سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
همه چیز درباره شیشه کریستال آکواریوم

همه چیز درباره شیشه کریستال آکواریوم

آکواریوم های خانگی یکی از سرگرمی های مهم همه ما در هنگامی که در خانه هستیم و در حال استراحت محسوب می شود و می توان گفت که وجود آکواریوم های خانگی علاوه بر سرگرمی موجب زیباتر شدن فضای داخلی خانه می شود لذا در همه کشورهای دنیا اهمیت ویژه ای به وجود آکواریوم در دکوراسیون داخلی می دهند ، در این مقاله قصد داریم به طور خاص به ساخت آکواریوم با شیشه کریستال بپردازیم .

شیشه کریستال آکواریوم در ایران به دو بخش شیشه کریستال ایرانی و شیشه کریستال چینی تقسیم بندی می شود که تفاوت این دو در میزان شفافیت شیشه است به طوری که شیشه کریستال چینی دارای شفافیت بیشتری نسبت به شیشه کریستال ایرانی می باشد .

قیمت شیشه کریستال آکواریوم به ابعاد شیشه ، ضخامت شیشه کریستال و نوع شیشه کریستال بستگی دارد منظور از نوع شیشه کریستال کشور سازنده ی شیشه کریستال می باشد ( بلژیک ، چین ، ایران ) ، صنایع شیشه و آینه کولیوند به عنوان اولین نمایندگی شیشه کریستال آکواریوم در ایران تمامی قیمت ها را بر اساس قیمت عمده و جام تعیین گرده است .

معمولا برای تولید آکواریوم های خانگی از شیشه کریستال آکواریوم ۱۰ میل به بالا استفاده می شود که به طبع با توجه به فشار آب آکواریوم بکار بردن شیشه های با ضخامت بالا بدیهی به نظر می رسد ، به عنوان مثال برای یک ساخت یک آکواریوم با طول ۱۲۰ ساتی متر ، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۴۰ سانتی متر باید از شیشه کریستال آکواریوم ۱۲ میل استفاده کرد که شیشه در برابر فشار آب مقاوم باشد .

 

عرضه شیشه کریستال آکواریوم

فروش شیشه کریستال آکواریوم نسبت به شیشه های فلوت ساده طبق بررسی های انجام شده بسیار بیشتر و چشمگیرتر تاکنون بوده است چرا که شیشه کریستال آکواریوم از نظر شفافیت و وضوح به مراتب از شیشه فلوت ساده از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد .

 

انواع شیشه کریستال آکواریوم

  • شیشه کریستال ۶ میل
  • شیشه کریستال ۸ میل
  • شیشه کریستال ۱۰ میل
  • شیشه کریستال ۱۲ میل
  • شیشه کریستال ۱۵ میل
  • شیشه کریستال ۲۰ میل
  • شیشه کریستال حکاکی شده

 

چگونگی تشخیص شیشه کریستال آکواریوم و شیشه فلوت آکواریوم

بسیاری از مشتریان گرامی از کارشناسان صنایع شیشه کولیوند سوالی پیرامون چگونگی تشخیص این دو نوع شیشه می پرسند که در جواب باید گفت شیشه کریستال آکواریوم علاوه بر شفافیت بالاتر نسبت به شیشه فلوت از نظر ظاهری لبه های شیشه مایل به رنگ سفید و آبی فیروزه ای است در حالی که لبه های شیشه فلوت مایل به رنگ سبز می باشد .

 

نحوه ساخت آکواریوم با شیشه کریستال در صنایع شیشه و آینه کولیوند

برای ساخت آکواریوم با شیشه کریستال ابتدا باید با توجه به ابعاد آکواریوم ضخامت شیشه کریستال آکواریوم را تعیین کرد سپس شیشه ها را در ابعاد مورد نظر توسط دستگاه CNC  برش خواهیم زد علت برش شیشه ها با دستگاه اینست که اگر یک میل در برش شیشه ها اشتباه شود لبه های شیشه ها هنگام چسباندن بیرون زده و زشن به نظر می رسد در نهایت هم شیشه ها را با چسب مخصوص ساخت آکواریوم به هم می چسبانیم .

در هنگام چسب کاری شیشه کریستال آکواریوم باید دقت کافی داشته باشیم زیرا اگر شیشه ها جا به جا شوند در نهایت آکواریوم به صورت perfect به نظر نخواهد رسید پس از چسب کاری شیشه ها حدود ۲۴ ساعت باید صبر کرد که کاملا شیشه ها به هم چسبیده شده باشند در آخرین گام هم باید با پر کردن آب در آکواریوم ساخته شده تست فنی انجام شود .

 

شیشه کریستال آکواریوم خم

صنایع شیشه و آینه کولیوند با استعانت از خدای بزرگ و بلند مرتبه از سال ۱۳۸۴ اقدام به ساخت شیشه های خم با استفاده از مجهزترین کوره های مخصوص شیشه خم کرده است و تا کنون بیش از ۱۰۰ طرح مختلف آکواریوم با شیشه خم پیاده سازی کرده است البته توجه داشته باشید که ساخت آکواریوم با شیشه خم بسیار پیچیده تر از آکواریوم های معمولی با شیشه ساده است .

برای تولید آکواریوم های خم با شیشه کریستال آکواریوم ابتدا باید قالب فلزی آن ساخته شود سپس قالب را به همراه شیشه کریستال وارد کوره می کنیم تا اینکه شیشه کاملا به حالت قالب درآورده شود و به همین دلیل هم آکواریوم های با شیشه خم هزینه بیشتری دارد ، در طرح های جدید اجرا شده در صنایع شیشه و آینه کولیوند از شیشه کریستال آکواریوم برای تولید آکواریوم استوانه ای شکل استفاده می شود .

 

شیشه کریستال آکواریوم بلژیکی

شیشه های کریستال بلژیکی اولین نوع شیشه های کریستال تولید شده در دنیا محسوب می شود و البته از نظر شفافیت نیز نسبت به سایر شیشه های کریستال دارای شفافیت بیشتری می باشد .

 

شیشه کریستال آکواریوم ایرانی

خوشبختانه در پی تلاش های فراوان جوانان ایرانی شیشه کریستال ایرانی یا وین وایت در ضخامت های مختلفی تولید شده است که با قیمت بسیار مناسبی نسبت به شیشه های کریستال خارجی به فروش می رسد ، شیشه کریستال آکواریوم ایرانی شباهت از نظر شفافیت شباهت بسیار زیادی به شیشه کریستال خارجی دارد اما قیمت کریستال خارجی چند برابر کریستال ایرانی است .

 

شیشه کریستال آکواریوم طرح دار

با بهره گیری از دستگاه CNC و MASTER می توان شیشه های طرح دار آکواریوم را تولید کرد به طوری که ابتدا طرح مورد نظر و ابعاد دقیق را وارد دستگاه می کنیم سپس دستگاه به صورت اتوماتیک شیشه را برش خواهد داد .

 

شیشه کریستال آکواریوم رنگی

از شیشه های کریستال رنگی نیز می توان برای ساخت آکواریوم ها استفاده کرد ، این نوع شیشه ها با ضخامت های مختلفی وجود دارد که با توجه با ابعاد و طرح آکواریوم شیشه با ضخامت مناسب بکار برده خواهد شد .

 

شیشه کریستال آکواریوم اسید کاری شده

طرح خاصی از شیشه های آکواریوم کریستالی که روی شیشه الگوهای مختلفی اسید کاری می شود ، این نوع شیشه ها با نام شیشه آنتیک و شیشه پتینه کاری شده نیز شناخته شده است .

 

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + چهار =