سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

شیشه های نوین؛ قسمت اول: معرفی شیشه هوشمند یا شیشه اسمارت (1)

شیشه هوشمند چیست؟

شیشه هوشمند یا شیشه اسمارت به شیشه ای می گویند که با جریان برق شفاف یا مات میشود در تولید شیشه هوشمند از یک لایه طلق هوشمند که از جنس pvb می باشد استفاده شده است. طلق هوشمند خود از دو لایه بسیار نازک تشکیل شده است. در بین این دو لایه موادی موجود است که کار شفاف و مات شدن شیشه را تحت تاثیر جریان برق انجام می دهد نام این ماده یون الکترو کروم می باشد که اصطلاحاً به صورت علمی به این طلق هوشمند فویل یا pdlc می‌گویند. طلق های هوشمند بیشتر در کشور چین تولید می شوند و به صورت کاملاً وارداتی می‌باشد و بعد از واردات در ایران مونتاژ می شود. برای تولید شیشه هوشمند ازترکیب شیشه سکوریت و طلق هوشمند استفاده میشود.

شیشه های هوشمند را میتوان به صورت برچسبی هم اجرا نمود در این روش فیلم هوشمند به صورت پشت چسبدار روی شیشه چسبیده می شود و سیم های ورودی سیستم ازبالای شیشه به سمت مدار هوشمند هدایت می شود. ترانس و اینورتر سیستم را میتوان در سقف کاذب یا تابلو برق اصلی ساختمان نصب نمود و با مدار کردن سیستم با ریموت کنترل یا کلید برق میتوان اقدام به کنترل شیشه کرد.
شیشه های هوشمند را میتوان به عنوان درب بازشو نیز اجرا نمود در این روش شیشه های بازشو به صورت لولایی اجرا میگردند سپس بعد از اجرای درب و پروفیل های اختصاصی دور درب و نصب لولا و قفل و دستگیره فیلم هوشمند به صورت برچسبی روی شیشه شفاف اجرا شده چسبانده می شود. جهت اجرای شیشه هوشمند به صورت ریلی هم باید از مکانیسم های خاصی استفاده کرد که قابل اجرا می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات کافی است به سایت شرکت ایمن جام پیروزان به نشانی www.piroozanshop.com مراجعه نمایید. 

شیشه هوشمند یا اسمارت (با لیست قیمت و نمونه کارها) - تتراگلس

روش تولید شیشه هوشمند یا شیشه اسمارت

برای تولید شیشه هوشمند یا شیشه اسمارت از دو نوع روش مختلف می توان استفاده کرد در نوع اول طلق هوشمند را بین دو لایه شیشه ۵ میل سکوریت شده قرار می‌دهند و لمینت می‌کنند که در کل این سیستم سکوریت لمینت میباشد برای لمینت کردن شیشه ها در این روش از فیلم EVA  استفاده می شود. این روش جزء روش های اصولی و گران قیمت می باشد ولی از لحاظ کیفیتی بسیار خوب و مطلوب می‌باشد .

در روش دیگر از طلق هوشمند یا طلق اسمارت به صورت برچسبی استفاده می شود .در این روش از یک لایه شیشه ۱۰ میل سکوریت و سوپر کلیر استفاده می‌شود که طلق هوشمند به صورت استیکری روی شیشه چسبانده می شود از نظر برق و سیم کشی هر دو این روش ها شبیه هم هستند ولی بیشتر از روش برچسبی برای ادارات و شرکت ها که پارتیشن شیشه ای از قبل نصب شده باشد استفاده می کنند هر دو روش قابل انجام و اصولی می باشد سرعت اجرا در روش دوم بیشتر است .

از شیشه هوشمند جهت پوشش و جدا کردن دو فضا در محیط های اداری و مسکونی و … استفاده می شود.

روش تولید شیشه هوشمند

موارد مصرف شیشه های هوشمند

شیشه های هوشمند را می توان در سالن های کنفرانس و مراکز حساس و شیک و لاکچری مانند ویلاها هم استفاده کرد .از شیشه هوشمند در پنجره هم می توان استفاده کرد. اما باید نکاتی را مد نظر قرارداد فیلم های هوشمند در مقابل حرارت ضعیف هستند و نباید حرارتی بالاتر از ۷۰ درجه سانتی گراد را تحمل کنند در اجرای شیشه هوشمند در پنجره ها حتما باید دقت کنید که نور آفتاب به طور مستقیم به شیشه نتابد و دمای شیشه شما از ۵۰ درجه بالاترنرود یا اینکه در ضلع شمالی ساختمان از شیشه هوشمند استفاده کنید و یا اگر در اضلاع  دیگر از شیشه هوشمند استفاده کردید حتما پنجره های شما در سایه باشد و در معرض نور مستقیم خورشید نباشد.

