سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور
 سایت 118 گلس،​تخصصي ترين سايت صنعت شيشه کشور

دکوراسیون لوکس سرویس بهداشتی

انواع درب شیشه‌ای سرویس بهداشتی

درب‌های شیشه‌ای سرویس بهداشتی هم زیبایی و جلوه‌ی بصری خوبی دارند و هم عایق خوبی در برابر رطوبت، صدا و بو هستند. بدین ترتیب برای چنین فضاهایی بسیار مناسب می‌باشند. درب سرویس بهداشتی شیشه‌ای می‌تواند به دو صورت فریم لس و فریم ار طراحی شود. در صورت انتخاب مدل فریم‌دار نیازی به نصب سکو و یا لبه‌ی سنگی نمی‌باشد، چرا که فریم به خوبی باعث آب‌بندی می‌شود. ولی در صورت انتخاب نوع فریم لس باید از یک لبه‌ی سنگی و یا سرامیکی جهت آب‌بندی استفاده شود و درب روی این لبه قرار بگیرد.

شما می توانید برای تفکیک فضای داخل سرویس بهداشتی از انواع مدل درب شیشه‌ای سرویس بهداشتی استفاده کنید. درب‌های شیشه‌ای سرویس بهداشتی به دوصورت درب کشویی سرویس بهداشتی و درب لولایی سرویس بهداشتی موجود می‌باشد. درب شیشه‌ای کشویی سرویس بهداشتی معمولا طرفداران بیشتری دارد زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کند و مناسب مکان‌های کوچک می‌باشد. توصیه‌ی ما به شما عزیزان این است که برای اطلاع از قیمت‌ها با شرکت به صفحه شیشه حمام رجوع کنید.

  • درب شیشه‌ای کشویی سرویس بهداشتی

درب سکوریت سرویس بهداشتی از نوع ریلی می‌تواند به صورت فریم‌دار و یا فریم لس طراحی و اجرا شود. درب ریلی سرویس بهداشتی از آنجایی که فضایی را اشغال نمی‌کند می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای محیط‌های کوچک باشد.

  • درب لولایی شیشه ای سرویس بهداشتی

جنس این درب‌ها برای امنیت بیشتر ازشیشه سکوریت و یا شیشه لمینت ساخته می‌شود و امکان استفاده از رنگ  و یا طرح دلخواه بر روی این شیشه‌ها امکان پذیر می‌باشد..این درب‌ها معمولا از نوع دو جداره می‌باشند تا بتوانند عایق خوبی برای صوت و بو باشند. تمامی لولاها و یراق آلات به کار رفته در درب شیشه‌ای لولایی سرویس بهداشتی از جنس استیل و یا آلومینیوم ضد زنگ می‌باشد هم چنین برای هماهنگی با دکوراسیون سرویس بهداشتی می‌توان از رنگ دلخواه برای یراق آلات استفاده کرد.

استانداردهایی از طراحی حمام و سرویس بهداشتی

سرویس ایرانی یا شرقی: شامل توالت شرقی و روشویی می باشد. در این شرایط حداقل ابعاد شما 1متر و 10سانتی متر می‌باشد. پس از اجرای کف سازه‌ای با توجه به عبور برخی لوله‌های تاسیساتی شما نیازمند اجرای یک لایه پوکه ریزی و بعد از آن یک لایه ایزوگام (یا هر عایق رطوبتی دیگر)، سپس ملات ماسه سیمان و طبیعتا در نهایت نازک کاری سرامیک می‌باشید. در دیوارها بعد از لایه ی اصلی (آجر یا هبلکس)، عایق رطوبتی و بعد از آن یک لایه ملات ماسه سیمان و سپس نازک کاری اجرا می‌گردد.

نکاتی که در چیدمان این فضا مهم می‌باشد:

  1. ارتفاع روشویی : 80 سانتی متر
  2. فاصله توالت شرقی (آکس فاضلاب) تا دیوار طبق نشریه 128 حداقل باید 25سانتی متر باشد.
  3. ارتفاع فلاشتانک : 1متر و 80سانتی متر

نوع اول: دارای سه عنصر توالت فرنگی ، روشویی و دوش بوده که حداقل ابعاد این فضا 1متر و 20 در 1متر و 50 می‌باشد. البته این اعداد برای حالتی می‌باشد که فضا برای معلولین طراحی نشود و فضای ویژه برای معمولین قطعا بزرگتر خواهد بود).

  1. ارتفاع روشویی : 80سانتی متر
  2. ارتفاع شیردوش : 90سانتی متر
  3. ارتفاع دوش : 1متر و 90سانتی متر

نکته 1: درب سرویس بهداشتی و حمام به هیچ عنوان نباید رو به فضاهای اصلی پروژه باز شود و حداقل تا حداکثر اندازه عرض در 70 تا 80 سانتی متر می‌باشد.

نکته 2: جایگذاری سرویس تهویه ، طبق استاندارد در فضاهای عمومی ، دریچه یا همان ایرترمینال های تهویه هوا و اگزاست فن‌ها دقیقا باید در پلان روی قسمت توالت طراحی شود.
ارتفاع سقف در سرویس‌ها باید حداقل 2متر و 10سانتی متر رعایت شود.

اجرای سیستم ونت برای تهویه نامطبوع لوله های فاضلاب، در دو حالت سیستم ونت خشک یا تر از الزامات اجرایی سرویس‌های بهداشتی و حمام می‌باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× شش = 18