سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
یراق آلات پارتیشن بندی

یراق آلات پارتیشن بندی

یراق آلات پارتیشن بندی به معنای جداسازی قسمت های مختلف یک مکان از یکدیگر و به عبارتی قسمت بندی است. در گذشته پارتیشن ها را با به کارگیری وسایلی نظیر چوب و به صورت مجموعه ای بلند که تا سقف امتداد می­یافت، می­ساختند. طبقات این مجموعه به عنوان فضایی مناسب به منظور قرار دادن اشیای تزئینی مورد استفاده قرار می­گرفت. چنین پارتیشن هایی در اکثر مواقع بین فضای پذیرایی و نشیمن قرار گرفته و آن ها را به دو مکان متمایز تقسیم می­کردند. به منظور ایجاد پارتیشن در فضای مورد نظر، یراق آلات پارتیشن بندی گوناگونی نیاز می­باشد.

پارتیشن بندی

امروزه اکثر پارتیشن ها را با استفاده از شیشه ساخته و بدین ترتیب علاوه بر تقسیم بندی محیط، زیبایی چشم نوازی نیز به آن می­بخشند. پارتیشن بندی به منظور جداسازی فضای مورودی از دیگر فضاها، جداسازی فضای هال و پذیرایی، مخفی کردن بخش های قناس فضا و نیز تبدیل یک اتاق بزرگ به دو اتاق تو در تو انجام می­شود.

استفاده از پارتیشن بندی در فضای منزل، علاوه بر جداسازی قسمت های گوناگون از یکدیگر، جنبه دکوراتیو نیز دارد. این نوع وسایل در دو نوع ثابت و متحرک در بازار موجود می­باشند. نوع ثابت این پارتیشن ها همانند یک دیوار بر روی زمین قرار می­گیرد و نوع متحرک آن قابلیت جابه جایی در زمان تغییر دکوراسیون را خواهد داشت.

پارتیشن ها به گونه ی طراحی شده اند که از دو طرف دید داشته و به دلیل وجود طبقات و فرم تو خالی، زمینه عبور نور از خود را فراهم می­کنند.

شیشه سکوریت، از یراق آلات پارتیشن بندی

یراق آلات پارتیشن بندی

یراق آلات پارتیشن بندی مورد استفاده در پارتیشن های شیشه ای نقش بسیار چشمگیری در زیباسازی محیط مورد نظر دارند. یراق آلات پارتیشن بندی انواع متعدد و متنوعی دارند که هرکدام وظیفه خاصی را عهده دار هستند. در ادامه به معرفی نمونه هایی از یراق آلات پارتیشن بندی می­پردازیم.

  • نمونه هایی از یراق آلات پارتیشن بندی
  • شیشه سکوریت

شیشه سکوریت از اساسی ترین یراق آلات پارتیشن بندی در پارتیشن های شیشه ای می­باشد. شیشه ها موارد مناسبی به منظور یجاد طرح های خلاقانه و زیبا هستند. این دسته از یراق آلات پارتیشن بندی جزء مهم ترین موارد کمک کننده به زیبایی پارتیشن ها می­باشند. در ساخت پارتیشن های شیشه ای همچنین می­توان از شیشه های شفاف، شیشه های کریستالی، شیشه ساتینا، شیشه های لاکوبل و شیشه لمینت استفاده کرد.

  • قفل

یکی از مهم ترین یراق آلات پارتیشن بندی، قفل پارتیشن می­باشد. این وسیله به منظور حفظ امنیت بر روی درب های شیشه ای پارتیشن نصب می­شود. استفاده از آلیاژهای استاندارد و مواد اولیه با کیفیت در ساخت این قفل ها بسیار حائز اهمیت می­باشد. این دسته از قفل ها در انواع متعددی نظیر قفل فرودگاهی، قفل کمری، قفل قلبی، قفل مرونی، قفل کلنگی و …، در بازار موجود می­باشد.

  • دستگیره

از جمله پر کاربرد ترین و با اهمیت ترین یراق آلات پارتیشن بندی، دستگیره های پارتیشن می­باشند. این دستگیره ها غالبا از جنس استیل بوده و در طرح ها و رنگ های گوناگونی به بازار عرضه می­گردند. دستگیره ها دسته ای از یراق آلات پارتیشن بندی هستند که نقش بسیار موثری در زیبایی این وسایل دارند. این یراق آلات در دو نوع خارجی و ایرانی موجود بوده و ضخامت استاندارد به منظور جلوگیری از شکستگی را دارا هستند. دستگیره های پارتیشن در انواع مختلفی نظیر دستگیره مشعلی، دستگیره مکعبی و نیز دستگیره مارپیچی طراحی می­شوند.

  • لولا

لولاها یکی دیگر از مهم ترین این محصولات می­ باشند. لولا اتصالی است مفصل مانند که موجب باز و بسته شدن درب های شیشه ای می­گردد. لولا ها نقش مهمی در پارتیشن های شیشه ای داشته و زمینه حرکت و اتصال شیشه های پارتیشن را فراهم می­سازند. ماده اولیه مورد استفاده در ساخت این دسته از محصولات، آهن و یا استیل می­باشد. از آن جا که یکی از پر اهمیت ترین وظایف لولاها، تحمل وزن شیشه سکوریت می­باشد، بنابراین استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در ساخت آن ها بسیار مهم است.

  • استوپ

این دسته از محصولات موجب بهبود عملکرد پارتیشن ها در هنگام باز  بسته شدن، می­گردند. استوپ ها یراق آلاتی کاربردی بوده و در دو نوع روکار و توکار موجود هستند. گونه توکار این استوپ ها در زمین مسقر شده و موجب ایجاد مقاومتی بی نظیر خواهد شد. اما استوپ های روکار روی زمین نصب می­گردند.

  • ریل کشویی

یکی دیگر از کاربردی ترین این محصولات، ریل های کشویی مورد استفاده در پارتیشن های کشویی می­باشند. ریل های کشویی در روی شیشه ثابت و یا بر روی پروفیل نصب می­شوند. عدم استفاده از ریل های مرغوب و با کیفیت موجب عدم کارایی پارتیشن شده و مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

  • بست

بست یکی از این محصولات بوده و در پارتیشن های شیشه ای وظیفه اتصال شیشه به شیشه و نیز اتصال شیشه به دیوار را بر عهده دارد. بست ها انواع گوناگونی از نظر مواد اولیه مورد استفاده در ساخت دارند که از جمله آن ها می­توان به بست های استیل، بست سرب خشک به همراه آبکاری، بست آهنی آبکاری شده و نیز بست آلومینیومی با رویه آنادایز اشاره کرد.

منبع: مجله خوگرپلاس

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = نُه