سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

استفاده از گلدان شیشه ای به شکلی جذاب و مدرن

همیشه در وهله اول برای تزیین یک گلدان شیشه ای دست به دامن گل های طبیعی یا مصنوعی می شویم، انگار قراردادی شده ایم! اما مجبور نیستیم در گلدان شیشه ای گل بگذاریم. ما می خواهیم نگاه تان را کمی فراتر ببریم. ایده های ساده تر و کاربردی تر دیگری هم وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

چه چیزی باعث جذاب تر شدن یک گلدان شیشه ای می شود؟

گاهی وقت ها با کمترین هزینه می توانیم خلاقانه ترین دکورها را ایجاد کنیم. شاید تنها با کمی نامتعارف فکر کردن، بتوانیم چیزهای جدیدی خلق کنیم. در پاسخ به اینکه چه چیزی باید در گلدان شیشه ای بگذاریم، یک جواب واحد و مشخص وجود ندارد. ایده های شگفت انگیزه زیادی را می توانید، پیدا کنید.

گلدان شیشه ای

چه چیزهایی را در گلدان شیشه ای بریزیم؟

عناصری مثل صدف ها، گوش ماهی ها، ستاره های دریایی و سایر عناصر دریایی برای پر کردن گلدان های شیشه ای عالی هستند، به غیر از این ها برگ ها هم به خوبی گلدان شما را پر می کنند و باعث می شوند دکورتان مدرن تر به نظر برسد. سنگ های رنگی با ابعاد و شکل های متنوعی هم امروزه موجود است که می تواند گلدان را به رنگین کمانی همیشگی تبدیل کند.

یک چیزی که بی برو برگشت در این گلدان های شیشه ای خوشایند است، قرار دادن شمع ها در انواع و ابعاد مختلف است. برگ های گرمسیری را در گلدان بریزید. برگ های گرمسیری ماندگاری بالاتری از گل ها دارند. شمع را در میان این برگ ها می توانید قرار دهید. نسبت به فرم گلدانی که دارید، شمع را انتخاب کنید. کوتاه باشد یا بلند؟ پهن باشد یا باریک؟

گلدان شیشه ای
دور کاکتوس را با سنگ های رنگی پر کنید

کاکتوس ها را جدی بگیرید!

این گیاه های کوچک را همه جا می بینیم و دوستشان داریم اما در اینجور مواقع بی اهمیت از کنارشان عبور می کنیم. کاکتوس به دلیل زیبایی و مقاوم بودن به خوبی در داخل گلدان شیشه ای شما جای خود را پیدا می کند. چنین ترکیبی در کنار قفسه کتاب ها یا کتابخانه بسیار جالب است. روی میز هم جلوه ویژه ای دارد. شن های رنگی برای این ترکیب ایده خوبی هستند. می توانید آن ها را با خاک مناسب کاکتوس ترکیب کنید یا به صورت لایه لایه در شیشه بریزید و کاکتوس مورد نظرتان را در آن قرار دهید. دور آن را هم سنگ های فانتزی بگذارید. کاکتوس به آب کمی برای رشد نیاز دارد و این از نظر نگهداری در گلدان های شیشه ای یک حسن به حساب می آید. البته باید حاستان باشد گلدان شیشه ای راهی برای خروج آب از گلدان شیشه ای وجود داشته باشد.

گلدان شیشه ای
حتی می توانید مانند عکس گلدان ها را برعکس بگذارید

تزیین به روش هنرآرایی ژاپنی

اگر می خواهید به آشپزخانه خود رنگ و رویی از جنس خوراکی ها بدهید، از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. این روش در واقع برگرفته از یک هنر ژاپنی است. برای جشن های خانوادگی میزها را با این شیشه های تزیین شده با میوه و سبزیجات پر کنید و دیزاینی متفاوت را به نمایش بگذارید. برای تزیین های بادوام تر می توانید از مرکباتی چو لیموترش و پرتقال استفاده کنید. جدا از آن ها آناناس، ذرت و آجیل هم ترکیبات عالی هستند که هم به صورت تک تک و هم ترکیبی مناسب هستند. اگر دهانه گلدانتان خیلی پهن نیست، روی سطح آن را با یک شمع پهن و کوتاه بپوشانید. این ترکیب بسیار سرزنده و شاداب است. رنگ سبز و قرمز هم به دلیل تضادی که دارند، در کنار هم ترکیب خوبی را رقم می زنند، مثل سیب سبز و انار. اگر فقط جنبه تزیینی آن هم برایتان حائز اهمیت بود، مرکبات را به قطعات کوچک تقسیم و با شمع یا گل ترکیب کنید.

گلدان شیشه ای
گل ها را در دسته های مختلف کوتاه و بلند درون گلدان بگذارید

همان روش سنتی را انتخاب کنید!

