سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
معرفی نمای شیشه ای ساختمان و انواع آن

معرفی نمای شیشه ای ساختمان و انواع آن

با پیشرفت و بزرگتر شدن زندگی شهری طراحان و معماران باید به دنبال راه هایی باشند تا ساختمان ها پاسخگوی افزایش جمعیت در شهر ها باشد. بدلیل محدودیت هایی که در فضا وجود دارد ساختمان ها می توانند ارتفاع بیشتری داشته باشند نه عرض بیشتر. در این بین ساختمان ها باید زیبایی خود را هم داشته باشند تا افراد را به خود جلب کنند، این مورد در ساختمان های تجاری بیشتر هم به چشم می خورد. نمای شیشه ای ساختمان چیزی است که  در اینجا به کمک معماران و طراحان ساختمان می آید.

نمای شیشه ای

 

کرتین وال و ویندو وال دو نوع از نمای شیشه ای ساختمان هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این تکنیک ها برای ساختمان در کنار زیبایی خاصی که به طراحی آن می دهد به جذب بیشترین میزان نور به داخل ساختمان هم کمک می کند. در این مطلب می خواهیم نمای شیشه ای کرتین وال و ویندو وال، مزیت ها و ضعف های هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم.

نمای شیشه ای کرتین وال چیست؟

نمای شیشه ای کرتین وال یک سیستم دیوار شیشه ای است که با استفاده از مهار به اسلب (دال بتنی) وصل می شود. این نمای شیشه ای ساختمان نیازی به پشتیبانی ثانویه ندارند و به نمای بیرونی ساختمان حالتی تمام شیشه از بالا به پایین را می دهند. از نمایش شیشه ای کورتین وال بیشتر در مراکز تجاری استفاده می شود. پروسه ی نصب کورتین وال از بیرون ساختمان انجام می شود که پروسه ی پیچیده ای است و نسبت به سایر نماهای شیشه ای کمی گرانتر است.

نمای لامل توسط لقمه هایی آلومینیومی مخصوص متحرک نگه داشته می شود و ...

نمای شیشه ای ویندو وال چیست؟

یک ویندو وال با قراردادن شیشه بین دال بتنی ها ایجاد می شود و از دال بتنی بعنوان پشتیبان استفاده می کند. در نمای شیشه ای ویندو وال یک شکاف بین شیشه ها وجود دارد با پوشش دال برای مخفی کردن بتن. بدلیل اینکه تغییرات معماری را می توان راحت تر در این نمای شیشه ای ساختمان ایجاد کرد بیشتر در ساختمان های مسکونی استفاده می شود؛ دلیل آن هم این است که به هنگام ایجاد درب یا بالکن و پنجره آزادی بیشتری وجود دارد. این نمای شیشه ای از داخل ساختمان نصب می شوند که ایمنی بیشتری دارند و هزینه ی کمتری هم دارند.

مزایای نمای شیشه یا کورتین وال

اگر این پروژه به درستی نصب شود یکپارچگی ساختاری بسیار خوبی دارند. دلیل این یکپارچگی ساختاری عالی هم این است که از جرز ها و اتصالات کمتری در آن استفاده می شود. بدلیل اینکه این نمای شیشه ای ساختمان به عنوان یک یونیت واحد عمل می کند بشدت در برابر گرما، رطوبت، باد و زمین لرزه ها مقاوم است. هزینه های نگهداری نمای شیشه ای کورتین وال پایین است اما اگر به درستی نصب نشوند ممکن است هزینه های زیادی را متحمل شوید.

اشکال کرتین وال

هزینه ی نصب کرتین وال نسبت به ویندو وال زیاد است و در برخی موارد دو یه سه برابر است. در حمل و انتقال پنل ها به محل پروژه هم باید احتیاط کرد. بدلیل اینکه در کرتین وال طبقات به کلی از یکدگیر جدا نیستند در برخی موارد سر و صدای طبقات به طبقات دیگر راحت تر انتقال پیدا می کنند.

مزایای ویندو وال

امکان ایجاد تغییرات و نصب آن ها راحت تر است. هزینه ی نصب نمای شیشه ای ویندو وال کمتر است. در نصب آنها هر دیوار خارجی با دال بتنی جدا می شود و به همین دلیل مهندسی نصب پایین تری نیاز دارد. همچنین بدلیل اینکه بین هر واحد جدایی وجود دارد فضایی بسته ایجاد می شود که امکان انتقال سر و صدا  و هدر رفت گرما را کاهش می دهد. اگر یکی از واحد ها صدمه ببینید به راحتی می توان آن را تعویض کرد و تاثیری هم روی واحد های شیشه ی کناری ندارد.

 

اشکال نمای شیشه ای ویندو وال

زیبایی این نما چندان ادامه دار نیست و شکافی که بین طبقات وجود دارد بعد ها چندان جالب نیست. البته پوشش های بتنی این مشکل را حل کرده است. ملاحظات قبل از نصب هم باید انجام شود تا به خوبی در برابر گرما، رطوبت و باد مقاومت داشته باشد.

مقایسه در قیمت ها

برای میزان سطح یکسان، هزینه ی نصب کرتین وال تقریبا دو برابر ویندو وال است. نصب ویندو وال ها آسانتر است. ملاحظات ایمنی کمتری هم برای نصب این مدل ها نیاز است که در کل هزینه های نصب را کمتر می کند و در زمان انجام پروژه هم صرفه جویی می شود. بیشتر پروسه ی سر هم کردن اجزای ویندو وال می تواند در قسمتی غیر از مکان پروژه انجام شود.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = یک