سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
یوچنل شیشه‌ ای

یوچنل شیشه‌ ای چیست؟

یوچنل شیشه‌ ای:از گذشته تاکنون شیشه همواره نقش قابل‌توجهی در طراحی معماری ساختمان ایفا نموده و چه‌بسا شهرت بسیاری از ساختمان‌های کلاسیک مدیون استفاده بجا و جذاب از شیشه در نما و دکوراسیون آن بوده، اما امروزه در سبک مدرن معماری ساختمان‌ها، گویی روحی جدیدی از کاربرد شیشه در طراحی‌ها دمیده شده به‌گونه‌ای که شاهد قابلیت هم‌زمان شیشه به‌عنوان عضو زیبایی و عملکردی در ساختمان هستیم. استفاده از یوچنل در این نوع از نمای شیشه‌ای به علت استفاده از شیشه لمینیت، دارای مقاومت و ایمنی بالا برای نصب در ارتفاع می‌باشد.

سیستم کرتین وال فریم لس ( یوچنل ) مانند سایر نماهای شیشه ای کرتین وال می باشد که در اجرا متفاوت می شود. در اجرای این محصول در قسمت نمای خارجی بجای کپ آلومینیومی گسگت قرار می گیرد که در کل نمای ساختمان را یک دست و شیشه را یکنواخت نشان می دهند. سیستم نمای شیشه ای یوچنل به خاطر پنهان بودن کلمپ های نگه دارنده شیشه ها مورد استقبال طراحان قرار گرفته است. در واقع شیشه ها در این سیستم به وسیله اسپیسر آلومینیومی یو شکل که به آن یوچنل می گویند دوجداره می شوند.

نمای شیشه ای کرتین وال U-Channel | شرکت ساینت

در نمای شیشه ای یوچنل پس از نصب لامل های افقی و عمودی نوبت به اندازه ی شیشه می شود، مدل یوچنل و فریم لس دارای لامل شیشه های خاص بوده که در شیشه یوچنل، اسپیسر (آلومینیومی قاب شده بین دو لایه شیشه که باعث ایجاد فضا بین لایه بیرون و داخل می شود) آن خاص بوده بطوریکه پشت اسپیسر شیشه های دوجداره معمولی که چسب زده می شود، صاف بوده در صورتیکه اسپیسرهای یوچنل کانالی در پشت آن به صورت U تعبیر شده که دو طرف U چسب زده و داخل کانال U خالی بوده و جهت نصب شیشه روی لامل استفاده می گردد.

نمای شیشه ای کرتین وال U-Channel | شرکت ساینت

برخی از مزایای استفاده از یوچنل شیشه‌ای

یوچنل شیشه‌ ای:امکان استفاده از ابعاد بزرگ شیشه لمینت و در نتیجه ایجاد چشم‌اندازی عالی
استحکام بسیار بالا و زیبایی منحصربه‌فرد
زیرسازی عالی جهت کاهش خطرات طبیعی زلزله و تکانه‌های ساختمان
استفاده از شیشه جهت استفاده از نور طبیعی با قابلیت کنترل نور توسط شیشه‌های رنگی و رفلکس

  • شیشه اسپایدر از جنس شیشه نشکن می‌باشد و در برابر طوفان و هر ضربه‌ای مقاوم می‌باشد و البته شیشه اسپایدر دارای عایق حرارتی و صوتی نیز می‌باشد.

با توجه به جذابیت بصری شیشه اسپایدر، نمای شیشه‌ای عنکبوتی یا شیشه اسپایدر معمولاً در نمای وزارتخانه‌ها، هتل‌ها، فرودگاه‌ها و ساختمان‌های اداری مورداستفاده قرار می‌گیرد. فن‌آوری مورداستفاده برای اتصال پانل‌های شیشه‌ای با استفاده از اتصالات اسپایدر از فولاد ضدزنگ می‌باشد.

  • پانل‌های این محصول، به‌صورت تک جداره یا دوجداره و با عایق حرارتی ارائه می‌گردد، این پانل‌ها توسط اتصالات فولاد ضدزنگ در چهار، شش یا چند نقطه به یکدیگر متصل می‌گردد.

 

نصب نمای اسپایدری به این صورت انجام می شود که:

ابتدا بعد از آماده شدن محیط سنگ‌کاری، لوله‌های استیل باضخامت بالا توسط بست‌های مخصوصی به کف و سقف نصب می‌شود.
بست‌های اسپایدر که معمولاً x و y هستند به‌وسیله جوش آرگون به لوله‌ها متصل می‌گردد و سپس بعد جوشکاری اندازه شیشه اسپایدر به‌صورت دقیق گرفته و برای نصب شیشه‌ها آماده می شود.
بین شیشه‌های نصب‌شده فاصله‌ای بین ۱ الی 1.5 سانتی‌متر گذاشته می‌شود که آن را با چسب‌های سیلیکون بی‌رنگ به‌صورت دقیق پر می‌کنند. این فاصله باعث می‌شود در زمان افت ساختمان و یا زلزله شیشه اسپایدر به هم برخورد نکرده و دچار شکستگی نشوند.
شیشه‌های به‌کاررفته در نمای شیشه‌ای اسپایدر اصولاً باید به‌صورت شیشه لمینت و یا به‌صورت شیشه ۱۰میلی سکوریت استفاده شود.

پانل‌ها به دو صورت ثابت و کشویی نصب می‌گردد تا در صورت لزوم باز شوند. سیستم‌های نما شیشه اسپایدر علاوه بر مقاومت در برابر باد و عناصر دیگر، عایق حرارتی و صوتی، در برابر آتش مقاوم می‌باشد. ترکیب فولاد و شیشه اسپایدر نیز به‌طور گسترده در نمای ساختمان و سقف سازی استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 8 =