سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

انواع آبنماهای مدرن شیشه ای

آبنماها بر اساس طراحی مدرن هستند، یکی از عناصری که در خانه ها، ویلاها، رستوران ها، کافه ها، ادارات وجود دارد و جلوه ای به روز، زیبا و در عین حال آرامش بخش ایجاد می کند. امروزه این تجهیزات را می توان از چوب، فلز، شیشه و … ساخت. در مدل های مختلف با استفاده از مواد متنوع طراحی و تولید می شود. هیچ محدودیتی در اندازه و ابعاد آنها وجود ندارد و متقاضیان می توانند اندازه ها و شکل های مختلف را سفارش دهند.

آبنمای شیشه‌ ای

آبنمای شیشه‌ای چیست؟ امروزه آبنمای شیشه ای به یکی از مهمترین ابزار ها در تزئین سازی و زیباسازی فضاهای داخلی تبدیل شده است. این تجهیزات در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است زیرا این آبنماها ظاهری شفاف دارند، در تامین نور در فضاهای بسته مشکلی ایجاد نمی‌کنند، کاربران می‌توانند جریان آب را ببینند و در عین حال دید مردم محدود به یک بخشی از فضا امروزه در پارک ها، فضاهای سبز، فضاهای باز، مراکز توزیع مواد غذایی، ادارات، مراکز تجاری و تفریحی و… استفاده می شود.

اجزای تشکیل دهنده آب‌نما شیشه‌ای کدام‌اند؟

در هنگام تولید آبنماهای شیشه ای از قطعات مختلفی استفاده می شود. این محصول از اجزای متعددی تشکیل شده است که همگی هماهنگ با یکدیگر کار می کنند و نتیجه یک آبنمای زیبا را می دهند. این اجزا عبارتند از:

  • شاسی و مخزن: قطعات با خاصیت ضد خوردگی باید انتخاب شوند.
  • پمپ آب: جزء اصلی در آبنماها پمپ است. با عملکرد این قطعه، آب جاری می شود.
  • نازل ها: از نازل های مختلفی برای ریختن آب روی ظروف مخصوص استفاده می شود.
  • مخزن: جایی که آب جمع می شود و دوباره جریان می یابد.
  • لوله: در این المان ها از لوله های یک اینچی استفاده می شود.

 

طراحی آب‌نمای شیشه‌ای به چه صورت است؟

شما باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید این آبشار با دکوراسیون منزل شما مطابقت داشته باشد یا فضایی که قصد خرید آن را دارید. علاوه بر این، اگر این عنصر را در هر جایی که می خواهید نصب می کنید، باید تعیین کنید که آیا از آن به عنوان نقطه کانونی در دکوراسیون خود استفاده خواهید کرد یا اینکه از آن برای اهداف صرفاً تزئینی استفاده خواهید کرد.

 

تکنیک هایی از اجرای آب‌نمای شیشه‌ای

در ساخت این محصولات از شیشه ایمنی نشکن، مخزن استیل ضد زنگ و روکش مناسب استفاده شده است. اما با وجود این شباهت ها، انواع مختلفی از آب‌نماهای شیشه‌ای وجود دارد.

  • بهترین مکان را برای قرار دادن آبنما انتخاب کنید

شما باید با توجه به ابعاد فضا و نیاز خود در این محیط مکان مناسبی را برای قرار دادن این آبنما انتخاب کنید. همچنین به یاد داشته باشید که این تجهیزات نباید در رفت و آمد افراد مشکل ایجاد کند و یا تزئینات نامناسب محیط را به نمایش بگذارد. همچنین می توانید از اصول فنگ شویی برای تعیین مکان مناسب برای قرار دادن این آبنما استفاده کنید.

  • نوع آبنما شیشه ای را مشخص کنید

پیش از این در این مقاله با انواع این عناصر آشنا شدیم و خواص هر کدام را توضیح دادیم. با این بخش ها آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و وسایل متناسب با فضا را تهیه کنید. سپس نحوه و روش ساخت آبنماهای شیشه ای را با توجه به ویژگی های آنها مشخص کنید و در صورت نیاز به آن ویژگی هایی اضافه کنید.

 

  • اندازه آب‌نمای شیشه‌ای را با دقت انتخاب کنید

مناسب برای منزل، سالن، اداره، رستوران، لابی هتل و … اگر بزرگ است، می توانید ابعاد این فواره ها را تعیین کنید. اما اگر نه، باید به دنبال طراحی و ساخت یک آب‌نمای شیشه‌ای کوچک باشید. به این ترتیب فضای زیادی را اشغال نمی کند و در عین حال می توانید زیبایی دلخواه را در فضا ایجاد کنید.