شیشه هوشمند را همچنین می توان در پنجره های دوجداره هم تولید و مونتاژ و نصب کرد در این روش شما باید شیشه هوشمند را به صورت دولایه لمینت شده تولید کنید و سپس با لایه سوم دوجداره نمایید که ضخامت شیشه هوشمند شما ۲۲ میل خواهد بود که به راحتی می توانید داخل فریم خود نصب و اجرا نمایید .اما در کل سعی کنید از شیشه هوشمند در محیط های مرطوب استفاده نکنید .شیشه های هوشمند همانند تلویزیون شما نیاز به مراقبت دارند و باید سعی کنید مانند یک وسیله برقی حساس از آن مراقبت نمایید .در هنگام نظافت از گرفتن آب روی شیشه هوشمند پرهیز نمایید و حتماً با یک دستمال نمدار اقدام به تمیز کردن شیشه هوشمند نمایید .با این کار طول عمر شیشه هوشمند شما بالا خواهد رفت.

طلق هوشمند

شیشه های هوشمند یا اسمارت گلس با توانایی ریموت از راه دور

  • قابلیت استفاده در اتاق های کنفرانس،پارتیشن های اداری اتاق جلسات،اتاق مستربدروم
  • با قابلیت پخش فیلم روی شیشه به عنوان صفحه نمایشگر با ویدیو پروجکشن
  • استفاده از شیشه هوشمند به عنوان تخته وایت برد در محیط های اداری
  • قابل اجرا تاعرض ۱۸۰ سانتی متر و طول نامحدود
  • قابل اجرا در رنگ های متنوع سفید،دودی،برنز،آبی
  • قابل اجرا و کنترل با کلید و ریموت
  • قابلیت پخش تصویر بر روی خود توسط ویدیو پروژکتور

نصب شیشه هوشمند

جهت نصب شیشه هوشمند شما به فریم یا چهارچوب مانند الباقی سیتم های شیشه ای نیاز دارید.بعد از آن ما نیاز به سیم کشی برق داریم که شامل دو رشته سیم برق میباشد.شیشه هوشمند با برق شهری کار نمیکند و نیاز به یک اینورتر یا ترانس دارد.که برق ۲۲۰ ولت را به برق آداپتوری تبدیل می کند.که محدوده ولتاز آن بین ۴۸ تا ۶۰ ولت می باشد.امپراژ مصرفی سیستم هم ۲ امپر است.بعد از سیم کشی سیستم هوسمند و جیگیری شیشه در چهارچوب برق به شیشه متصل میگردد و در مسیر این مدار یک ریموت و رسیور قرار میگیرد که شما میتوانید توسط ان اقدام به روشن و خاموش کردن سیستم نمایید.

ساختمان هایی را تصور کنید که پنجره های آن مجهز به شیشه هایی است که با توجه به شدت تابش نور خورشید تیره و روشن میشوند.فناوری شیشه هوشمند می تواند در روزهای گرم تابستان که نور آفتاب به داخل ساختمان وارد میشود و نیاز به استفاده از دستگاه های خنک کننده و تهویه کننده هوا را افزایش میدهد به صورت هوشمند تاریک شود و از انعکاس نور جلوگیری کند و در عوض در فصول سرد سال دوباره به حالت اول بازگردد و شفاف شود.

این فناوری،تاثیر خیر کننده ای بر مدیریت مصرف انرژی،در جهت کاهش مصرف سوخت های فسیلی در ساختمان دارد. پنجره ها نقش اصلی را در کنترل نور ورودی به داخل ساختمان و میزان انرژی مورد نیاز ایفا می کنند.ضرورت کنترل انرژی هنگامی مشهودتر میشود که سطح وسیعی از ساختمان با شیشه پوشیده شود که اغلب در این شرایط،امکان حفظ گرمای محیطی مناسب و ذخیره سازی معقول انرژی به طور همزمان با مشکلاتی همراه میشود.

با پیشرفت تکنولوژی در عصرحاضر،تلاش محققان بر تولید شیشه هایی با خاصیت پخش نور بسیارکم،جهت استفاده در ساختمانهایی با کاربری تجاری متمرکز شده است،بطوریکه میتوان با فراهم سازی امکان ورود انرژی خورشید به داخل ساختمان و ممانعت از فرار گرمای داخل ساختمان ،مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

چنین شیشه هایی قابلیت ممتازی در ورود نور به داخل بنا داشته و محافظ خوبی در برابر شرایط جویی به شمار میروند.تکنولوژی ساخت شیشه به مرحله ای از کمال رسیده که طراحی و تولید انواع شیشه را با لحاظ کردن توامان خواص پخشی، انعکاسی، جذبی و شفافیت جهت دستیابی به شرایط ایده ال و پاسخگویی به خواسته های مختلفی همچون کنترل نور روز و درجه حرارت مناسب،امکان پذیر کرده است.شیشه های هوشمند علاوه بر تامین روشنایی روز دارای کیفیات دیگری همچون کنترل خورشیدی،آسایش و راحتی از لحاظ دما(محافظ از گرمای تابستان و سرمای زمستان)با مشخصه هایی همچون قابلیت بازیافت،دوام پذیری،عدم نیاز به پاکیزه نمایی،محافظت
از رنگ پریدگی تدریجی اشیای داخل منازل در مقابل نور خورشیدو…هستند.

منبع: tetraform

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = هفت