سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
«میدون شوش» به صرف چینی و بلور

«میدون شوش» به صرف چینی و بلور

احمد فتحی گفت: مردم برای خرید بلور و چینی به پایتخت آن یعنی بازار «شوش» تهران مراجعه کنند. چراکه در این بازار مشتری علاوه بر داشتن حق انتخاب، می‌تواند نیاز خود را باقیمت مناسب خریداری کند.

این روزها باوجود تولید باکیفیت بلور و چینی در ایران، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند نیاز خود را از باخرید محصولات خارجی جبران کنند. اما فعالان این حوزه بر این باورند که درجه کیفی تولیدات ایرانی مطلوب است. اگر چنین نبود گاهی تولیدکنندگان متخلف برروی تولیدات ایرانی نام آلمان و یا ترک حک نمی‌کردند.

نایب رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر به خریداران پیشنهاد کرد که نیاز خود را از بازار شوش تهران تهیه کنند. چراکه در این بازار بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی فعالیت دارند؛ بدین جهت در این بازار هر خریداری می‌تواند بنا به بودجه نیازش را خریداری کند.

به گفته احمد فتحی؛ بازار شوش تهران در هیچ کدام از شهرهای ایران تکرار نشده است. اما لازم است که خریداران برای خرید نیازشان در این بازار بیشتر دقت کنند و بعد از خرید از فروشنده بخواهند که برای آنها فاکتور شناسنامه‌دار – یعنی فاکتوری که نرخ و ویزگی کالا در آن درج شده است- صادر کند.

این فعال اقتصادی با اشاره به لزوم خرید از واحدهای صنفی زیر مجموعه اتحادیه، اظهار کرد: مردم نیاز خود را از واحدهایی که برچسب اتحادیه را دارد تهیه کنند. این لوگو نشان‌دهنده شناسنامه اتحادیه است و بازرسان ما می‌توانند برقیمت و رفتار اجتماعی فروشندگان نظارت کنند.

وی به مردم توصیه کرد که در خرید عجله نکنند و برای تامین نیاز خود نرخ را از چند واحد صنفی جویا شوند تا به اصطلاح قیمت‌ در دست‌شان بیاید.

این مسئول صنفی در پاسخ به این پرسش که کیفیت ظروف چینی تولید شده در ایران چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: درجه کیفی تولیدات داخلی قابل قیاس با مشابه خارجی است. اما از آنجایی‌که اعتماد به کالای ایرانی وجود ندارد برخی از تولیدکنندگان متخلف بر تولیدات خود نام برندهای خارجی را درج می‌کنند. متاسفانه مشتریان توان تشخیص اصل و غیراصل بودن کالا را ندارند.

به گفته فتحی؛ سرویس‌های فیک در بازار بیش از ۵ میلیون تومان خریدو فروش می‌شوند.

فتحی در پایان خاطر نشان کرد: من به‌عنوان یک فعال اقتصادی به مردم پیشنهاد می‌دهم که نیاز خود را در اواسط سال یعنی از ماه ۶ به بعد خریداری کنند؛ چراکه در این مقطع مردم می‌تواند با آسودگی بیشتری خرید کنند.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو + = 8