سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
بلور، چینی و لوستر ایرانی ارزآورند

بلور، چینی و لوستر ایرانی ارزآورند

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر گفت: به دلیل تفاوت قیمت ریال و دلار، درصورتی که تامین مواد اولیه برای این صنعت به آسانی انجام شود، محصولات ایرانی توان ارزآوری مناسبی برای کشور خواهند داشت.

احمد رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت بازار لوستر، بلور و چینی، اظهار کرد: بازار با کمبود کالا مواجه نیست و تنها به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید و واردات، قیمت محصولات افزایش و قدرت خرید مردم کاهش یافته است و این در حالی است که فعالان سطح شهر بر آن هستند تا با ارائه تخفیف و افزایش تنوع محصول، بازار جذابی را برای متقاضیان فراهم کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر بیان کرد: بازار از نوسان قیمت ارز تبعیت می‌کند و این موضوع در یک سال گذشته افزایش قیمت قابل توجهی را به دنبال داشته است که این رشد قیمت ارز بر مواد اولیه تأثیرگذار بوده و عاملی شده تا مواد اولیه به سختی تأمین شود. تولیدکنندگان بیش از ۷۰ درصد تولیدات و مواد اولیه خود را تا به امروز به بازار عرضه کرده‌اند که اگر مشکلات خرید و ترخیص کالا رفع شود تولیدکنندگان می‌توانند با تکیه بر توان و نیروی انسانی خود تولیدات قابل توجهی را به بازار عرضه کنند.

وی در رابطه با افزایش قیمت محصولات تاکید کرد: به دلیل آنکه آنچنان تقاضایی برای لوستر وجود ندارد، قیمت این محصول نسبت به یکسال گذشته افزایش چشمگیری به خود نگرفته و تنها محصولات چینی، بلور و کریستال رشد قیمتی به ثبت رسانده‌اند.

رحمانی با تاکید بر این‌که تقاضا در بازار بسیار کم است، اظهار کرد: فروشندگان تنها برای پاسخگویی به نیاز مشتری به خرید و تأمین محصول می‌پردازند، اما رشد قیمت‌ها عاملی شده تا حجم خرید عرضه‌کنندگان سطح شهر به شدت کاهش یابد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر یادآور شد: بررسی‌ها نشان از آن دارد که رشد قیمت محصولات با رشد درآمدی متقاضیان یکسان نیست و عملاً مشتریان از رشد قیمت‌ها عقب مانده‌اند.

وی کیفیت محصولات ایرانی را بسیار خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: محصولات ایرانی به کشورهای همجوار و آسیای میانه صادر می‌شوند و تجار کشورهای عرب به دلیل تفاوت قابل توجه ریال و دلار خواهان خرید محصولات ایرانی هستند که اگر مواد اولیه به راحتی و در اسرع وقت تأمین شوند می‌توان حجم قابل توجهی از این محصولات را به دیگر کشورها صادر کرد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − دو =