آلاچیق شیشه ای تاشو کاربرد گسترده ای در پشت بام، مجتمع های مسکونی، رستوران های سنتی و مکان هایی که دارای حیاط می باشند، دارد. آلاچیق در انواع مختلف و فرم های گوناگون مانند گرد، مستطیلی و تاشو تولید و نصب می شود. در واقع برای اجرای آلاچیق ها محدودیتی در شکل آن وجود ندارد. امروزه با استفاده از بالکن شیشه ای در ساختمان ها می توان فضای دلچسبی با دید و منظر مناسب ایجاد کرد. با بهره گیری از شیشه بالکن می توان یک محیط امن و خصوصی را با استفاده از آلاچیق ایجاد کرد.

پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه ما باشید تا با محصول الاچیق شیشه ای تاشو و انواع آلاچیق ها با شما صحبت کنیم.

برای ایجاد آلاچیق در مدل های مختلف می توان از انواع سیستم شیشه استفاده کرد. به عنوان مثال شیشه تاشو که به آن شیشه آکاردئونی نیز گفته می شود در ساخت آلاچیق مدرن بسیار کاربرد دارد. با استفاده از شیشه تاشو در بالکن شیشه ای و آلاچیق امکان استفاده بهتر از فضای مورد نظر بیشتر می شود. یکی از مزیت های شیشه آلاچیق عایق بودن آن می باشد. در گذشته بیشتر از آلاچیق سنتی استفاده می شد. به عنوان مثال آلاچیق های چوبی نسبت به آلاچیق هایی از جنس شیشه عایق کمتری در برابر صدا و هوا ایجاد می کنند.

آلاچیق شیشه ای

الاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای چیست؟

آلاچیق های سنتی با مواد و مصالح سنتی از گذشته تا به امروز در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارند. از آلاچیق معمولا در پارک ها و رستوران های سنتی و همچنین در محوطه مجتمع های مسکونی و اداری استفاده می شود. اما در معماری مدرن امروزی دیگر استفاده از مواد و مصالح سنتی که موجب هدر رفت انرژی می شوند، کاربرد ندارد. مثلا در گذشته از شیشه های معمولی که هیچ گونه مقاومت و ایمنی نداشتند در ساختمان استفاده می شد.

استفاده از آلاچیق های سنتی ممکن است هنوز هم مرسوم باشد ولی رفته رفته از مواد و مصالح مقاوم در ساخت شیشه آلاچیق استفاده می شود. به طور معمول برای شیشه بالکن، شیشه جان پناه و شیشه آلاچیق از شیشه های مقاوم مانند شیشه سکوریت استفاده می شود. این شیشه ها سبب ایجاد عایق در برابر صوت و حرارت و همچنین موجب جلوگیری از ورود اشعه های مضر به داخل فضای آلاچیق می شوند.

انواع آلاچیق شیشه ای

آلاچیق های ساخته شده با استفاده از شیشه بالکن در انواع و اندازه های مختلف تولید می شوند. در واقع شکل آلاچیق بستگی به سلیقه و نظر مشتری دارد. در اجرای آلاچیق های شیشه ای از شیشه ایمن و مقاوم استفاده می شود. درب شیشه ای آلاچیق نیز معمولا از نوع تاشو برای راحتی بیشتر انتخاب می شود. اجرای آلاچیق می تواند به شکل های مختلف دایره، مربع و مستطیل و سایر اشکال هندسی انجام شود. آلاچیق با سقف شیشه ای نیز یکی دریگر از انواع آلاچیق است که در بعضی مواقع با توجه به درخواست مشتری انجام می شود.

آلاچیق شیشه ای گرد

همان گونه که در بالا اشاره شد شیشه به کار رفته در آلاچیق و شیشه  بالکن را می توان از اشکال مختلف هندسی انتخاب کرد. یکی از انواع شیشه بکار رفته در آلاچیق که بسیار نیز پر طرفدار می باشد، شیشه گرد می باشد. آلاچیق های شیشه ایی گرد به علت شکل منحنی و دایره مانند می تواند با معماری فضای مورد نظر هماهنگ شود. استفاده از شیشه بالکن به صورت گرد می تواند بر زیبایی آلاچیق بیافزاید و محیطی زیبا و دلنشین برای استراحت ایجاد کند.

شیشه گرد به کار رفته در آلاچیق نیز مانند شیشه بالکن و سایر شیشه های به کار رفته در آلاچیق عایق صوتی و حرارتی می باشد. با استفاده از شیشه عایق در آلاچیق شیشه ای می توان از ورود صدا، گرد و خاک و گرما و سرما در فصل های مختلف به داخل آلاچیق جلوگیری کرد. در واقع در ساخت آلاچیق های شیشه ای می توان از انواع شیشه با شکل های مختلف استفاده کرد. آلاچیق دور شیشه ای علاوه بر کاربردی بودن زیبایی بیشتری برای حیاط و محیط های باز به وجود می آورد.

