سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی پالوداریوم شیشه ای | قسمت دوم

معرفی پالوداریوم شیشه ای | قسمت دوم

گیاهان مناسب پالوداریوم شیشه ای

پالوداریوم شیشه ای:وقتی صحبت از گیاهان پالوداریوم می شود، باید آنهایی را که در محیط های مرطوب و خیس رشد می کنند هدف قرار دهید. این محفظه به یک منطقه گرمسیری شباهت دارد، این امر را هنگام کاشت به خاطر داشته باشید. برای پرورش این گیاهان باید بستری مناسب در کف پالوداریوم و همچنین روی خاک زمین ایجاد کنید. به طور کلی سه دسته گیاه برای این محفظه قابل استفاده هستند:

گیاهان زمینی

اگر این گیاهان در یک مکان خشک و به اندازه کافی بالاتر از آب ریشه نداشته باشند، ممکن است در آب غرق و خفه شوند. منطقه کاشته شده برای این گیاهان باید اجازه دهد آب در حین آبیاری کاملا تخلیه شود. گیاهان متداول مورد استفاده در این سطح شامل گیاهان گوشتخوار، انواع خزه ها و مینی سرخس ها هستند.

گیاهان زیر آب

این نوع گیاه، کاملا در زیر آب غوطه ور است. همه چیز از ریشه تا برگ کاملا زیر آب است. شمشیری آمازون، کریسمس موس و سرخس جاوا همگی نمونه های خوبی از این نوع گیاهان به شمار می آیند.

گیاهان غوطه ور

این گیاهان زیر آب ریشه دارند، اما ساقه ها و برگ های آن ها بالای آب جوانه می زند. کاشت و مراقبت از آنها بسیار ساده است. پوتوس، هیگروفیلا و آمانیا نمونه های رایج از گیاهان غوطه ور هستند.

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.​

طبیعت زنده را به فضای داخلی خانه ی خود بیاوریم?

پالوداریوم شیشه ای، یک محیط مرطوب و نیمه باتلاقی است. بنابراین هنگام خرید گیاهان و موجودات برای این محفظه، این نکته را در نظر داشته باشید. اگر می خواهید یک اکوسیستم غنی داشته باشید، باید گیاهان و جانوران مناسب را انتخاب کنید. به هر حال جانوران این محفظه یا کاملا آبزی هستند و یا نیمه آبزی و باید بتوانند شنا کنند.  

هر نوع ماهی آب شیرین در این گلدان شیشه ای عملکرد خوبی خواهد داشت. اما اگر می خواهید انتخابی بی نظیر داشته باشید بهتر است از موجودات آب شور نظیر خرچنگ استفاده کنید. میگو نیز در این نوع ویواریوم به خوبی رشد و زندگی خواهد کرد

و اما در مورد انتخاب موجودات نیمه آبزی برای پالوداریوم شیشه ای، باید گفت لجن خوارها ماهیان جالبی هستند که در واقع می توانند از آب خارج شوند و عملکرد خوبی در این تنظیمات داشته باشند. دوزیستانی نظیر قورباغه یا سمندر نیز رایج ترین گونه حیوانات دوزیست برای این گلدان های شیشه ای هستند. و اما در مورد لاکپشت می توان گفت بسیاری از این نوع موجودات، برای زنده ماندن هم به زمین و هم آب احتیاج دارند

پالوداریوم شیشه ای با قاب فلزی | شاپ دکو

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.​

مهمترین تجهیزات فنی پالوداریوم شیشه ای

تجهیزات فنی مورد نیاز برای ساخت پالوداریوم نظیر فیلترها و چراغ های روشنایی و غیره، کاملا مشابه آکواریوم است. البته این تجهیزات فنی، باید متناسب با شرایط باشد. عامل مهمی که باید در یک پالوداریوم مدنظر قرار گیرد، رطوبت زیاد است.

مخزن شیشه ای

برای آبزیان، معمولا از طراحی مخصوص یک ظرف شیشه ای استفاده می شود. درب این مخازن شیشه ای، می تواند به صورت بسته یا باز طراحی شود. اگر جانورانی نظیر خرچنگ را در پالوداریوم شیشه ای نگهداری می کنید که دوست دارند مدام حرکت کنند، بهتر است مخزن دربسته را انتخاب کنید

و اما در مورد نوع شیشه مخزن، باید گفت که باید به حد کافی محکم و ضخیم باشد تا بتواند فشار آب و موجودات پالوداریوم را تحمل کند و دچار ترک و شکستگی نشود. معمولا از شیشه سکوریت برای ساخت استفاده می شود که ضدضربه و بسیار ایمن است و مقاومت بالایی در رابطه با هر نوع شرایط دمایی دارد.

پالوداریوم چیست و ساخت آن چگونه است ؟! - فروشگاه اینترنتی گل و گیاه ایران  درخت

فیلتراسیون

اصولا قسمت آبی پالوداریوم شیشه ای، به تجهیزات فنی مشابه آکواریوم کلاسیک نیاز دارد. با استفاده از یک فیلتر مناسب در این فرم خاص، آب تمیز نگه داشته می شود. برخی از فیلترهای داخلی، می توانند به صورت افقی کار کنند و بنابراین به ویژه برای پایین آمدن سطح آب مناسب هستند
اگر قصد استفاده از فیلتر خارجی را در این گلدان شیشه ای دارید، باید لوله های ورودی و خروجی را با سطح آب تطبیق دهید. ورودی باید به اندازه کافی پایین برود تا هوا در آن وارد نشود. و اما در مورد لوله های خروجی توصیه می کنیم آنها را به صورت چند کاناله طراحی کنید. به عنوان مثال می توانید انتهای یک شلنگ فیلتر ضخیم را، به سه شیلنگ کوچکتر تقسیم کنید. این کار باعث کاهش چشمگیر جریان آب می شود. با این ترفند کوچک می توانید گروه های مختلف گیاهان را به صورت جداگانه و دقیق آبیاری نمایید.

سیستم روشنایی

و در نهایت به بررسی سیستم روشنایی برای پالوداریوم شیشه ای خواهیم پرداخت. این سیستم باید به گونه ای انتخاب شود که مناسب گیاهان زیر آب و روی آب باشد. به علاوه تعداد لامپ ها و کیفیت نورپردازی بستگی به این دارد که از چه نوع لامپی استفاده می کنید. نوری که یک لامپ فلورسنت ایجاد می کند و توان مصرفی آن، با ال ای دی فرق می کند. ارتفاع آکواریوم، زاویه تابش، تعداد گیاهان و جانوران و مواردی از این دست در نحوه نورپردازی موثرند.

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان ما  کارشناسان فروش شرکت ایمن جام پیروزان  تماس بگیرید.​

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + نُه =