  • برای ساخت آبنما شیشه ای از مواد با کیفیت استفاده کنید

در خرید پمپ دقت کنید، پمپی با قدرت مناسب بخرید. لوله ها و مخازن علاوه بر انتخاب نازل های با کیفیت و استیل ضد زنگ می توانند به افزایش طول عمر این محصول کمک کنند. استفاده از نازل با عملکرد هوشمند می تواند کیفیت کار دستگاه را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. در صورتی که طراحی و ساخت آب‌نماهای شیشه‌ای به درستی و حرفه ای انجام شود از کلاهک های روکش نقره استفاده می شود که آن را در برابر عوامل محیطی مقاوم می کند. در این محصول از مایعاتی با مولکول های سنگین تر از آب استفاده کنید تا جریان آب طبیعی تر به نظر برسد.

  • نور آبنمای شیشه ای را فراموش نکنید

آب یکی از عناصر طبیعی است که ناخودآگاه انسان را از آن رها می کند. حال تصور کنید که جریان آب با نورهای مختلف مخلوط شده و جلوه زیبایی ایجاد کند. در این صورت می توانید شاهد ایجاد صحنه ای خاص در محیط باشید. اگر می خواهید از نورپردازی در این تجهیزات استفاده کنید باید در هنگام سفارش ساخت آن این مورد را مشخص کنید.

 

  • استفاده به عنوان جداسازی سرویس بهداشتی

تصور کنید در یک ساختمان آپارتمانی بزرگ با حمام و توالت بزرگ زندگی می کنید، جایی که باید هر بار که دوش می گیرید و از خدمات استفاده می کنید فضای زیادی را تمیز کنید، زیرا بخار حاصل از دوش روی دیوارها و سرامیک ها می نشیند و اگر حمام خود را به موقع تمیز نکنید، مطمئناً آثار بدی روی در و دیوار باقی می ماند. خوب است که این فضا را محدود کنید تا آب و بخار به یک منطقه حمام محدود شود و به فضا سرازیر نشود. برای این منظور می توانید از شیشه حمام استفاده کنید.

این محصول با اندازه‌گیری‌هایی که می‌خواهید در اطراف حمام و منطقه قرار می‌گیرد و به طور کلی شیشه بسیار راحت‌تر از هر سطح دیگری تمیز می‌شود و زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد. همین موضوع در ساختمان های آپارتمانی به شکل دیگری مطرح می شود. در شرایطی که حمام و توالت از هم جدا نیستند و می خواهید فضایی مجزا و منحصر به فرد ایجاد کنید. شیشه حمام انتخاب خوبی برای شماست. بنابراین جداسازی فضای سرویس بهداشتی به بهترین و رسمی ترین شکل انجام می شود.

مزایای استفاده از آب‌نمای شیشه‌ای در فضا

استفاده از آب‌نماهای شیشه‌ای در مکان های مختلف مزایای متعددی دارد. این مزایا به شرح زیر است:

ایجاد فضای پرنشاط: آب در محیط موجود حس سرزندگی ایجاد می کند. علاوه بر این، این ماده باعث ایجاد فضایی طبیعی در محیط شده و در نتیجه به زیباتر شدن مکان مورد نظر کمک می کند.

نصب آسان: نصب و راه اندازی آب‌نماهای شیشه‌ای بسیار آسان است. البته اگر از تکنسین های معتبر و متخصص کمک گرفتید، باید بدانید که این فرآیند به روش ایمن تری انجام خواهد شد. بسته به محل نصب و ویژگی های موجود در این مکان ها، این افراد با استفاده از تجهیزات حرفه ای نصب می کنند. بنابراین پس از نصب مشکلی وجود نخواهد داشت.

معایب استفاده از آب‌نمای شیشه‌ای در فضا

علاوه بر تمام مزایایی که آب‌نماهای شیشه‌ای دارد، استفاده از این محصولات دارای معایبی نیز می باشد. معایب آب‌نماهای شیشه‌ای عبارتند از:

  • امکان ایجاد بوی نامطبوع در اتاق: در صورت استفاده از این وسایل در داخل منزل، ممکن است به مرور زمان آب گندیده شود و در نتیجه بوی بدی ایجاد شود.
  • امکان تبخیر آب: در صورت استفاده از این محصول در مکان هایی با دمای بالا، احتمال تبخیر آب داخل آن زیاد خواهد بود. در این مواقع رطوبت محیط افزایش یافته و لکه های سفید روی شیشه ظاهر می شود.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− سه = 2