استفاده از شیشه بالکن در آلاچیق دور شیشه ای موجب ایجاد یک محیط مدرن و امن برای ساکنین و استفاده کننده ها می شود. امروزه کاربرد شیشه در آلاچیق به ویژه در رستوران ها و کافه های سنتی بسیار بیشتر شده است.

در واقع در ساخت آلاچیق های شیشه ای می توان از انواع شیشه با شکل های مختلف استفاده کرد. آلاچیق دور شیشه ای علاوه بر کاربردی بودن زیبایی بیشتری برای حیاط و محیط های باز به وجود می آورد.

آلاچیق شیشه ایی پشت بام

یکی از کاربرد های شیشه بالکن در آلاچیق های شیشه ای پشت بام می باشد. استفاده از آلاچیق در پشت بام امروزه بسیار رایج شده است. بهره گیری از شیشه بالکن در آلاچیق بر روی پشت بام علاوه بر زیبایی و استفاده از دید و منظر بهتر، موجب کاربرد آن در فصل های مختلف سال می شود. به این ترتیب می توان از پشت بام در تمامی فصول به بهترین نحو استفاده کرد. شاید این سوال هم ذهن شما را مشغول کرده باشد که استفاده از آلاچیق در پشت بام مرسوم است؟ پاسخ این سوال مثبت است.

آلاچیق شیشه ای در ساختمان های امروزی

در ساختمان های مدرن و معماری امروزی به علت فضای سبز کم و کمبود فضا برای حیاط و محوطه، از معماری سبز استفاده می شود. پشت بام سبز یا روف گاردن یکی از این ایده ها می باشد. با ایجاد یک محیط سر سبز در پشت بام می توان فضای سبز را برای زندگی های مدرن امروزی فراهم کرد. با استفاده از آلاچیق شیشه ای در پشت بام می توان فضای پشت بام را به محیطی دلنشین برای افراد خانواده تبدیل کرد. با استفاده از شیشه بالکن در آلاچیق نیز می توان از ورود گرما و سرما و گرد و غبار به داخل آلاچیق جلوگیری کرد.

شیشه بالکن در آلاچیق

شیشه بالکن به کار رفته در آلاچیق از انواع شیشه های مقاوم، ایمن و عایق مانند شیشه سکوریت انتخاب می شود. استفاده از شیشه های ایمن در صنعت ساختمان سازی امری ضروری می باشد. امروزه از شیشه های مقاوم در بالکن شیشه ای، شیشه حمام، شیشه نما، شیشه دودبند، شیشه آلاچیق و سایر مکان های ساختمان استفاده می شود.

شیشه به کار رفته در بالکن و آلاچیق باید تمام ویژگی های یک شیشه ایمن و مقاوم را داشته باشد. بدیهی است که در صورت عدم مقاومت در هنگام بروز حوادث بسیار خطرناک می باشند.

آلاچیق شیشه ای

اتاقک شیشه ای پیش ساخته

استفاده از اتاقک شیشه ای پیش ساخته آلاچیق نیز امروزه رواج پیدا کرده است. برای نصب شیشه بالکن و آلاچیق به طور معمول ابتدا مکان مورد نظر انتخاب و بعد اندازه ها برای برش شیشه ثبت می شود. اما با استفاده از اتاقک شیشه ای پیش ساخته آلاچیق دیگر نیازی به اندازه گیری و برش شیشه بالکن نیست. با توجه به نیاز می توان آلاچیق پیش ساخته شیشه ای مورد نظر را انتخاب کرد.

یکی از مزایای آلاچیق شیشه ای پیش ساخته صرفه جویی در وقت و هزینه می باشد. همچنین می توان از انواع آلاچیق پیش ساخته در مدل ها و اشکال مختلف استفاده کرد. شیشه بالکن به کار رفته در آلاچیق های پیش ساخته از انواع شیشه مقاوم و ایمن انتخاب می شود. این آلاچیق ها نیز تمامی خصوصیات شیشه بالکن و آلاچیق را اعم از عایق صوتی و حرارتی را دارا هستند.

قیمت الاچیق شیشه ای

نوع شیشه بالکن، اندازه شیشه، مقدار فضای آلاچیق درقیمت الاچیق شیشه ای  موثر می باشد. همچنین یراق آلات به کار رفته در آلاچیق نیز در قیمت آلاچیق ها تاثیر گذار است. نوع درب شیشه بالکن و آلاچیق تاثیر زیادی در هزینه ساخت آلاچیق شیشه ایی دارد. استفاده از درب شیشه ای تاشو یا آکاردئونی و یا درب ریلی هر کدام ویژگی و قیمت های متفاوتی را دارند. قیمت خرید آلاچیقهای شیشه ای با توجه به نوع آن متفاوت است.