یک پلاستیک PVC و یا یک سیلیکون آکواریوم به پالوداریوم اضافه کنید و آنرا با چسب آکواریوم در این محفظه محکم کنید تا قسمت آب و خشکی از هم جدا شوند.

این قطعه را کمی بالا ببرید به نحوی که قسمت پایین آن را با آب و قسمت بالای آن را با خاک پر کنید. بدون داشتن خشکی مناسب برای ساکنین دوزیست که بتوانند خود را در آن مستقر کنند، این گلدان شیشه ای به یک باتلاق تبدیل می شود

در ضمن اگر بخواهید در این محفظه خلاقیت به خرج دهید، می توانید یک آبشار نیز طراحی کنید. با سنگ و چوب و خاک یک سطح شیبدار ایجاد کنید و در قسمت بالای آبشار، آب را پمپ نمایید.

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.​

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت + = 11