اگر نمی خواهید از حالت سنتی خارج شوید و دوست دارید از گل ها در گلدان شیشه ای خود استفاده کنید، توصیه می کنیم حداقل جلوه ای متفاوت به آن بدهید. اگر از گل های مصنوعی استفاده می کنید، ترکیب چیدمان را عوض کنید. مثلا در یک گلدان شیشه ای با ارتفاع نسبتا کم، چند شاخه گل شیپوری را که ساقه بلندتری دارند مهمان خانه کنید و دور آن ها را با گل های کوتاه تر بپوشانید. یا گل های وحشی طبیعی را در دسته های کوچک در گلدان های شیشه ای مختلف بگذارید و به صورت کوتاه و بلند روی میز کنار یکدیگر بچینید. صدف یا برگ های گرمسیری برای پوشاندن کف گلدان فراموش نشود.

گلدان شیشه ای
می توانید هر چیز غیر تزئینی را درون این گلدان ها قرار دهید

کاربردی فراتر از تزیین

شیشه های ساه استوانه ای در نهایت سادگی و ارزانی می توانند به جذابترین و البته کاربردی ترین گلدان شیشه ای تبدیل شوند. شکلات، پاستیل، صابون، نمک دریایی و یا هر محصول مصرفی دیگری را می توانیم داخل یکی از این گلدان ها بریزیم و در کنار طبقات بهداشتی یا خوراکی قرار دهیم. مهم این است که باز یک کاربرد متفاوت از آن ها داشته ایم.

طبق این ایده شما می توانید این گلدان ها را با چیزهایی پر کنید که مکمل فضاهایی جز نشیمن و سالن پذیرایی شما شوند و به نظم بخشیدن در فضا هم به شما کمک کنند.

شاید جای خوبی برای قاشق و کفگیرهای چوبی آشپزخانه باشند یا حتی یک جامدادی رومیزی!

گلدان شیشه ای
در شیشه هایی با سایز و ابعاد مختلف عکس های سیاه سفید خود را قرار دهید

یک میز عکس بدون قاب عکس!

تا به حال عکس هایتان را از درون ظرف شیشه ای دیده اید؟

این یک ایده ایده ای مدرن و مینیمالیستی است. در شیشه هایی با سایز و ابعاد مختلف عکس های سیاه سفید خود را قرار دهید و به صورت نامنظم روی میز بچینید. یک میز عکس بدون قاب درست کنید  بین شیشه ها را هم با شمع های وارمر یا هر چیز دیگری که می پسندید، تزیین کنید. دقت کنید عکس ها بدون رنگ و روشن باشند تا بهتر به چشم آیند.

گلدان شیشه ای
با اسپری رنگ کل کار را یکدست کنید

پایه کیک نیاز دارید؟

یک خلاقیت با تلفیق هم بد نیست. می خواهید کیک خوشمزه خود را مانند بلاگرهای اینستا روی سه پایه بگذارید و آن را سر میز بگذارید اما سه پایه ندارید؟

خوب مهم این است که گلدان شیشه ای دارید. روی آن یک بشقاب بگذرید و ترجیحا بچسبانید، حال با اسپری رنگ آن ها را یکدست رنگ کنید. پایه کیک شما آماده است. یک وسیله مفید و کلاسیک مناسب جشن ها.

گلدان شیشه ای
داخل گلدان شیشه ای را شمعی بزرگ و رنگی بگذارید

تلفیق گلدان شیشه ای با چی؟

دو جنس و متریال متفاوت را همنشین یکدیگر کنید. مثلا گلدان شیشه ای را روی یک شیرینی خوری سرامیکی یا چینی قرار دهید و دورش را با برگ های پهن و مصنوعی و مرکبات بپوشانید.

خلق جذابیت با تفاوت در ابعاد هم یک تکنیک دیگر در طراحی داخلی است. داخل گلدان شیشه ای یک شمعدان شیشه ای کوچکتر بگذارید و شمع مناسبش را درونش قرار دهید. حتی می توانید نصف گلدان را با آب و اسانس پر کنید تا زمانی که شمع را روشن می کنید، به واسطه گرما بوی خوبی در محیط پخش شود.

گلدان شیشه ای
با تکه کاغذ های سفید گلدان را تزئین کنید

گلدان شیشه ای با طرح هایی متفاوت

درست است که گلدان شما شیشه ای است اما این دلیل نمی شود که نتوانید آن را رنگ کنید. خود شیشه را میتوانید به وسیله اسپری رنگ، کنف و برچسب به گلدانی بدل کنید که بی شباهت به قبلی باشد. مثلا قسمت پایین را برچسب طلایی یا نقره ای بزنید و یا قسمتی از آن را با اسپری مسی رنگ کنید.

در آخر بیایید ببینیم چه چیزهایی در خانه شما وجود دارند که می توانند تبدیل به گلدان شیشه ای شوند:

  • لیوان نوشیدنی
  • کاسه های شیشه ای سالاد
  • شیشه های نوشیدنی
  • شیشه های استوانه ای
  • تنگ های کریستالی و شیشه ای
  • ظرف های شیشه ای و شفاف

و در نهایت اینکه به ایده های این راهنما بسنده نکنید. خلاق باشید و گلدان مدرن و جذاب خودتان را بسازید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × 8 =