سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
آینه ابزار خورده چیست؟

آینه ابزار خورده چیست؟

آینه ابزار خورده

با توجه به استقبال قابل توجه مردم از آینه های دکوراتیو ابزار خورده شاهد تنوع بسیار زیادی در این نوع آینه ها هستیم به نحوی که طراحان دکوراسیون داخلی روی آینه ابزار خورده با رنگ های مختلف حساب ویژه ای کرده اند و تقریبا در همه منازل جدید روی دیوار ها مشاهده می شوند .

 

نحوه تولید آینه ابزار خورده در صنایع شیشه و آینه 

نحوه ابزار زدن آینه ای بدین شکل است که ابتدا آینه ها طبق الگو و ابعاد مورد نظر برش داده می شود اگر آینه به صورت جورچین باشد که الگو به دستگاه CNC  داده شده و خود دستگاه آینه ها را برش خواهد داد سپس آینه ها را جداگانه وارد دستگاه تراش می کنیم به طوری که هر آینه باید چهار طرفش تراش داده شود .

در مرحله آخر هم با توجه به اینکه آینه ها به دلیل وجود پودر سنگ مخصوص دستگاه سفیدک زده آن ها را با دستمال مناسب پاک کرد و آینه ابزار خورده مدرن را مشاهده خواهید کرد اما توجه داشته باشید که دو نوع دستگاه تراش آینه وجود دارد :

۱- دستگاه بابلونی ایتالیا

۲- دستگاه چینی

این نوع دستگاه آینه ابزار خورده را تولید خواهند کرد اما در جزئیات تراش زدن متفاوتند چرا که دستگاه چینی به هیچ عنوان دقت و هوشمندی دستگاه بابلونی ایتالیا را نخواهد داشت و با کمی دقت متوجه خواهید شد که لبه های آینه در دستگاه تراش چینی به طور منظم تراش داده نشده است .

نکته دیگر در رابطه با آینه ابزار خورده فاصله لبه آینه تا ابزار است به عبارت دیگر آینه تراش چند سانت مد نظر شماست به طور معمول آینه تراش ۳ سانت در تولید آینه های دکورایتو استفاده می شود اما می توان تراش ۲ سانت و ۱٫۵ سانت هم اعمال کرد البته تنظیمات دستگاه تراش را باید تغییر داد.

آینه ابزار خورده سه بعدی در واقع جدیدترین نوع آینه های ابزار خورده محسوب می شود به طوری که تعدای آینه تراش خورده به صورت مورب به یک آینه تراش دار مسطح به صورت مورب چسبانده می شود .

 

آینه ابزار خورده رنگی 

شاید کسی فکرش را نمی کرد که روزی آینه های با رنگ های مختلف تولید شود اما با تحقیق و پژوهش فروان جوانان عزیز کشورمان این امر محقق شد و امروزه شاهد انواع آینه های رنگی ابزارخورده در صنعت شیشه و آینه هستیم .

آینه ابزار خورده بیشتر در آینه کاری روی دیوار کاربرد دارد ، ابزار دور آینه زیبایی آینه را دوچندان خواهد کرد به ویژه اگر آینه ها طبق الگوی خاصی کنار هم به صورت جوچین قرار گیرند به عنوان مثال می توان به آینه لوزی تراش خورده شامپاینی اشاره کرد .

 

انواع آینه ابزار خورده از نظر نوع ابزار دور آینه

  • آینه با ابزار تراش ۱٫۵ سانت و ۳ سانت
  • آینه با ابزار لول براق
  • آینه با ابزار لول تخت
  • آینه با ابزار دیاموند
  • آینه با ابزار تراش سه بعدی

لازم به ذکر است که قیمت آینه ابزار خورده از دو بخش قیمت آینه و قیمت ابزار دور آینه تشکیل می شود لذا قیمت ابزار دور آینه به صورت متر طول محاسبه خواهد شد به عنوان مثال یک آینه ۱ * ۱ دارای ۴ متر ابزار می باشد .

 

آینه کاری روی دیوار با آینه ابزار خورده

در اکثر مواردی که آینه ابزار خورده سفارش داده می شود جهت آینه کاری روی دیوار است لذا با انجام اینکار هنگامی که آینه ها را طبق الگوی مورد نظر روی دیوار قرار می دهیم تراش آینه ها به نوعی یک نمای سه بعدی هم ایجاد می کند .

 

آینه ابزار خورده قدی

آینه های قدی با توجه به اینکه بیشتر جنبه تزیینی داشته معمولا به صورت یک آینه نقره ای ساده در نظر گرفته می شود اما با تراش دان دور آینه می توان به نوعی یک آینه کاربردی دکوراتیو را تولید کرد .

 

آینه ابزار خورده سه بعدی

برای تولید آینه های سه بعدی نیز ار تعدادی آینه های ابزار خورده استفاده می شود به طوری که یک آینه با ابعاد بزرگ به عنوان آینه اصلی و تعدادی آینه رنگی تراش با طول آینه اصلی و عرض ۱۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود .

 

آینه ابزار خورده سرویس بهداشتی

آینه های سرویس بهداشتی انواع مختلفی دارند اما محبوب ترین آن ها آینه نورپردازی شده نام دارد برای تولید این نوع آینه ها از یک آینه با ابعاد استاندارد ، LED های رنگی و ورق PVC استفاده می شود .

 

آینه ابزار خورده آنتیک

خاص ترین نوع آینه های دکوراتیو که روی آینه پتینه کاری شده است ، این نوع آینه ها اغلب در اجرای پروژه های تزیینی کاربرد دارد و معمولا به صورت تایل های مربعی و مستطیلی شکل استفاده می شود .

 

آینه ابزار خورده نورپردازی شده

برای تولید آینه های نوری ابتدا یک آینه با ابعاد استاندارد برش داده شده سپس لبه آینه توسط دستگاه تراش ابزار زده می شود در مرحله ی بعدی با استفاده از ورق های PVC و LED های رنگی پشت آینه نورپردازی خواهد شد .

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 − سه =