سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
کرتین وال

مراحل نصب و اجرای نمای کرتین وال

روش نصب سیستم پنجره های کرتین وال (CURTAINWALL INSTALLTION)

سیستم کرتین وال یکی از نماهای مدرن با ترکیب پروفیل های آلومینیومی بعنوان استراکچر و یک متریال پوشش دهنده مانند شیشه ، ورق و اسپندریل اجرا می شود . نمای کرتین وال در انواع گوناگونی تولید می شود که شامل : سیستم کرتین وال یونیتایز ، سیستم کرتین وال لامل که این سیستم کرتین وال لامل را در اکثر نقاط دنیا به نام استیک (Stick) می شناسند .

نصب کرتین وال

در نصب کرتین وال پس از مشخص شدن نقشه نما و محل قرارگیری ستون های عمودی, پس از علامت گذاری و شاقول و ترازبودن محل قرارگیری لامل, بست هایی بسیارقوی به نام براکت که در دو نوع آلومینیومی آهنی میباشد, به پودرها و دیواره ها در امتداد لامل روی هر پودر نصب میگردد.عملکرد براکت ها شبیه کلیپس بوده و دو طرف لامل را فرا میگیرد روی براکت ها محل پیچ قرار دارد که به صورت بیضی شکل یا لوبیایی بوده که با سوراخ کاری روی لامل پیچ و مهره میشود.

درلامل های عمودی به دلیل جلوگیری از انظباط و انبساط و لرزهای سازه های دو حرکت انجام میشود.

اولین کار نصب براکت با جای پیچ ها ی لوبیایی بوده که باعث حرکت حدودا” یک سانتی متری به جلو و عقب سازه میشود و دیگر اینکه ستون ها عمودی در هر پودر فاصله ای یک سانتیمتری با لامل پایین و بالای خود داشته که به صورت کشویی باهم حرکت کرده و میتوان گفت با این حرکت کشویی لامل های عمودی هرطبقه برای خود حکم واحد دارد و طبقات فشار و وزنی بروی هم ندارند فاصله یک سانتیمتری بین هر لامل عمودی از داخل پشت پودر و از نما پس از نصب شیشه مشخص نمی باشد.

پس از نصب لامل های عمودی نوبت به لامل های افقی بوده که لامل های افقی توسط بست هایی ثابت و یا کشویی که از قبل روی لامل های عمودی نصب گردیده, به ستون های عمودی نصب میگردد.

مهمترین عامل قیمت نصب مربوط به تراز بودن لامل های عمودی می باشد.

زیر ساخت نصب کرتین وال یونیتایز

در تمامی کرتین وال های بالا کلیه سازه در محل پروژه ها مونتاژ میگردد. (برش پروفیل ها و نصب شیشه روی لامل) ولی در یونیتایز قاب هایی با سایزهای مهندسی شده, ساخته شده و در کارخانه شیشه روی قاب ها نصب میگردد.(سایز شیشه ها به درخواست مهندسین طراح) و یونیت های حاضر آماده کامل به صورت پازل در پروژه روی هم نصب میگردد. ایراد در اجرای این کرتین وال عدم وجود سایز دقیق در نمای ساختمان بوده در صورتیکه پس از نصب پازل ها روی یکدیگر در نهایت به دلیل اختلاف دهانه ها در عرض و ارتفاع ها نصب با مشکل روبرو میگردد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − = 5